• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4351 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت

از درگذشت سعيد نوراللهي تا قيمت كتاب تذكره‌‌الاوليا

درخشش شفيعي و كتابش در نمايشگاه

گروه ادب و هنر

افتخاري ديگر براي سينماي ايران، تذكر به چند ناشر متخلف در نمايشگاه كتاب تهران و استقبال خوب از كتاب استاد شفيعي كدكني، خبرهايي هستند كه مي‌خوانيم.

درگذشت بازيگر سريال‌ «خانه به دوش»

سعيد نوراللهي، بازيگر سريال‌هاي «خانه‌ به دوش» و «متهم گريخت» درگذشت. به گزارش ايسنا، نوراللهي صبح جمعه - ششم ارديبهشت ماه - به دليل سكته مغزي در سن ۶۸ سالگي درگذشت. مرحوم نوراللهي سال ۱۳۶۵ وارد عرصه بازيگري شد. او علاوه بر همكاري با رضا عطاران و سعيد آقاخاني براي ساخت سريال‌هاي طنز، در فيلم سينمايي «مارمولك» و «ليلي با من است» به كارگرداني كمال تبريزي هم ايفاي نقش كرده بود. فيلم سريال «روزهاي زندگي» به كارگرداني پرويز شيخ‌طادي و با بازي حميد فرخ‌نژاد و هنگامه قاضياني از ديگر كارهاي اين بازيگر است. پيكر مرحوم نوراللهي روز گذشته در بهشت‌زهرا(س) به خاك سپرده شد.

سينماي ايران و موفقيتي ديگر

سها نياستي براي بازي در فيلم «سال دوم دانشكده من» ساخته رسول صدرعاملي برنده جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره فيلم مسكو شد. «سال دوم دانشكده من» فيلم رسول صدرعاملي به تهيه‌كنندگي مسعود ردايي كه در بخش مسابقه اصلي جشنواره بين‌المللي فيلم مسكو با ۱۳ فيلم حاضر در بخش رقابتي براي دريافت جايزه طلايي سن‌جورج كه جايزه اصلي اين رويداد است، رقابت مي‌كرد درنهايت جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره را براي بازي سها نياستي در اين فيلم كسب كرد.

استقبال خوب از كتاب شفيعي‌كدكني

«تذكره‌ الاوليا» عطار نيشابوري با مقدمه، تصحيح و تعليقات محمدرضا شفيعي كدكني در نمايشگاه كتاب تهران عرضه شده است. اين كتاب دو جلدي كه در نمايشگاه امسال مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفته، در دو هزار صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قيمت ۳۰۰ هزار تومان در نشر سخن منتشر شده است. اين كتاب براي نخستين‌بار در سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه شده و مخاطبان مي‌توانند با تخفيف ۱۵درصدي آن را تهيه كنند. در بخش‌هايي از مقدمه كتاب به قلم شفيعي‌كدكني درباره زادگاه و زندگي عطار مي‌خوانيم: زادگاه عطار و مزار پدرش شيخ ابراهيم در كدكن قرار دارد كه كدكن مركز جلگه رخ است. ما نمي‌دانيم عطار، در فاصله كدكن تا نيشابور مركزي، كه شهر اصلي بوده، در چه وضعيتي از اقامت و سفر بوده است. كي از جلگه رخ و ربْع شامات به شهر مركزي رفته يا چگونه ميان اين دو نقطه در رفت و آمد بوده است. وقتي عطار در «منطق‌الطير» از «دو ما» سخن مي‌گويد بي‌گمان مقصودش كدكن است و وقتي از «نيشابور» سخن مي‌گويد يا «شهر» منظورش همان شهر مركزي نيشابور است.

برخورد با ناشران متخلف

رييس كميته بدوي رسيدگي به تخلفات ناشران داخلي در سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از بررسي ۱۱۷ گزارش و صدور 8 راي خبر داد. يكي از دست‌اندركاران نمايشگاه با اشاره به بررسي پرونده‌هاي گزارش ‌شده گفت: در نخستين جلسه كميته بدوي رسيدگي به تخلفات ناشران
۱۱۷ گزارش از بخش ناشران داخلي مورد بررسي قرار گرفت. خوشبختانه اكثريت پرونده‌ها با دادن تذكر شفاهي و گفت‌وگو با غرفه‌داران حل و فصل شدند و غرفه‌داران متعهد شدند از تكرار اقدامات يادشده خودداري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون