• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4308 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن

خبرخوان

شركت CNPC اقدامي براي توسعه پارس جنوبي انجام نداده است

وزير نفت گفت: با وجود اينكه ۸۱ درصد قرارداد مربوط به توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبي به صورت رسمي به CNPC چين منتقل شده اما اقدامي براي اجرا انجام نداده است. بيژن نامدارزنگنه در تشريح آخرين وضعيت قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبي گفت: 81 درصد قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبي به صورت رسمي به CNPC چين منتقل شده و مذاكراتي با اين شركت صورت گرفته تا مشخص شود، اين شركت براي اجرا چه مي‌كند. وزير نفت، با بيان اينكه از زماني كه كار توسعه فاز 11 پارس جنوبي متوقف شده CNPC اقدامي نكرده است، افزود: در سفري كه رييس مجلس در هفته جاري به چين خواهد داشت و بنده نيز ايشان را همراهي مي‌كنم يكي از بحث‌ها و مذاكرات قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبي است. اين عضو كابينه دولت دوازدهم همچنين در ادامه گفت: افتتاح فاز 3 پالايشگاه ستاره خليج‌فارس در روز دوشنبه هفته جاري انجام مي‌شود. خبرگزاري خانه ملت

قيمت ارز بيش از ۸ تا ۹ هزار تومان نيست

سخنگوي هيات رييسه مجلس معتقد است؛ بانك مركزي مي‌تواند با تسهيل فضاي كسب و كار قيمت ارز را به رقم واقعي كه بيش از ۸ تا ۹ هزار تومان نيست، برساند. بهروز نعمتي، سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات رييس كل بانك مركزي مبني بر اينكه بانك مركزي برنامه‌هايي براي كاهش قيمت ارز دارد، گفت: اين موضوع كه بانك مركزي بخواهد قيمت ارز را كاهش دهد در عمل اتفاق نمي‌افتد، مگر اينكه ساز و كارهاي بازار تنظيم، صادرات رونق و فضاي كسب و كار تسهيل شود. نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اگر فضاي كسب و كار تسهيل شود، قيمت ارز بيش از ۸ تا 9 هزار تومان نخواهد بود، افزود: در حال حاضر ساز و كار مناسب در بازار و تسهيل فضاي كسب و كار وجود ندارد، بنابراين هم اكنون بايد فضا و شرايط جهت اينكه افراد مختلف از جمله تجار و توليدكننده بتوانند در كشور سرمايه‌گذاري كنند، تسهيل شود. وي با اشاره به اينكه بانك مركزي مي‌تواند با اقدامات خود فضاي كسب و كار را تسهيل كند، ادامه داد: بانك مركزي چاره‌اي جز تسهيل فضاي كسب و كار ندارد، چراكه امروز شرايط بازار رقابتي بوده و هر كسي كه در بازار توانمندي بيشتري داشته و بتواند خود را بيشتر با بازار مانوس و همراه كند توفيقات بيشتري نصيبش مي‌شود. خانه ملت

 

نخستين محموله وارداتي مرغ در راه ايران

يك عضو ستاد تنظيم بازار از وارد شدن نخستين محموله ۳۰ هزار تني گوشت مرغ منجمد در هفته آينده خبر داد و گفت: اين واردات با مصوبه ستاد تنظيم بازار صورت گرفته و مقرر شده تا هفته آينده با هدف تنظيم بازار شب عيد با نرخ مصوب عرضه شود.

در هفته‌ها و ماه‌هاي گذشته قيمت گوشت مرغ در بازار روند افزايشي پيدا كرد و با وجود ثبات و كاهش قيمت مقطعي، مجددا افزايش قيمت آن حدود يك هفته است كه آغاز شده و به همين دليل پس از ۶ سال گوشت مرغ نه تنها از صادرات منع شد، بلكه به جرگه محصولات وارداتي پيوست.

در اين رابطه يك عضو ستاد تنظيم بازار در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: نخستين محموله گوشت مرغ وارداتي طبق مصوبه ستاد تنظيم بازار هفته آينده توسط بخش خصوصي وارد كشور مي‌شود. اين مصوبه مربوط به جلسه هفته قبل ستاد تنظيم بازار بوده و مقرر شده توزيع آن هفته آينده با نرخ مصوب تنظيم بازاري صورت گيرد.

وي با بيان اينكه اين محموله وارداتي به صورت گوشت مرغ منجمد است، افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظيم بازار كه هفته گذشته جلسه آن برگزار شد، واردات ۳۰ هزار تن گوشت مرغ به تصويب رسيده و هدف از آن، تنظيم بازار اين محصول پروتئيني در آستانه شب عيد است تا مردم بتوانند در شرايط متعادل‌تري نيازمندي خود را تامين كنند.

آخرين واردات گوشت مرغ سال ۱۳۹۱ انجام شده بود و طي 6 سال گذشته نه تنها واردات گوشت مرغ ممنوع شد، بلكه ايران به صادركننده اين محصول پروتئيني تبديل شده بود، اما مجددا افزايش قيمت‌ها كار را به جايي رساند تا مسوولان براي تنظيم بازار گوشت مرغ به نفع مردم نسبت به واردات اين محصول اقدام كنند. ايسنا

 

توليد اوپك ۷۹۷ هزار بشكه كاهش يافت

توليد ۱۴ كشور عضو سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) در ماه ژانويه ۲۰۱۹ نسبت به ماه دسامبر، روزانه ۷۹۷ هزار بشكه كاهش يافت.

به نقل از وزارت نفت، سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) در تازه‌ترين گزارش ماهانه خود، مقدار توليد ۱۴ كشور عضو اوپك را در ماه ژانويه ۳۰ ميليون و ۸۰۶ هزار بشكه در روز عنوان كرد كه اين رقم در دسامبر ۲۰۱۸، ۳۱ ميليون و ۶۰۳ هزار بشكه در روز بوده است. در ميان اعضاي اوپك، عربستان بيشترين كاهش توليد را با ۳۵۰ هزار بشكه در روز ثبت كرده است و پس از آن، امارات با ۱۴۶ و كويت با ۹۰ هزار بشكه كاهش در جايگاه بعدي قرار دارد.

اوپك در نشست ۱۷۵ خود تصميم گرفت، توليد خود را ۸۰۰ هزار بشكه در روز كاهش دهد، بر اساس اين تصميم، ايران، ونزوئلا و ليبي از كاهش توليد معاف شدند. بر اساس گزارش ماه ژانويه اوپك، ميانگين قيمت نفت‎خام سنگين ايران در ژانويه ۲۰۱۹، ۵۶ دلار و ۲۹ سنت براي هر بشكه ثبت شده است. ميانگين قيمت هر بشكه نفت خام سنگين ايران در سال ۲۰۱۸، ۶۵ دلار و ۸۵ سنت براي هر بشكه بوده است.ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون