• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4383 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد

خبرسازترين اتفاقات دوره بطحايي

بطحايي در اولين روز كاري‌اش به مردم و فرهنگيان سه وعده داد كه در قالب يك ويديو منتشر و در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد. تحول در نظام آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنيادين، تلاش براي تربيت نسلي متدين، اخلاقي، كارآفرين و با نشاط، تلاش براي ارتقاي معيشت و منزلت يك ميليون و 700 هزار معلم شاغل و بازنشسته.

واژگوني اتوبوس دانش‌‌آموزان دختر هرمزگاني در داراب، كشته شدن 12 نفر و مصدوميت بيش از 30 نفر اولين حادثه بزرگ پس از شروع وزارت سيدمحمد بطحايي بود.

با مقدمه‌چيني در مورد اضطراب در دوران دبستان، بحث حذف پيك نوروزي و بعد حذف آزمون‌ها مطرح شد. طرح موضوع حذف آزمون ورودي مدارس تيزهوشان يكي از خبرسازترين اقدامات بطحايي شد.

انتشار خبر ماجراي آزار و اذيت جنسي دانش‌آموزان مدرسه‌اي در منطقه ۲ تهران واكنش‌هاي تندي عليه آموزش و پرورش برانگيخت. بطحايي در توييتر و خبرگزاري‌ها در مورد پيگيري ويژه اين پرونده اظهارنظر كرد.

اجازه پخش مسابقه تيم فوتبال پرسپوليس در رقابت نهايي ليگ قهرمانان آسيا از سوي بطحايي سبب شد تصاوير متفاوتي از حال و هواي مدارس منتشر شوند. رويدادي كه بعد به گفته او سبب شد مورد بازخواست قرار گيرد.

وقوع آتش‌سوزي در يك پيش‌دبستاني و دبستان غيردولتي در زاهدان و كشته شدن چهار دختر دانش‌آموز موضوع غفلت در مورد ايمني مدارس را دوباره به ميان كشيد. اتفاق زاهدان انتقادهاي تندي را متوجه آموزش و پرورش و وزير كرد.

بطحايي در چهار نامه جداگانه خطاب به رهبري، وزير ارشاد، وزير صنعت و رييس صدا و سيما در مورد هجمه موسسه‌هاي كمك آموزشي و تبليغات كنكور هشدار داد و درخواست كمك كرد. در همان روزها رفتن جمعي از ناشران كتاب‌هاي كمك آموزشي به قم و ديدار با مراجع خبرساز شد.

انتشار ويديوهاي مختلفي از پخش ترانه غيرمجاز در مدارس مختلف به بحث داغ شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌ها تبديل شد. وزير آموزش و پرورش پس از اين جريان با توييت «نفوذ يا فتنه» تلاش كرد موضع خودش را مشخص كند و در سخنراني‌هاي بعدي‌اش در مورد برخورد با اين‌گونه فعاليت‌ها در مدارس خبر داد. با اين حال انتقادات بسياري در اين مورد به سوي او روانه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون