• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4349 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

خبر

استفتا از آيت‌الله مكارم در مورد «برنده ‌باش»

روز گذشته متن استفتايي از آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي در مورد مسابقه «برنده‌باش» منتشر شد كه اين مرجع تقليد شركت در اين مسابقه را قمار اعلام كرد. به گزارش عصر ايران؛ در متن اين استفتا ضمن شرح چگونگي شركت در اين مسابقه و خريد سوالات آن پرسيده‌ شده‌ بود كه «آيا برگزاري اين نوع مسابقات جايز است؟ آيا شركت در اين نوع مسابقات جايز است؟ آيا شركت‌كننده مالك شرعي جايزه خواهد ‌شد؟» در پاسخ به آن نيز آيت‌الله مكارم‌شيرازي متن كوتاه و دست‌نويسي را ذيل اين پرسش‌ها درج كرده‌ و در تاريخ 27 فروردين در پاسخ به اين نامه نوشته ‌بود: «اين كار قمار است و كساني كه شركت مي‌كنند مالك آن جوايز نمي‌شوند.» در پي انتشار متن اين استفتا هم روابط عمومي اين برنامه اطلاعيه‌اي را منتشر كرد. متن اين اطلاعيه به اين شرح است:«در پي انتشار استفتايي پيرامون مسابقه «برنده باش» به اطلاع مي‌رساند، فرض مطرح شده در سوال استفتا كامل نيست و طبيعتا فرض ناكامل، جايگاه سوال را مخدوش مي‌سازد.»

حكم حبس نسرين ستوده قطعي شد

محكوميت نسرين ستوده، وكيل دادگستري به 33 سال حبس كه طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامي 12 سال آن قابليت اجرا دارد، قطعي شد. به گزارش ايرنا؛ رضا خندان، همسر نسرين ستوده با اعلام اين خبر بيان كرد:«طبق قانون همسرم 20 روز از تاريخ ابلاغ راي براي اعتراض به حكم دادگاه مهلت داشت كه اكنون 40 روز از اين تاريخ مي‌گذرد و در اعتراض به روند تشكيل اين پرونده و فرآيند رسيدگي در دادسرا و دادگاه، همسرم به حكم اعتراض نكرد.» وي افزود:«دادستاني هم به عنوان مدعي‌العموم و شاكي در اين پرونده به حكم مزبور اعتراض نكرده و به طور خودكار رأي صادره قطعي شده است.» خندان درباره پرونده قبلي نسرين ستوده كه به 5 سال حبس محكوم شده است نيز گفت:«شعبه 36 دادگاه تجديدنظر 20 فروردين را براي رسيدگي به اين پرونده تعيين كرده بود كه دادگاه به خاطر آنچه فوت يكي از بستگان قاضي اعلام شد، برگزار نشد.» همسر نسرين ستوده از تعيين دهم ارديبهشت ماه براي رسيدگي به اين پرونده خبر داد و افزود:«البته همسرم اعلام كرده در اعتراض به روند رسيدگي به اين پرونده در دادگاه حضور نمي‌يابد.» نسرين ستوده، وكيل دادگستري است كه 23 خرداد سال گذشته با حكم جلب بازداشت شد. ستوده به تازگي در حكمي كه از سوي شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده به اتهام اجتماع و تباني عليه امنيت ملي، فعاليت تبليغي عليه نظام، عضويت موثر در گروهك غيرقانوني و ضد امنيتي كانون مدافعان حقوق بشر، لگام(حذف اعدام) و شوراي ملي صلح، تشويق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعي در محل شعبه بازپرسي، اخلال در نظم و آسايش عمومي و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي جمعا به 33 سال حبس و تحمل 148 ضربه شلاق محكوم شده كه طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامي، مجازات اشد اجرا مي‌شود.

پناهندگي فرمانده حفاظت سپاه شايعه يا واقعيت؟

در فضاي مجازي و كانا‌ل‌ها و برخي رسانه‌ها شايعاتي با عنوان فرار يك فرمانده سپاه منتشر شد. سردار نصيري در واكنش به اين شايعات اعلام كرد پس از مراسم توديع ايران را ترك نكرده و موضوع خاصي نيز نبوده است. به گزارش سايت سراج ۲۴؛ به تازگي و پس از توديع سردار نصيري از فرماندهي حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و معارفه سردار سرتيپ فتح‌الله جميري شايعه‌اي در فضاي مجازي با عنوان فرار يك فرمانده سپاه در كانا‌ل‌ها و رسانه‌هاي معاند منتشر شد. سردار علي نصيري، فرمانده سابق حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مورد شايعات منتشر شده در رسانه‌هاي ضدانقلاب مبني بر خروج وي از كشور گفت:«مراسم توديع بنده در روز شنبه انجام شد و اين مساله عادي سازماني است. فرمانده محترم اين ‌طور تصميم گرفتند كه بنده از مسووليت فعلي توديع و در جاي ديگر به ‌كارگيري شوم. اين موضوع يك امر رايج است و در ۳۶ سال سابقه خدمت من چنين جابه‌جايي‌هايي رخ داده است. برخلاف آن‌ چيزي كه اعلام شد، بنده پس از مراسم توديع ايران را ترك نكرده و موضوع خاصي نيز نبوده است.»

دفتر رييس‌جمهور مرجع رسمي اعلام برنامه‌هاي روحاني است

يك مقام مسوول در دفتر رييس‌جمهور گفت:«مرجع رسمي اعلام برنامه‌هاي رييس‌جمهوري، دفتر ايشان است و برنامه‌ريزي براي انجام يك سفر يا حضور در يك مراسم الزاما به معناي قطعي بودن زمان آن نيست.» به گزارش ايسنا؛ يك مقام مسوول در دفتر رييس‌جمهور به ايسنا توضيح داد:«برنامه‌ريزي براي انجام يك سفر يا حضور رييس‌جمهوري در يك مراسم نيازمند فرآيندي جامع بوده و اعلام عدم حضور در افتتاحيه نمايشگاه كتاب يا لغو سفر استاني در روزهاي اخير، خبرهايي بر مبناي اطلاع‌رساني مراجعي به جز دفتر رييس‌جمهوري است.» وي ادامه داد:«روحاني طي امروز و روزهاي آينده برنامه‌هاي فشرده‌اي دارد و به زودي به كرمانشاه و كردستان نيز سفر مي‌كند.»

تاكيد رهبري بر بازسازي سريع مناطق سيل ‌زده

جلسه بررسي روند بازسازي مناطق آسيب ديده از سيل با حضور وزير كشور و استانداران ۱۶ استان معين برگزار شد. به گزارش برنا؛ در اين نشست عبدالرضا رحماني‌فضلي به ايراد سخنراني پرداخت. وي ابتدا خبر داد:«مقام معظم رهبري در مراحل مختلف تاكيد بسيار زيادي بر بازسازي مناطق سيل‌زده داشتند و ديروز هم در جلسه‌اي كه در دفتر ايشان برگزار شد باز هم بر اين موضوع تاكيد شد كه ما به سرعت اين كار را انجام دهيم و دولت هم تمهيدات لازم را انديشيده و مصوباتي كه از دولت مي‌خواستيم و تامين مالي كه دولت بايد انجام دهد، همه در مسير بسيار خوبي است.» وزير كشور افزود:«ما درخواست مقام معظم رهبري را جامه عمل مي‌پوشانيم و سعي مي‌كنيم هر چه زودتر كارها را با سرعت بيشتري انجام دهيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون