• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4276 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

اين آقا در شهرداري چه مي‌كند؟

كيوان كثيريان

واقعا در شهرداري تهران خبري شده كه ما بي‌خبريم؟ چه شد كه ناگهان محافظه‌كاران دوران احمدي‌نژاد، بخش سينمايي شهرداري را در دست گرفتند؟

هاشم ميرزاخاني كه براي مديريت تصوير شهر حكم گرفته و حالا هم با حكم جديد، دبيري جشنواره شهر هم به او سپرده شده، سوابق اجرايي‌اش از زمان جواد شمقدري شروع مي‌شود كه بدون هيچ سابقه‌ موثري، به رياست هيات‌مديره و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران رسيد. بايد فعالان فيلم كوتاه بگويند كه دوره مديريت ايشان در تاريخ انجمن چه جايگاهي دارد. بعد هم با حكم شمقدري قائم‌مقام جشنواره بيست و نهم فجر شد، در دوران حضيض آن. ايشان يك حكم ديگر هم دارد؛ مشاور ويژه رييس سازمان سينمايي يعني جواد شمقدري. تقريبا تمامي احكام ريز و درشت كارنامه ايشان را جواد شمقدري صادر كرده و مربوط به چهارساله مديريت شمقدري از سال ۸۸ تا ۹۲ است. تازه ايشان همان موقع هم از مديران درجه اول شمقدري نبود. بعد از سال ۹۲ خبري از ايشان در دست نبود تا سال ۹۶ كه با حكم رييس موسسه اوج به مديرعاملي انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس رسيد.

حالا ايشان بر اساس كدام معيار، پس از مدت‌ها غيبت ناگهاني از مديريت تصوير شهر كه از مهم‌ترين مناصب شهرداري است سر درمي‌آورد، ‌الله اعلم. آن ‌هم در شهرداري احتمالا اصلاح‌گراي حال حاضر و با حكم رييس سازمان فرهنگي حال حاضر. آيا قرار بوده، پايگاهي براي طيف منزوي شده احمدي‌نژادي فراهم شود كه قدرت از دست رفته را بازيابي كنند؟ آيا قرار بوده حياط خلوتي براي نيروهاي احمدي‌نژادي تعبيه شود كه به سلامتي همگي دوباره دور هم جمع شوند و دوباره فعاليت‌هاي مشعشع‌شان را با دسترسي به بودجه‌هاي كلان‌ شهرداري از سر بگيرند؟

يعني در ميان اصلاح‌طلبان و اعتداليون يك آدم كارآمد نبود كه بايد از يك مدير دوران احمدي‌نژاد استفاده شود كه ارزيابي كارنامه مديريتي‌اش در خوشبينانه‌ترين حالت، اصلا نتايج دندانگيري به دست نمي‌دهد؟ فراجناحي بودن درست، بسيار هم پسنديده، ولي از ميان نيروهاي متخصص و كارآمد با كارنامه مديريتي قوي و قابل دفاع. نه هركسي كه بيكار بود يا توصيه شد، ‌برداريم در مناصب مهم بنشانيم و اسمش را بگذاريم، عملكرد فراجناحي. در حكم آقاي اوحدي براي ميرزاخاني آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالي....»درخواستم از آقاي سعيد اوحدي اين است كه درباره كلمات اين جمله به‌طور روشن و شفاف براي افكار عمومي توضيح ارايه كنند. شايد ايشان چيزهايي مي‌دانند كه ما نمي‌دانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون