• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4287 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

حناچي از اساتيد دانشگاه خواست پيشگام روزهاي بدون خودرو شوند

روز هواي پاك ديروز در تهران بهانه برپايي مراسم مختلفي شد. اما شايد يكي از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي اين مراسم، حضور ناگهاني شهردار تهران در ميان مردم بود. پيروز حناچي كه از چند هفته قبل با پيوستن به كمپين سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو، هر سه‌شنبه با دوچرخه به محل كار خود مي‌رود، روز جمعه اعلام كرده بود به سبب عمل جراحي فك و دندان خود نمي‌تواند در مراسم روز شنبه هواي پاك شركت كند. با اين وجود حناچي ديروز و به صورت غيرمنتظره در بوستان لاله تهران كه محل اصلي برگزاري مراسم روز هواي پاك بود حاضر شد و بعد از آن با موتور برقي به قرار بعدي خود در همايشي كه در دانشگاه تهران برگزار مي‌شد رفت و البته در آنجا هم از ضرورت توجه به پاكي هوا و حمايت از كمپين سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو صحبت كرد. شهردار تهران در اين همايش خطاب به حاضران گفت از دانشگاه‌ها انتظار مي‌رود در اين طرح پيشگام شوند.

وي سپس از آلودگي هواي تهران به عنوان يكي از دغدغه‌هاي شهروندان پايتخت ياد كرده و گفت: امسال وضعيت آلودگي هوا بهتر بوده است كه دليل آن مي‌تواند اجراي جدي‌تر طرح معاينه فني خودروها و طرح ترافيك در شهر تهران باشد.

به گفته وي بر اساس آمار سازمان بهشت زهرا سالانه حدود ۶۰ هزار نفر در تهران فوت مي‌كنند كه از اين تعداد يك‌هزار و 200 نفر به دليل سوانح جان خود را از دست مي‌دهند.

پيروز حناچي از حدود يك ماه قبل هر سه‌شنبه با وسايل حمل‌و‌نقل عمومي به محل كار خود رفته و تلاش كرده است مردم را در اين كار با خود همراه كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون