• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4308 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن

8 خواسته وزير بهداشت از «سيدكامل تقوي‌نژاد»

با حكم وزير بهداشت، معاون توسعه مديريت و منابع و سرپرست معاونت برنامه‌ريزي راهبردي و هماهنگي وزارت بهداشت منصوب شد. سعيد نمكي در حكمي سيدكامل تقوي‌نژاد را به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع همچنين سرپرست معاونت برنامه‌ريزي راهبردي و هماهنگي وزارت بهداشت منصوب كرد.

بنابر اعلام وبدا، در متن حكم وزير بهداشت خطاب به سيدكامل تقوي‌نژاد آمده است:«با توجه به سوابق ارزنده اجرايي، صداقت و پاكدستي و دانش گران‌سنگ جنابعالي و اثرات ارزشمندي كه در فعاليت‌هاي گذشته به جاي گذارده‌ايد به موجب اين ابلاغ به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع همچنين سرپرست معاونت برنامه‌ريزي راهبردي و هماهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منصوب مي‌شويد.

اميد است با استعانت از پروردگار بزرگ و مشاركت كليه همكاران و پيروي از مشي اعتدال دولت تدبير و اميد در پيشرفت امور محوله مويد باشيد.

حسب شيوه صدور احكام موارد مورد انتظار را يادآور مي‌شوم:

۱- چابك‌سازي و كاهش ديوانسالاري اولين وظيفه جنابعالي و همكاران ارجمندتان است كه ضروري است با مشورت كارشناسانه بدان بپردازيد. كاستن حداقل دو معاونت و ادغام در ديگر معاونت‌ها كه از مطالبات قبلي است، اولين گام است كه در اسرع وقت انجام شود.

۲- شفاف‌سازي گردش منابع در كليه دستگاه‌هاي تابعه و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي از ضرورت‌هاي ديگري است كه انتظار مي‌رود در صورتي كه شبهه‌اي از عدم شفافيت وجود دارد در اسرع وقت مرتفع شود. رسيدگي عاجل به مجموعه شركت‌هاي موجود و حسابرسي و ارايه گزارش، كوچك‌سازي و تجميع آنها از اولويت‌هاي ويژه است.

۳- طرح تحول نظام سلامت كه از طرح‌هاي موثر و مفيد دولت تدبير و اميدست كماكان بايد مورد حمايت قرار گرفته و با قوت ادامه يابد. مع‌الوصف بررسي مجدد و واكاوي بسته‌هاي طرح با مشاركت بقيه معاونين محترم و بازنگري آن ضرورت دارد به گونه‌اي كه:

اولا: پرداخت از جيب بيماران كمتر شود.

ثانيا: بيماران خاص و صعب‌العلاج مورد حمايت بيشتري قرار گيرند.

ثالثا: پروژه‌هاي نيمه‌تمام طرح به اتمام برسد.

رابعا: ماندگاري پزشك در نقاط محروم و كمتر برخوردار تقويت شود.

۴- دفتر اقتصاد سلامت با حضور كارشناسان و بهره‌گيري از ظرفيت دانشگاه‌هاي كشور، تقويت و در روزهاي سخت آينده منابع در اختيار به بهترين نحو ممكن هزينه شود. در اين راستا ضمن صرفه‌جويي در هزينه‌كرد كليه دستگاه‌ها، انتظار مي‌رود برنامه توسعه آينده مبتني بر ضرورت‌هاي نظام سلامت و توزيع عادلانه منابع با اولويت نقاط محروم و كمتر توسعه يافته، تهيه و ارايه شود. در اين راستا علاوه بر تعيين زيرساخت‌هاي مورد نياز ضروري است، نيروي انساني مورد نياز نظام و ارايه خدمت در سال‌هاي آتي در مقاطع مختلف برآورد و به عنوان نقشه راه تربيت نيروي انساني در شوراي معاونين طرح و ملاك توسعه نيروي انساني و تربيت دانشجو در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي قرار گيرد.

۵- با پرهيز از اداره جزيره‌اي آن معاونت، تلاش كنيد تا با بررسي اولويت‌هاي ديگر معاونت‌هاي محترم و تصويب نهايي آنها در شوراي معاونين با مشاركت همكاران‌مان در سازمان برنامه و بودجه و پيگيري در كميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي و ديگر دستگاه‌هاي ذي‌ربط از دغدغه خاطر همكاران در تخصيص به موقع منابع مورد نياز بكاهيد.

۶- رسيدگي به معيشت كليه همكاران محترم در همه رده‌ها و پرداخت هر چه سريع‌تر مطالبات معوق در خدمت‌رساني اين عزيزان به مردم شريف و نيازمندان خدمت موثر خواهد بود لذا پيگيري مورد اخير موجب خرسندي همگان است.

۷- هموار كردن حضور بخش خصوصي داخلي و خارجي جهت سرمايه‌گذاري در نظام سلامت با شيوه‌هاي مختلف، راهكاري موثر و پديده‌اي ماندگار است كه اميد دارم مورد توجه ويژه جنابعالي قرار گيرد.

۸- استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد و خيرين سلامت كه تجربه موفقي نيز از آن به جاي مانده از ديگر موارد اثربخش در توسعه شتابان زيرساخت‌هاي حوزه سلامت است كه اميد است بهره‌گيري از اين ظرفيت بي‌بديل مغفول نماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون