• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4365 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت

عدد و رقم

۱۳ هزار تن

صدور حواله توزيع شكر در بازار تهران

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از صدور حواله بيش از ۱۳ هزار تن شكر براي توزيع در بازار تهران خبر داد. به دنبال انتشار گزارش‌ها از ناياب شدن شكر در بازار، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از صدور 13 هزار تن حواله شكر براي توزيع در بازار پايتخت خبر داد. براساس اعلام اين سازمان، تا امروز 13 هزار و 360 تن حواله شكر براي توزيع در بازار تهران صادر شده و بيش از 7 هزار تن ديگر نيز در روزهاي آينده در بازار تهران توزيع مي‌شود. سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به توزيع شكر در تهران توسط 15 صنف و مركز اعلام كرد: 22 هزار تن شكر در نظر گرفته شده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، اتحاديه‌هاي مربوطه، سازمان ميادين و تر‌بار و ... توزيع و به دست مصرف‌كنندگان خانگي و صنعتي خواهد رسيد. قاسم نوده فراهاني، رييس اتاق اصناف تهران نيز در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به نامه‌نگاري‌هاي صورت گرفته درخصوص توزيع شكر گفت: با توجه به رايزني‌هاي انجام‌شده مقرر شده است تا شكر مورد نياز بازار از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در اختيار بنكداران قرار گرفته و در واحدهاي صنفي توزيع شود. او ادامه داد: بارها اعلام كرده‌ايم كه اگر كالا در اختيار اصناف قرار گيرد، قطعا بر نحوه توزيع، كنترل لازم را خواهيم داشت.

24 درصد

رشد صادرات ايران به كره‌جنوبي در فروردين

براساس آمارهاي اعلام‌شده صادرات ايران به كره جنوبي در فروردين امسال درحالي ۲۴ درصد رشد كرده كه كل صادرات غيرنفتي كشور به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افت كرد و صادرات به امارات ۵۸ درصد كاهش يافت. آمار تجارت خارجي ايران در فروردين ماه امسال نشان مي‌دهد در نخستين ماه سال 98، 5 درصد كشور چين، عراق، كره، امارات و افعانستان 5 كشور نخست هدف صادراتي ايران بودند و حجم صادرات كالا به نسبت فروردين ماه سال گذشته از نظر وزني 7.66 درصد افزايش يافته ولي در عين حال از نظر ارزش دلاري، بيش از 18 درصد كاهش داشته است. اين بدان معنا است كه صادرات كالاهاي ايراني در فروردين ماه امسال به 5 كشور مذكور ارزش صادراتي به مراتب كمتري نسبت به كالاهاي صادراتي فروردين 97 داشته‌اند. بر اين اساس، متوسط قيمت هر تن كالاي صادراتي در فروردين 98، معادل 299 دلار بوده كه اين رقم به نسبت ارزش متوسط كالاهاي صادراتي فروردين سال قبل، بيش از 24 درصد افت كرده است. براساس آمارهاي اعلامي از سوي گمركات كشور، نزديك به 28 درصد صادرات ايران (از نظر ارزش دلاري) در نخستين ماه سال جاري به كشور چين انجام شده و در اين مدت 711 ميليون دلار صادرات غيرنفتي به اين كشور داشته‌ايم؛ همچنين كشور عراق با 389 ميليون دلار واردات از ايران، سهم 15.2 درصدي از صادرات فروردين ماه كشورمان داشت و پس از آن صادرات 250 ميليون دلاري كشورمان به جمهوري كره است كه با سهم نزديك به 10 درصدي از كل صادرات فروردين، به نسبت مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد را ثبت كرده است.

 

۴۷.۸ درصد

رشد قيمت نهاده‌هاي ساختماني مسكوني در تهران

شاخص قيمت نهاده‌هاي ساختمان‌هاي مسكوني شهر تهران در سال ١٣٩٧ با ٤٧,٨ درصد افزايش نسبت به سال ١٣٩٦، به عدد ۳۱۳.۴ رسيد. شاخص قيمت نهاده‌هاي ساختمان‌هاي مسكوني شهر تهران در سال ١٣٩٧ با ٤٧,٨ درصد افزايش نسبت به سال ١٣٩٦، به عدد ٣١٣,٤ رسيد، در حالي‌كه اين شاخص در سال ١٣٩٦ عدد ٢١٢.١ بوده و نسبت به سال ١٣٩٥، 12.3 درصد افزايش يافته بود. شاخص مذكور در تمامي فصل‌هاي سال مورد بررسي (١٣٩٧) با افزايش روبه‌رو بوده است. لازم به ذكر است كه بيشترين تغييرات فصلي مربوط به اين شاخص، در فصل تابستان با تورم فصلي٢٥.٧ درصد است. شاخص قيمت نهاده‌هاي ساختمان‌هاي مسكوني شهر تهران در گروه «آهن‌آلات، ميلگرد و پروفيل درب و پنجره» با 81 درصد، گروه «چوب» با 99 درصد، گروه «خدمات» با 20.7 درصد افزايش نسبت به سال قبل به ترتيب بيشترين تاثير را در افزايش شاخص قيمت نهاده‌هاي ساختمان‌هاي مسكوني شهر تهران نسبت به سال قبل (١٣٩٦) داشته‌اند.

 

5085 واحد

سقوط بورس

روز گذشته شاخص كل بيش از ۵۰۰۰ واحد افت كرد و تا كانال ۲۰۴ هزار واحدي پايين آمد. شاخص آزاد شناور نيز با ۵۹۷۰ واحد كاهش تا رقم ۲۲۸ هزار و ۳۲۴ افت كرد و شاخص بازار اول و دوم هر كدام به ترتيب ۴۱۲۷ و ۸۳۵۱ واحد پايين رفتند. باز هم فولاد مباركه اصفهان بيشترين تأثير كاهنده را روي شاخص‌هاي بازار سرمايه داشت. پس از آن پالايش نفت بندرعباس، صنايع پتروشيمي خليج فارس، گروه مپنا و بانك ملت بيشترين تاثير كاهنده را روي شاخص‌هاي بازار سرمايه گذاشتند. در عين حال بانك اقتصاد نوين، سالمين و لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي از جمله اندك سهم‌هايي بودند كه سعي كردند شاخص بورس بيش از اين افت نكند.بيشتر گروه‌ها با كاهش قيمت سهام روبه‌رو شدند و در برخي سهم‌ها شاهد صف‌هاي فروش بوديم. از جمله اين گروه‌ها مي‌توان به گروه خودرو و ساخت قطعات اشاره كرد؛ به‌طوري كه بيشتر سهم‌هاي اين گروه تا نزديكي پنج درصد كاهش قيمت پاياني پيش رفتند. در گروه سرمايه‌گذاري‌ها نيز با افت يك دست قيمت‌ها روبه‌رو بوديم و بيشتر سهم‌ها نزديك به چهار درصد افت قيمت را تجربه كردند. در گروه بانك‌ها و موسسات اعتباري حجم معاملات به ۱.۲ ميليارد سهم و اوراق مالي رسيد و ارزش معاملات اين گروه عدد ۱۰۰ ميليارد تومان را تجربه كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون