• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4387 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ خرداد

پرونده قتل ميترا استاد شفاف بود و نياز به زمان بيش از اين نداشت

سرعت عمل در دستگاه قضايي خواست همه مردم است به ويژه در پرونده‌هايي كه بازتاب اجتماعي داشته است؛ برخي پرونده‌ها بازتاب اجتماعي نداشته و احساسات و عواطف عمومي را جريحه‌دار نكرده است اما هر پرونده‌اي كه عواطف عمومي را جريحه‌دار كند با سرعت و به صورت ويژه رسيدگي مي‌كنيم. پرونده قتل ميترا استاد در زمره اين پرونده‌هاست و اقتضاي رسيدگي ويژه را دارد و پرونده از منظر قضايي يك قتل جنايي و خانوادگي است؛ در اين پرونده در هيچ مرحله‌اي در دادسرا با ابهام روبه‌رو نشد و تحقيقاتي كه بايد در يك پرونده قتل انجام مي‌شد، انجام شد؛ پرونده به قدري روشن و شفاف بود كه نياز به زمان بيش از اين نداشت.

توصيه مي‌كنم كه فضاسازي بي‌جهت انجام نشود، نه در ارتباط با نحوه رسيدگي و نه در ارتباط با محتويات پرونده؛ پرونده‌هاي متعدد ديگري هم داشتيم كه سريع رسيدگي كرديم چون برخي جريانات سياسي دنبال آن نبودند، مورد تحسين قرار گرفتيم.

يك نماينده مجلس به بنده زنگ زد و گفت مي‌گويند از شهود اين پرونده تحقيق نشده است و من گفتم معناي شاهد چيست؟ يعني كسي كه صحنه جنايت را به چشم خود ديده است، احدي ادعا ندارد در صحنه قتل جز قاتل و مقتول شخص ثالثي وجود داشته است و بنا نيست شاهد بتراشيم، تحقيقات انجام شده و پرونده را بايد قضات شعبه بخوانند و بعد به وكلا اعلام شود كه اگر نسبت به پرونده ايراداتي دارند، مطرح كنند و اگر ايرادي نبود تعيين وقت دادگاه خواهد شد.

[درباره جنبه امنيتي پرونده آقاي نجفي] فضاسازي‌هاي بي‌ربط مرتبط با اين حادثه مبني بر مطالب منتشر شده كه حاوي تهمت باشد، اگر شاكي خصوصي اعلام شكايت كند، حتما رسيدگي خواهد شد و اگر شاكي خصوصي نباشد دادستان وظيفه برخورد را خواهد داشت. اولويت ما رسيدگي به پرونده قتل است.

[در مورد ادعاي پرستو بودن ميترا استاد] بيان برخي موضوعات كه جنبه قضايي و قانوني ندارد به ويژه مواردي كه با شؤونات اسلامي تطابق ندارد درست نيست و نبايد اسراييلي رفتار كنيم. ما مبناي اخلاقي داريم و مواردي كه جنبه اخلاقي و شرعي ندارد را بدون دليل به افراد و اشخاص نسبت ندهيم. رويه اسراييلي پيشه نكنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون