• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4329 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

پرداخت آنلاين عوارض آزادراه‌ها با «كيپاد» پاسارگاد

به همت بانك ‌پاسارگاد و توسط شركت پرداخت الكترونيك ‌پاسارگاد؛ پرداخت آنلاين عوارض آزادراه‌ها با اپليكيشن كيف پول همراه پاسارگاد «كيپاد» (كيف پول همراه پاسارگاد) به همت بانك ‌پاسارگاد و توسط شركت پرداخت‌الكترونيك پاسارگاد طراحي شده است و هدف آن توسعه‌ راهكارهاي پرداخت ‌الكترونيك از طريق تلفن‌همراه هوشمند است. اين اپليكيشن يكي از پيشگامان فناوري پرداخت الكترونيكي عوارض آزادراه است. به گزارش روابط‌عمومي بانك‌پاسارگاد، با برچيده‌شدن باجه‌هاي دريافت نقدي عوارض آزادراه‌ها، پرداخت عوارض گذر از اتوبان‌ها آسان‌تر و سريع‌تر خواهد شد. شيوه‌ سنتي پرداخت عوارض آزادراه‌هاي كشور در سال‌هاي گذشته با ايجاد مسيرهاي پرداخت ‌الكترونيك، دستخوش تغيير شد اما بنا بر اعلام سيد حسين ميرشفيع معاون ساخت آزادراه‌هاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، به زودي باجه‌هاي دريافت نقدي در ابتدا يا انتهاي آزادراه‌ها به‌طور كل برچيده مي‌شوند و پرداخت عوارض صرفا به‌صورت الكترونيكي امكان‌پذير خواهد بود.

زهرا ميرحسيني معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات بانك‌پاسارگاد، با اشاره به قابليت‌هاي كيپاد گفت: «اپليكيشن كيپاد كيف پولي الكترونيكي است كه قابليت‌هاي متعددي را در حوزه پرداخت براي كاربران فراهم مي‌كند. از جمله مهم‌ترين اين قابليت‌ها پرداخت الكترونيك عوارض آزادراهي، پرداخت مبتني بر كد تصويري يا QR Code و شارژ كارت‌هاي شهروندي است. همچنين به زودي قابليت‌هاي ديگري به اين محصول اضافه خواهد شد و كيپاد را به كيف پولي تمام‌خدمت براي رفع تمامي نيازهاي پرداختي روزمره كاربران بدل خواهد كرد.»

براساس اين خبر، استفاده از اپليكيشن كيپاد منحصر به مشتريان بانك ‌پاسارگاد نبوده و همه افراد با داشتن كارت بانكي و رمز دوم (اينترنتي) از هر يك از بانك‌هاي سراسر كشور، مي‌توانند از خدمات الكترونيك اين اپليكيشن بهره‌مند شوند. توسعه اين اپليكيشن با رعايت آخرين استانداردهاي بانكي و امنيتي انجام شده و واسط كاربري زيبا و سهولت انجام عمليات پرداخت از مزيت‌هاي كيپاد است كه استفاده از آن را به تجربه‏اي منحصر به‌فرد براي كاربران بدل ساخته است.

آزادراه تهران - ساوه و چند اتوبان ديگر اولين مسيرهايي هستند كه از شيوه جديد پرداخت عوارض آزادراهي به‌طور آزمايشي استفاده كرده‏اند و آزادراه‌هاي اطراف تهران به همراه آزادراه‌هاي (قزوين - زنجان)، (قزوين - رشت) و (كرج - قزوين) در فاز دوم طرح وارد سامانه پرداخت الكترونيك عوارض آزادراه‌ها مي‌شوند. به اين ترتيب صاحبان خودرو پيش از آغاز سال 1398 مي‌توانند براي سفرهاي خود از اين شيوه پرداخت آنلاين بهره‌مند شوند.

افتخار ملي گروه مالي پاسارگاد

توليد كاتد مس به روش تانك بايوليچينگ، در مجتمع بابك مس ايرانيان از شركت‌هاي زير مجموعه هلدينگ ميدكو، براي اولين‌بار در جهان، با حمايت بانك‌‌پاسارگاد آغاز شد. طي مراسمي با حضور جمعي از مديران و دست‌اندركاران پروژه، بهره‌برداري از پروژه توليد كاتد مس به روش تانك بايوليچينگ، براي اولين‌بار در دنيا آغاز شد. براساس اين خبر، مديرعامل بانك‌پاسارگاد، بهره‌برداري از اين طرح مهم و ملي را تقديم به ملت شريف ايران و براي عوامل و دست‌اندركاران آن آرزوي موفقيت كرد. همچنين دكتر پورمند مديرعامل شركت ميدكو، اين موفقيت را كه براي اولين‌بار در دنيا توسط نيروهاي متخصص ميدكو، در مجتمع بابك مس ايرانيان عملي شده است تبريك گفت و اظهار داشت: اين مهم يك تغيير بزرگ تكنولوژيك در سطح جهان و در صنعت مس است كه با حمايت‌هاي ويژه دكتر قاسمي به انجام رسيده است. گفتني است مجتمع بابك مس با ظرفيت توليد 50 هزار تن كاتد مس و 12هزار تن لوله مسي در سال فعاليت مي‌كند. در روش تانك بايوليچينگ با استفاده از نوع خاصي از باكتري‌هاي غيرمضر محصول نهايي استحصال مي‌شود. دانش اين تكنولوژي سازگار با محيط‌زيست توسط متخصصين ايراني طي 5سال پژوهش و تلاش مستمر ايجاد و راه‌اندازي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون