• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4329 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

خبر

برنامه‌هاي فراكسيون اميد در سال آينده مشخص شد

يك عضو شوراي مركزي فراكسيون اميد از تعيين برنامه‌هاي اين فراكسيون براي ابتداي سال آينده خبر داد.

به گزارش ايسنا؛ محمدرضا بادامچي درباره جلسه روز سه‌شنبه شوراي مركزي فراكسيون اميد گفت: «قرار شد در سال آينده كميته‌هاي اجتماعي، سياست خارجي و بودجه تشكيل شده و گزارشي از عملكرد خود به فراكسيون اميد ارايه كند.»

وي توضيح داد: «كار كميته اجتماعي بررسي مسائل اجتماعي با حضور صاحب‌نظران و ارايه گزارش به فراكسيون است. كميته سياست خارجي هم قرار شد از صاحب‌نظران اين امر دعوت كند تا موضوع يكپارچگي در عرصه سياست خارجي به صورت مشخص دنبال شود. موضوعي كه اهميت آن به حدي است كه در عرصه اقتصادي ظهور و بروز مي‌كند.»

اين عضو فراكسيون اميد گفت كه كميته بودجه هم بايد در موضوع يارانه‌ها و بحث اجراي قانون بودجه هم بررسي‌هاي لازم را انجام داده و از مسوولان مربوطه دعوت به عمل آورد.

تشکیل پرونده برای نویسنده بیانیه اعتراضی در تجمع طلاب قم!

فرماندار قم گفت: تهیه‌‌کننده بیانیه «قم آماده قیام علیه نفاق» شناسایی و برایش پرونده تشکیل شد!

هفته گذشته جمعی از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در حمایت از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در مدرسه فیضیه تجمع کردند.

در پایان این تجمع، بیانیه‌ای قرائت شد که از مردم و طلاب این شهر برای شرکت در راهپیمایی اعتراضی علیه روسای قوه مجریه و مقننه از حرم حضرت معصومه(س) تا حرم امام خمینی(ره) دعوت می‌کرد.

كارمند يكي از سفارتخانه‌ها در تهران مورد سوء‌قصد قرار گرفت

يك منبع آگاه با تاييد خبر تيراندازي در يكي از خيابان‌هاي شمال پايتخت گفت: كارمند ايراني يكي از سفارتخانه‌ها در خيابان دولت مورد سوء‌قصد قرار گرفت.

به گزارش ايرنا؛ اين منبع مطلع در پليس آگاهي تهران بزرگ به ايرنا گفت: اين حادثه بعد‌از‌ظهر امروز در نزديكي اين سفارتخانه رخ داد. به گفته اين منبع آگاه، كارمند مذكور به بيمارستان منتقل شده و تحت مراقبت قرار دارد. علت اين ماجرا در دست بررسي است. برخي رسانه‌ها ساعتي پيش از تيراندازي در نزديكي اين سفارتخانه در تهران خبر داده بودند.

اختلاسي در كار نيست

عباس جعفري‌دولت‌آبادي، دادستان تهران روز گذشته درباره رقم واقعي پرونده پتروشيمي گفت: «اين پرونده از مهم‌ترين پرونده‌هايي بوده كه در سال ۹۱ در دادسراي تهران تشكيل شده و تحريم‌هاي امريكا در آن دوره آغاز شد. سال ۸۸ كه شركت پتروشيمي بازرگاني ايران واگذار مي‌شود و كساني كه اين شركت را خريداري مي‌كنند به لحاظ اقداماتي كه انجام دادند اين پرونده تشكيل مي‌شود. اولا اختلاسي در كار نيست. اينكه روزنامه‌هايي تيتر كردند، ۶ ميليارد دلار يا يورو اختلاس، كذب است. يك شركت خصوصي است و نمي‌تواند اختلاس كند. مجموع ۶ ميليارد دلاري كه اعلام شد مجموع معاملات مالي اين پرونده بوده است نه مجموع ميزان رد مال پرونده.»

او ادامه داد: «در اين پرونده حق‌العمل كاري به حالت اقدام مالكانه تبديل شد و اصل ارز را كه نياوردند بلكه آنها رفتند مدرك‌سوزي كردند يا با تاخير از منشأ داخلي پرداخت كردند. مجموع عمليات آنها ۶ ميليارد دلار شده است. اتفاقي كه جرم شده اين است كه متهمان استفاده‌هاي شخصي كردند. اگر مي‌خواستند وارد كنند آنها چيزي وارد نكردند و شركت‌هايي در آلمان و تركيه و دوبي درست كردند و بخشي از دلارها را به حساب‌هاي خود ريختند و مجموع پول‌هايي كه برداشته‌اند ۲۲ ميليون يورو و ۱۵ ميليون دلار است و مبلغ ريالي آن حدود ۶۵ ميليارد تومان است كه سوءاستفاده كرده‌اند.»

به گفته دادستان تهران، متهمان دو گروهند. ۸ متهم اول، مشاركت داشتند و ۶ متهم دوم معاونت داشتند. اين ۱۴ نفر عمليات ارزي انجام دادند و مابه‌التفاوت‌ها را به ريال تبديل كردند و ما معتقديم اخلال در نظام اقتصادي كشور بوده البته آنها ادعايي دارند كه قانون مكلف نكرده كه ارز به ما بدهيد و در مورد شركت‌هاي پتروشيمي اين دعوا الان وجود دارد.

جعفري‌دولت‌آبادي تاكيد كرد: «پرونده پتروشيمي فساد بوده ولي اختلاس نبوده است. چرا اين پرونده اخلال در نظام اقتصادي بوده؟ زيرا ارزها را بايد به بانك مركزي مي‌دادند. برخي روزنامه‌ها فضاسازي كردند و يك پرونده فساد كه براي ما فرصت بود كه به مردم اعتماد بدهيم كه دستگاه قضايي به امور توجه دارد را تبديل به تهديد كردند و ذهن مردم را خراب كردند و گفتند همه بردند و اختلاس كردند.»

او ادامه داد: «اين پرونده بخش مفتوحي دارد و پرونده سنگيني است و يك بخش‌هايي از ارقام در خارج از كشور بوده و برخي از متهمان كه مثل آن خانم از كشور فرار كرده و از سال ۲۱،۵،91 كه پرونده تشكيل شده از كشور فرار كرده است. اينكه بگويند كه اين خانم تا سال ۹۶ بوده و كاري با او نداشته‌اند اين طور نيست و از متهمان اصلي بوده و بخش مفتوح دارد.»

دادستان تهران همچنين گفت: «رسانه‌ها در عين حال كه مطالبه‌گري و افشاگري مي‌كنند و ما از آن استقبال مي‌كنيم خواهشا ذهن مردم را خراب نكنند. چرا رسيدگي به پرونده طولاني شده است؟ زيرا پرونده سنگين است. اطاله عمدي در كار نبوده و حجم مالي پرونده زياد است. اميدوارم محاكمه به خوبي انجام شود و رسانه‌ها با ما بيشتر همكاري كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون