• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4349 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

اعتبار جامعه وكلا بود

فريده غيرت

از ابتداي كارم، در سال‌هاي بسياري كه پشت سر گذاشتيم، بهمن كشاورز همواره همكار و دوست عزيز من بود. ساليان سال اين هم‌فكري و همكاري با اين مرد شريف و منزه ادامه داشت. اين جمله را همواره در مورد او گفته‌ام كه كشاورز كسي است كه به كانون وكلا و به وكلا اعتبار بخشيده است نه اينكه از آن اعتبار كسب كند.

نمي‌دانم حالا و در غم اين انسان نازنين چه مي‌توان گفت. هفته پيش بود كه «اسماعيل مصباح» را از دست داديم و حالا خبر از دست رفتن كشاورز رسيده است. اين خبر تلخ باوركردني نيست. از دست رفتن بهمن كشاورز را نه فقط به خانواده عزيز او و فرزندانش كه هر دو باعث فخر ما در جمع وكيلان هستند بلكه بايد به خودم و به كل جامعه وكلا تسليت بگويم.

شخصيت بهمن كشاورز نمونه بود. سواد، ادب، شخصيت و صراحت او در عمل همه ويژگي‌هايي بودند كه در درجه اول يك انسان بايد داشته باشد و بعد يك وكيل دادگستري. خيلي از جوان‌ها بودند كه شغل وكالت را با او شناختند. خيلي‌ها به من گفتند، دفاعي كه بهمن كشاورز در پرونده كرباسچي كرد باعث شد كه آنها با اين حرفه آشنا شوند. او ساليان سال رياست كانون وكلا را بر عهده داشت و من از نزديك در هيات رييسه كانون با او كار كردم. به وجود آمدن اتحاديه كانون‌هاي وكلا مديون زحمات و همت او بود؛ يادگار زيبايي كه او از خود به جا گذاشت. براي همين است كه نبودنش براي جامعه وكالت يك ضايعه بزرگ است؛ ضايعه‌اي كه در كلام نمي‌‌گنجد.

چندي پيش مراسمي براي تجليل از آقاي كشاورز برگزار شد. در آن مراسم چند جمله‌اي صحبت كردم و حالا چه غم‌انگيز است كه بايد در رثاي او حرف بزنم. صادقانه بايد گفت كه از نظر وكالت او يكي از مفاخر جامعه وكالت بود، پشتوانه‌اي براي همه وكيل‌ها. اين غم را بايد به تمام كساني كه كشاورز را مي‌شناختند تسليت بگويم. او نمونه و الگويي پيش چشم من بود. وقتي كه نام كسي مانند او به عنوان وكيل برده مي‌شد من هم افتخار مي‌كردم كه وكيلم. افتخار مي‌كردم كه او وكيل است و من هم وكيلم. روحش شاد باشد.

حقوقدان

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون