• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4299 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

موشك كروز زميني ايران با نام «هويزه» رونمايي شد

روز گذشته در اولين روز از دهه مبارك فجر، موشك كروز برد بلند زميني «هويزه» ساخته متخصصان و دانشمندان عرصه دفاعي سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با آزمايش پروازي موفق رونمايي و آماده تحويل به هوافضاي سپاه شد.

به گزارش تسنيم، امير سرتيپ حاتمي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در آستانه يوم‌الله 22 بهمن با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي با تبريك چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: «فرزندان رشيد ملت ايران در وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اتكال به ذات اقدس الهي و تحت زعامت مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و فرمانده معزز كل قوا و با حمايت‌هاي بي‌دريغ ملت سرافراز ايران موفق شدند، دستاورد جديد و ارزشمند انقلاب اسلامي در حوزه موشك كروز برد بلند زميني به نام «هويزه» را در حوزه دفاعي به ملت شريف و نيروهاي مسلح مقتدر جمهوري اسلامي ايران تقديم كنند.»

امير سرتيپ حاتمي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران به حكم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعي براي تامين امنيت ملي و دفاع از منافع ملي خود مي‌افزايد و در اين مسير از كسي اجازه نمي‌گيرد، ادامه داد: «موشك «هويزه» نماد خودباوري و يك دستاورد مهم دفاعي حاكي از اوج پيشرفت فناوري روز دنياست كه نشان مي‌دهد هيچ سدي جلودار عزم و اراده ملت ايران اسلامي در حوزه دفاعي نخواهد بود و همان‌طور كه فرمانده معظم كل قوا (مدظله العالي) فرمودند: هر نوع تهديدي را در همان سطح پاسخ قاطع خواهيم داد.»

او با اشاره به اينكه براي ورود به دهه پنجم انقلاب نمايشگاه‌ بزرگ «دستاوردهاي دفاعي و سازندگي» را در مصلاي امام خميني (ره) تدارك ديديم، گفت‌: «در اين نمايشگاه حدود 350 محصول در حوزه‌هاي مختلف رزم از دستاوردهاي مهم صنايع دفاعي كشور قابل مشاهده است كه به تمام معنا يك نمايشگاه با مفهوم «ما مي‌توانيم» را به منصه ظهور و در معرض ديد ملت عزيز ايران اسلامي گذاشته است.»

وزير دفاع با تشريح موشك «هويزه» كه توسط متخصصان سازمان صنايع هوا فضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است، گفت: «موشك هويزه داراي برد پروازي بيش از 1350 كيلومتر است كه عليه اهداف زميني ثابت استفاده مي‌شود.»

امير سرتيپ حاتمي، آماده‌‌سازي و واكنش سريع، ارتفاع پروازي پايين، دقت بالاي ناوبري و اصابت به هدف و قدرت تخريب زياد را از ويژگي‌هاي برجسته موشك كروز «هويزه» برشمرد و ادامه داد: «آزمايش پروازي موشك كروز زميني هويزه در برد پروازي 1200 كيلومتر انجام و موفق شد اهداف از پيش تعيين شده را با دقت مورد اصابت قرار دهد.»

به گفته او، موشك كروز زميني برد بلند «هويزه» دستان بلند نظام جمهوري اسلامي ايران در حوزه دفاع موشكي كروز بوده و موفقيت در دستيابي به اين فناوري پس از موشك كروز زميني سومار با برد 700 كيلومتر گامي موثر در افزايش توانمندي نيروهاي مسلح و قدرت بازدارندگي كشور محسوب مي‌شود.

امير سرتيپ حاتمي معتقد است كه اين دستاوردهاي ارزشمند با وجود تحريم‌ها و فشارهاي همه‌جانبه دشمن يك بار ديگر شعار ما مي‌توانيم را متجلي كرد و نشان مي‌دهد، انقلاب اسلامي ايران همچنان پويا به مسير خود ادامه مي‌دهد.

سردار قاسم تقي‌زاده، جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هم درباره آخرين وضعيت تانك كرار گفت: «تاكنون قراردادهايي براي تحويل تانك كرار با ارتش و سپاه منعقد شده است. البته در مرحله اول، برنامه ما اين است كه تانك‌هاي S-T72 را بهينه‌سازي كرده و به استاندارد تانك كرار ارتقا دهيم و در مرحله بعد، توليد خود تانك كرار را هم با برنامه‌ريزي ادامه مي‌دهيم.»

موشك كروز زميني برد بلند سومار براي نخستين بار در سال 1393 رونمايي شد. اين موشك از فناوري‌هاي نوين در حوزه‌هاي ناوبري، پيش‌رانش و سازه برخوردار است و دقت بالايي در اصابت به اهداف دارد. از ميزان برد دقيق اين موشك تا كنون به صورت رسمي اطلاعاتي منتشر نشده است. تانك كرار هم در 22 اسفند 95، رونمايي و به طور همزمان خط توليد آن در صنايع زرهي بني‌هاشم دورود افتتاح شد.

 


عمده مشكلات كشور به كم‌كاري مديران داخلي مرتبط است

آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «عمده مشكلات كشور به ضعف و كم‌كاري مديران داخلي مرتبط است، زيرا به جاي اينكه كار كنند بيشتر شعار مي‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ او ادامه داد:« اگر نسخه اقتصاد مقاومتي و ساير رهنمود‌هايي كه مقام معظم رهبري دارند اجرا شود اغلب مشكلات حل مي‌شوند و اگر نظارت دولت به بازار و ساير فعاليت‌ها بالا برود ديگر شاهد فساد و مشكلات نخواهيم بود. انتظار مي‌رود كه ملت آگاه و جوانان عزيز ما هنگام انتخابات‌هاي مختلف اين هوشياري را به خرج بدهند و افراد دلسوز را در مسند اجرايي قرار دهند.»

 

هيچ «اصلاحات اصولي» بدون تكيه بر نسل جوان به بار نمي‌نشيند

عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان در يادداشتي نوشت:«چهلمين جشن پيروزي را بايد آغازي بر ادامه راه انقلاب بدانيم كه در آن حضور و تلاش نيروهاي جوان تضميني خواهد بود بر استمرار اين راه. رويش‌هايي كه طبيعت هر جامعه‌اي است و اقتضاي زنده بودن آن جامعه. امروز باور به رويش‌هاي انقلاب و نسل جوان مي‌تواند راهبرد «ما مي‌توانيم» را محقق سازد.

به گزارش روابط عمومي شوراي نگهبان ؛ او افزود:«امروز حضور نسل جوان عاملي است براي تبلور آرمان استقلال‌طلبي مردم ايران. امروز «اصلاح‌طلبي» و «اصولگرايي» بايد در جذب و به‌كارگيري نهال‌هاي انقلاب حركت كنند تا شاهد تحقق «اصلاحات» مبتني بر «اصول» باشيم و بدانيم هيچ «اصلاحات اصولي» بدون تكيه بر نسل پرشور، خلاق و پيشرو جوان به بار نخواهد نشست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون