• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4276 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

شوراي شهر براي پاسداشت ياد قربانيان كشتي سانچي تصويب كرد

«دريانوردان سانچي» نام جديد خياباني در تهران

گروه اجتماعي

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در سالگرد سانحه سانچي و به پيشنهاد روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت ملي نفتكش ايران، به نامگذاري خياباني به نام «دريانوردان سانچي» رأي دادند. بر اين اساس خيابان شهيد عاطفي شرقي (محل استقرار شركت ملي نفتكش ايران) به نام خيابان «دريانوردان سانچي» تغيير نام داد و اعضاي شورا خيابان شهيد عاطفي غربي را به نام خيابان شهيد عاطفي تغيير نام دادند.

به گزارش خبرآنلاين، شركت ملي نفتكش ايران در پاسخ به درخواست رسانه‌ها، جزيياتي از اقدامات انجام شده براي خانواده‌هاي قربانيان كشتي سانچي را تشريح كرد. بنا بر اين گزارش مبالغ مربوط به غرامت بيمه بين‌المللي به صورت ارز يورو به خانواده‌هايي كه امور حقوقي و انحصار وراثت خود را انجام داده بودند پرداخت شد. تاكنون ۱۵ خانواده مراحل انحصار وراثت را انجام دادند كه ۱۱ خانواده مبالغ مربوط به غرامت بيمه بين‌المللي را به‌طور كامل دريافت كردند، ۴ خانواده هم در كمتر از يك هفته آينده اين مبالغ را دريافت خواهند كرد و ساير خانواده‌ها نيز به محض انجام انحصار وراثت قانوني خود، اين غرامت بيمه را دريافت خواهند كرد. همچنين براساس يكي از مصوبات هيات‌مديره شركت ملي نفتكش ايران استخدام يك نفر از بستگان درجه يك هر شهيد مصوب شد كه در اين ارتباط و تاكنون تعدادي از بستگان درجه يك اين خانواده‌ها در اين شركت جذب و مشغول به كار شده‌اند و مابقي خانواده‌ها هم كه نفرات مورد نظر خود را معرفي كنند، اين استخدام براي آنها نيز به جريان خواهد افتاد.

همچنين علاوه بر پيگيري‌هاي شركت ملي نفتكش براي برقراري مستمري شهدا از سوي سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي صنعت نفت، پرداخت مابه‌التفاوت مستمري با حقوق زمان استراحت شهداي سانچي طبق مصوبه هيات‌مديره شركت در دستور كار و اجرا قرار گرفت كه خانواده شهداي سانچي مابه‎التفاوت مستمري حقوق در حال خدمت شهيد خود را از شركت ملي نفتكش ايران دريافت مي‎كنند.

هزينه‌هاي برگزاري مراسمات ترحيم شهداي سانچي و پرداخت مبلغي در قالب كمك بلاعوض براي تامين هزينه زندگي خانواده تحت تكفل هر يك از شهدا تا تعيين تكليف انحصار وراثت و برقراري مستمري و حقوق آنها از طرف شركت پرداخت شد.

 

۵۰ روز عمليات غواصي و نتايج آن

اين گزارش درباره پاسخ به مطالبات و خواسته‌هاي خانواده شهداي سانچي براي اعزام غواص به موقعيت كشتي، مي‌افزايد: شركت ملي نفتكش ايران با تيم مجرب كارشناسان و مشاوران داخلي و بين‌المللي مبادرت به انعقاد قرارداد نمود و كارشناسان سابق شركت اسميت به عنوان بهترين شركت سلويج دنيا را به استخدام خود در آورد. تيم‌هاي غواصي و عمليات زير آبي بيش از ۵۰ روز در محل سانحه به انجام عمليات غواصي و ارسال ربات زير آبي به منظور تصويربرداري از لاشه كشتي و بررسي ابعاد مختلف مربوط به انجام عمليات تفحص شهدا، برش زدن كشتي، ورود به كشتي و.. پرداختند. در نامه مكتوبي كه از سوي «هانس وان رويج» و «جيكوب هاگن دراپ» اعضاي سابق تيم عمليات شركت اسميت به شركت ملي نفتكش ارسال شده است، پس از بررسي همه‌جانبه و انجام مطالعات تخصصي اعلام شده است كه امكان انجام عمليات تفحص يا بالا كشيدن لاشه كشتي سانچي وجود ندارد. همچنين تيم كارشناسان مجرب داخلي نيز اعلام كردند كه طبق بررسي كليه تصاوير دريافتي و با لحاظ تمام شرايط و جوانب حادثه و مدت ۸ روزي كه سانچي در آتش با درجه حرارت بيش از ۹۰۰ درجه سانتيگراد سوخت و ذوب شدن آن بر اثر حرارت و فشار ناشي از غرق شدن، نمي‌توان به يافتن نشانه‌اي از پيكر شهدا اميدوار بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون