• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4285 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي

تكليف گروه سوم جام ملت‌هاي آسيا 2019 مشخص شد

ليپي مات شد، اريكسون نابود

نُه، شش، سه و صفر. اين تقسيم امتيازات رند بين چهار تيم گروه سوم جام ملت‌هاي آسيا بود. گروهي كه در آن كره جنوبي موفق شد با برتري دو بر صفر مقابل چين در بازي سرگروهي، با اقتدار راهي مرحله بعد شود و چين با مارچلو ليپي به همان شش امتياز اندوخته از بازي‌ مقابل فيليپين و قرقيزستان و كسب رتبه دوم بسنده كند. در ديگر ديدار، قرقيزستان موفق شد در يك بازي برتر با نتيجه 3 بر 1 از سد شاگردان اسون گوران اريكسون در تيم فيليپين بگذرد و با 3 امتياز در رده سوم جدول قرار بگيرد تا اميدوار بماند براي صعود به عنوان تيم سوم.

كره جنوبي در حالي موفق شد، چين را از پيش‌رو بردارد كه شايد بتوان گفت، تنها تفاوتش با حريف داشتن سونگ هيون مين بود؛ فوق ستاره‌اي كه دو بازي اول كره‌اي‌ها را به دليل حضور در بازي‌هاي حساس تيم تاتنهام از دست داده بود و بعد از باخت تيم باشگاهي‌اش مقابل منچستر، راهي امارات شد تا تبديل به كاپيتان اول كره جنوبي شود. با وجود اينكه گفته مي‌شد، اين بازيكن به دليل خستگي و همچنين مسجل بودن صعود كره، احتمالا 90 دقيقه بازي نخواهد كرد، اما بنتو، سرمربي كره جنوبي از ابتدا او را در تركيب تيمش قرار داد تا معلوم شود، تحليل‌هاي رسانه‌هاي كره‌اي مبني بر اينكه مرد پرتغالي به سونگ وابسته است، صحت دارد. البته سونگ در بازي مقابل چين، جايي براي تحليل تاثيرش در حركت تيمي كره جنوبي باقي نگذاشت. از همان ابتداي مسابقه نبض بازي در اختيار سونگ قرار گرفت و در نهايت اين بازيكن موفق شد در دقيقه 8 يك ضربه پنالتي را با هوشمندي از مدافع چيني بگيرد. ضربه‌اي كه توسط اوي جو هوانگ به گل اول كره تبديل شد. در ادامه باز هم اين سونگ بود كه در وسط زمين جولان مي‌داد و مارچلو ليپي نمي‌توانست تمهيدي براي مهار او بينديشد. مخصوصا كه پيرمرد ايتاليايي، وو لي فوق ستاره‌اش را به دليل آسيب‌ديدگي از ناحيه شانه در اختيار نداشت و به همين خاطر حملات چيني‌ها بي‌زهرتر از هميشه به نظر مي‌رسيد. در حالي كه دفاع مستحكم كره‌اي‌ها كاملا شرايط را تحت كنترل داشت، در نيمه دوم روي سانتر زيباي سونگ از نقطه كرنر، گل دوم كره جنوبي با ضربه سر كيم مين جائه وارد دروازه چين شد تا تكليف صدرنشين گروه مشخص شود. صدرنشيني كه بايد در ادامه مسابقات به مصاف بحرين، فلسطين يا لبنان/ كره شمالي برود. چين نيز بايد به مصاف تيم دوم گروه A يعني تايلند برود كه البته قرعه سختي به نظر نمي‌رسد. مخصوصا وقتي بدانيم كه تايلندي‌ها تنها با يك برد و كسب يك تساوي و يك باخت 4 بر 1 مقابل هند، تيم دوم گروه خودش لقب گرفته بود.

در ديگر ديدار گروه سوم، قرقيزستان كه در دو بازي قبلي خودش مقابل چين و كره جنوبي نمايشي قابل قبول ارايه داده بود و تنها با يك گل اختلاف مقابل اين دو تيم شكست خورده بود، موفق شد با عملكردي عالي سه گل وارد دروازه فيليپين كند. سه گلي كه توسط ويتاليج لوكس به ثمر رسيد تا اين بازيكن تبديل به دومين كسي شود كه در جام ملت‌هاي آسيا 2019، موفق به زدن 3 گل يا بيشتر در يك بازي مي‌شود. فيليپيني‌ها نيز كه اميد داشتند، اريكسون سوئدي به آنها كمك كند تا لااقل به عنوان تيم سوم راهي دور بعد شوند، بدون امتياز در قعر جدول قرار گرفتند. تنها شانسي كه اريكسون آورد، اين بود كه تيمش بالاخره توانست دقيقه 80 يك گل وارد دروازه قرقيزستان كند تا آنها با صفر گل زده امارات را ترك نكنند! تيم قرقيزستان با 3 امتيازي كه در بازي آخرش به دست آورد در رده سوم جدول قرار گرفت و بايد منتظر نتايج گروه‌هاي باقيمانده باشد. فعلا تكليف دو تيم سوم مشخص شده، بحرين كه با 4 امتياز قطعا صعود مي‌كند و فلسطين كه دو امتيازي است و رقيب قرقيزستان براي صعود به حساب نمي‌آيد. قرقيزستان از لحاظ تفاضل گل هم وضعيت خوبي دارد. اين تيم تفاضلش 1+ است و با توجه به نتايج ساير تيم‌هاي مدعي صعود به عنوان تيم سوم، شرايط مناسبي براي صعود به دست آورده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون