• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4379 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ خرداد

نماينده دادستان خطاب به دلاويز، متهم بانك سرمايه:

آيا با اداره چهار مجله اينقدر پول به دست مي‌آيد؟

پنجمين جلسه از رسيدگي به اتهامات محمدهادي رضوي و ۳۰ متهم ديگر اين پرونده با صحبت‌هاي جعفرزاده، وكيل مدافع دلاويز شروع شد. او پس از حضور در جايگاه گفت: «به عقيده من اساسا در اين پرونده عليه موكل من هيچ دليلي وجود ندارد. در جلسه گذشته به اينجا رسيديم كه از جمله دلايل موجود در پرونده كه عليه موكل من وجود دارد و در كيفرخواست به آن اشاره شده، اظهارات تعدادي از افراد مطلع در پرونده است. در همان جلسه گفتم اظهارات متهم عليه ديگري اساسا دليل محسوب نمي‌شود. اولا اظهارات متهمان پرونده از انسجام كاملي در پرونده برخوردار نيست و اين اظهارات بعضا متعارض هستند.»

او ادامه داد: «در جلد دوم پرونده تصوير 11 برگ چك به عنوان دليل ارايه شده و ادعا شده است كه اين چك‌ها به متهم ارايه شده است. اصل مبلغ ادعايي ۲ ميليارد تومان است و در جايي عنوان شده كه مبلغ چك‌ها هر كدام ۲ ميليارد ريال است كه جمعا ۲ ميليارد و ۲۵۰ ميليون تومان مي‌شود اما همه اين چك‌ها توسط خانم زهرا شريف كاظمي صادر و در وجه و به نام آقاي قادري صادر شده است.»

به گزارش ايسنا، وكيل مدافع دلاويز با بيان اينكه فرآيند صدور و وصول چك‌ها از نواقص پرونده محسوب مي‌شود، گفت: «درخواست كرديم اين موضوع بررسي شود. اظهارات خانم شريف كاظمي هم نسبت به اين مبلغ متعارض است. در مورد اظهارات آقاي رضوي در جلد سوم پرونده گفتني است ايشان گفته اين مبلغ طي دو فقره چك صادر شده و اين در حالي است كه در جاي ديگر اظهار شده دلاويز سمتي در بانك سرمايه نداشته و چك‌ها تحويل آقاي قادري شده است. همچنين آقاي امامي اظهار كرده اين چك‌ها به درخواست رضوي و صرفا جهت تبليغات در شاهگوش پرداخت شده است.»

او معتقد است كه مطالب گفته شده اظهارات ساير متهمان مبناي شرعي ندارد. نماينده دادستان نبايد اصرار به محكوميت متهمان داشته باشد كه از جانب انساني قابل تأسف است. در دادرسي‌هاي مختلف اصل برائت محور اصلي است و نياز به اثبات ندارد و بلكه نيازمند حمايت است و براي محكوم كردن افراد بايد دليل قوي داشته باشيم و اصل برائت بشكنيم كه در مورد موكل من دليلي نمي‌بينم كه اين اصل را خدشه‌دار كند. موارد اعلام شده در كيفرخواست از عِداد دلايل خروج موضوعي دارد.

پس از پايان دفاعيات جعفرزاده، قاضي مسعودي‌مقام خطاب به نماينده دادستان گفت: «آقاي دلاويز منكر سمت در بانك سرمايه است و در مورد رفت و آمدهايش به اين بانك عنوان نمي‌كند كه از سوي آقاي بخشايش منصوب شده است. در اين رابطه توضيح دهيد.»

قهرماني، نماينده دادستان با حضور در جايگاه گفت: «آقاي دلاويز در جلسه گذشته اعلام كرد كه هيچ سمتي در بانك سرمايه نداشته و نزد آقاي بخشايش براي نوشتن خاطرات مي‌رفته كه آن را كتاب كند. آقاي دلاويز برويد خاطرات پالم امارات ايشان را منتشر كنيد كه رسانه‌ها و مردم مطالعه و استفاده كنند.»

نماينده دادستان ادامه داد: «آقاي دلاويز مي‌گويد چك‌هايي كه گفته مي‌شود را من وصول نكرده‌ام و اين چك‌ها توسط آقاي شيرخان وصول شده است. شيرخان دانشجويي بوده كه به تهران مي‌آورند و پول‌ها را وصول مي‌كند. اين پول‌ها بخشي به حساب حاجيان و بخشي به حساب شركت‌هاي آقاي امامي واريز مي‌شود.»

قهرماني همچنين گفت: «آقاي امامي تا ۵۰ درصد دريافتي را قبول مي‌كند كه براي تبليغات به دلاويز داده است. اين پرونده كه براي جابه‌جايي 13 دست چرخيده قطعا به حساب شما واريز نمي‌كنند. شما درباره پورشه و پول‌هاي نجومي كه صرف خريد املاك براي خود و همسرتان كرده‌ايد و گردش ميلياردي بانك ملي‌تان توضيح دهيد. آيا با اداره چهار مجله اينقدر پول به دست مي‌آيد؟»

دلاويز در حالي كه مي‌خواست سند پورشه خود را به قاضي نشان دهد قهرماني از قاضي خواست تا اول خودش سند را بررسي كند و دلاويز پس از رصد اين سند توسط قهرماني گفت: «اين چك‌هاي شخصي خودم بوده و با فروشنده آقاي محمدي قرارداد وجود دارد.»

نماينده دادستان جواب داد: «بله سه فقره چك صوري در مبالغ ۵۰، ۱۰۰و ۲۶۰ ميليون به حساب آقاي محمدي بود در حالي كه مبلغ اين ماشين پورشه ۶۶۰ ميليون است كه توسط محمدي صورت گرفته است.»

دلاويز واكنش نشان داد: «چرا بايد صوري باشد؟ خدا را شكر اين اسناد را داريم.»

دلاويز در بخش ديگري از دفاعياتش و در پاسخ به اظهارات نماينده دادستان گفت: «اين خودرو با پول خودم و توسط خودم خريداري شده و من قرارداد آگهي‌ها را دارم و آن زمان اوج فروش شاهگوش بوده كه از سود آن بوده است.» بعد از حرف‌هايي كه ميان قاضي، نماينده دادستان و دلاويز زده شد، قاضي مسعودي‌مقام ختم پنجمين جلسه رسيدگي به اتهامات محمدهادي رضوي و احسان دلاويز را اعلام كرد و گفت: «در جلسه بعد آخرين دفاع از اين دو متهم اخذ مي‌شود.» و خطاب به احسان دلاويز ادامه داد: «شما و هادي رضوي براي آخرين دفاع در جلسه بعد آماده باشيد. با توجه به اينكه اين دادگاه جلسات متعددي در رابطه با ساير پرونده‌ها دارد جلسه بعدي ۱۸ خردادماه خواهد بود.»

ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون