• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4299 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

عدد و رقم

يك ميليون و ۱۱۶ هزار تن

واردات برنج در 10 ماه

در 10 ماه گذشته از سال جاري، يك ميليون و ۱۱۶ هزار تن برنج وارد كشور شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال ۰.۸۹ درصد كاهش داشته است. بررسي تازه‌ترين آمار گمرك از تجارت خارجي ايران نشان مي‌دهد در 10 ماه سال جاري يك ميليون و ۱۱۶ هزار تن برنج به ايران وارد شده كه ارزش آن رقمي حدود يك ميليارد و ۱۰۱ ميليون دلار است. واردات برنج به ايران ۴.۲۹ درصد از وزن كل و ۳.۰۹ درصد از ارزش كل واردات به ايران در اين مدت را شامل مي‌شود. در مدت مشابه سال گذشته يك ميليون و ۱۲۶ هزار تن برنج به ارزش يك ميليارد و ۵۵ ميليون دلار وارد شده بود كه ۳.۵۸ درصد از وزن و ۲.۴۰ درصد از ارزش كل واردات ايران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود. به اين ترتيب آمار نشان مي‌دهد كه واردات برنج در 10 ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزني ۰.۸۹ درصد كاهش و از لحاظ ارزش ۴.۴۱ درصد افزايش يافته است.

 

۶۹ هزار و ۱۷۰ ميليارد

اعتبار براي جبران خسارت كشاورزان آسيب ‌ديده

۶۹ هزار و ۱۷۰ ميليارد ريال اعتبار براي جبران خسارت كشاورزان خسارت ديده در سال جاري از حوادث غير‌مترقبه و احياي واحدهاي توليدي به تصويب هيات وزيران رسيده است.به گزارش وزارت جهاد كشاورزي، مديركل دفتر مديريت بحران و كاهش مخاطرات بخش كشاورزي اين وزارتخانه با اعلام اين مطلب افزود: وزارت جهاد كشاورزي از وزارت كشور ۱۰۴ هزار و ۸۱۱ ميليارد ريال اعتبار از محل مواد ۱۰ قانون تنظيم‌بخشي از مقررات مالي دولت و ماده ۱۲ قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور درخواست كرده كه هيات وزيران تاكنون اعتباري بالغ بر ۶۹ هزار و ۱۷۰ ميليارد ريال را مصوب كرده است. محمد موسوي با بيان اينكه مخاطرات طبيعي در ۹ ماهه سال جاري حدود ۲۴ هزار ميليارد تومان خسارت به بخش كشاورزي وارد كرده است، اظهار كرد: ۴۴ درصد اين خسارات مربوط به خشكسالي، ۴۳ درصد سرمازدگي، يخبندان و برف و مابقي مربوط به ساير مخاطرات است.

 

۴۰ تا ۵۰ هزار بشكه‌

افزايش توليد نفت ايران تا پايان بهمن ‌ماه

برداشت از ميادين نفت كارون تا پايان سال گذشته ٣٣٥ هزار بشكه و با احتساب ميدان آذر ٣٥٠هزار بشكه بوده و آخرين اخبار حاكي است كه توليد روزانه نفت ميدان آزادگان جنوبي با استفاده از دستگاه فرآورشي سيار به ميزان ۴۰ تا ۵۰ هزار بشكه تا پيش از پايان بهمن ‌ماه امسال افزايش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون