• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4383 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد

از نمايشگاه آثار نقاش ايتاليايي تا نمايش فيلم تارانتينو

جهان رازناك رافائل

گروه فرهنگ و هنر

 

 

برپايي كارگاه فيلمسازي 10 فيلمساز ايراني و خارجي، انتخاب بهترين سريال تاريخ از سوي كاربران سايت سينمايي IMDB، نمايشگاه‌هاي آثار هنري «رافائل» در سراسر جهان و... عناوين مهم‌ترين خبرهاي روز را تشكيل مي‌دهند.

 

نمايشگاه‌هاي آثار هنري «رافائل» در سراسر جهان

به بهانه پانصدمين سالروز درگذشت «رافائل»- هنرمند نامدار ايتاليايي رنسانس- نمايشگاه‌هاي متعددي براي گراميداشت اين نقاش در كشورهاي اروپايي برگزار خواهد شد. به گزارش ايسنا و به نقل از آرت نيوزپيپر قرار است «رافائل» هنرمند برجسته رنسانس به مناسبت پانصدمين سالروز درگذشتش بار ديگر در مركز توجه قرار گيرد. «اوربينو» كه زادگاه اين نقاش چيره‌دست است با برگزاري نمايشگاهي از آثار اين هنرمند در ماه اكتبر سالروز درگذشتش را گرامي خواهد داشت. با اين حال بزرگ‌ترين نمايشگاه آثار اين هنرمند، نمايشگاهي است كه پيش از اين از تاريخ پنجم ماه مه در شهر رم آغاز به كار كرده‌ است و تا چهاردهم ژوئن سال ۲۰۲۰ نيز به فعاليت خود ادامه خواهد داد. ديگر نمايشگاه مهم از آثار اين هنرمند ايتاليايي در شهر ميلان برگزار خواهد شد. نمايشگاه‌هاي بزرگ ديگري در خارج از ايتاليا برگزار مي‌شوند كه از جمله آنها مي‌توان به نمايشگاه‌هاي «لندن» اشاره كرد.

 

10 فيلمساز ايراني و خارجي كارگاه بر پا مي‌كنند

۱۰ فيلمساز ايراني و خارجي در سومين دوره هفته فيلم اروپايي، كار مشتركي از موسسه سينمايي «هنر و تجربه» و اوينيك ايران، كارگاه فيلمسازي برگزار مي‌كنند. ژان ون دولد كارگردان بلژيكي، ماريوس پيپه ريدس تهيه كننده و كارگردان قبرسي، تيري اسپيچر تهيه‌كننده سوييسي، فريدون جيراني، رسول صدرعاملي، محمدمهدي عسگرپور، مازيار ميري، مهرداد اسكويي، ماني ميرصادقي و سياوش جمالي فيلمسازاني هستند كه ۶ كارگاه در تهران، شيراز، اصفهان، مشهد و تبريز برگزار مي‌كنند.

 

«چرنوبيل» بهترين سريال تاريخ شد

ميني‌سريال «چرنوبيل» كه از شبكه اچ‌بي‌او روي آنتن رفت، موفق شد تا عنوان بهترين سريال تاريخي را از سوي كاربران سايت سينمايي IMDB كسب كند. به گزارش مهر به نقل از ورايتي «چرنوبيل» سريالي كه درباره بدترين فاجعه هسته‌اي تاريخ ساخته شده، جايگاه نخست را در رده‌بندي بهترين سريال‌هاي تلويزيوني در سايت آي‌ام‌دي‌بي كسب كرد. اين ميني‌سريال 3 روز بعد از پخش آخرين قسمتش اين جايگاه را به دست آورد. خالق اين سريال كه نويسنده و تهيه‌كننده آن هم بوده، كريگ مازين است و كارگرداني آن را جوآن رنِك، كارگردان «بركينگ بد» انجام داده است.

 

تارانتينو «روزي روزگاري در هاليوود» را براي اكران تغيير مي‌دهد؟

فيلم جديد كوئنتين تارانتينو گرچه در جشنواره كن براي نخستين ‌بار به نمايش درآمد و با تحسين هم روبه‌رو شد اما اين سوال باقي است كه اين فيلم با چه تغييراتي راهي سينماهاي جهان مي‌شود؟ «روزي روزگاري در هاليوود» در جشنواره فيلم كن امسال به نمايش درآمد و با تحسين مخاطبان روبه‌رو شد. اين فيلم كه جديدترين ساخته كوئنتين تارانتينو با بازي لئوناردو دي‌كاپريو و برد پيت است و با بودجه ۹۰ ميليون دلاري ساخته شده، بالاترين توقعات را براي كمپاني سوني كه در اين پروژه با تارانتينو در توليد فيلم مشاركت داشته، ايجاد كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون