• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4388 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد

خبر

دبير شوراي نگهبان:

دشمن با حربه فشار اقتصادي دنبال مذاكره است

به گزارش ايلنا؛ آيت‌الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان صبح ديروز در جلسه اين شورا و در نطق پيش از دستور گفت: «انقلاب اسلامي از بدو تاسيس تاكنون با مسائل و چالش‌هايي روبه‌رو بوده كه با الطاف الهي و درايت‌هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب و همراهي مردم، آنها را به خوبي پشت سر گذاشته است.» به گزارش ايلنا؛ او يكي از اين مسائل را مواجهه با توطئه‌ها و جنايت‌هاي امريكا عليه جمهوري اسلامي عنوان كرد و يادآور شد: «امريكايي‌ها در 40 سال گذشته از حربه‌ها و ابزارهاي مختلفي براي فشار عليه مردم ايران استفاده كرده‌اند كه همگي آنها شكست خورده است.» دبير شوراي نگهبان تاكيد كرد: «امروز هم دشمن با استفاده از حربه فشار اقتصادي، دنبال مذاكره است كه قطعا اين توطئه آنها با درايت مقام معظم رهبري و هوشياري مسوولان نيز شكست خواهد خورد.» آيت‌الله جنتي در پايان از مسوولان اجرايي خواست كه توجه بيشتري به وضعيت اقتصادي مردم و اقشار آسيب‌پذير داشته باشند.

 

ارسال مجدد لايحه مربوط به دانشجويان ستاره‌دار به مجلس

هيات وزيران با توجه به فرا رسيدن مهلت يك ماهه براي ارسال مجدد لايحه مربوط به سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور به مجلس شوراي اسلامي، آن را بار ديگر جهت بررسي و تصويب نهايي به مجلس فرستاد. به گزارش ايلنا؛ با تصميم هيات وزيران در جلسه دولت، لايحه مربوط به سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور به مجلس شوراي اسلامي، بار ديگر جهت بررسي و تصويب نهايي به مجلس فرستاده مي‌شود. به موجب لايحه مذكور، حق آموزش در زمره حقوق اساسي افراد تلقي شده است و هيچ كس را نمي‌توان به عذري غير از عدم صلاحيت علمي مقرر از آموزش در مقاطع مختلف تحصيلي منع كرد، جز افراد داراي سابقه محكوميت كيفري قطعي در جرايم سازمان‌يافته قاچاق انسان، محاربه حدي و جاسوسي براي كشور متخاصم در طول مدت محروميت تبعي اجتماعي. لازم به ذكر است، كليات لايحه ياد شده در جلسه مورخ 13 آذر 1397 كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي رد شد و با توجه به قانون آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي كه درخواست بررسي مجدد موضوع را منوط به تقاضاي هيات وزيران حداكثر ظرف مدت يك ماه كرده است، هيات وزيران با ارسال مجدد لايحه مذكور به مجلس شوراي اسلامي جهت بررسي و تصويب موافقت كرد.

 

حكم پرونده پتروشيمي تا قبل از مرداد ماه صادر مي‌شود

قاضي مسعودي‌مقام درباره روند رسيدگي به پرونده فساد بانك سرمايه گفت:«تاكنون 8 جلسه دادگاه برگزار شده و فكر نمي‌كنم در هيچ دادگاهي اين مقدار فرصت به متهمان براي دفاع داده شده باشد.» اين قاضي در رابطه با پرونده حيدرآبادي، متهم متواري اين پرونده كه اخيرا بازداشت شده است و اينكه چه زماني به كشور مسترد مي‌شود؟ گفت:«فكر مي‌كنم اين موضوع زمانبر باشد و فكر نمي‌كنم اين روند از يك يا دو ماه كمتر باشد. اقدامات آن را پليس بين‌الملل انجام مي‌دهد اما زمان خاصي بايد صرف شود.» او همچنين به اين سوال كه آيا كيفرخواست مجددي حسب تحقيق از حيدرآبادي قرائت مي‌شود؟ پاسخ داد:«كيفرخواست در رابطه با اين فرد تنظيم شده و وكيل برايشان انتخاب شده و دفاعيات‌شان را ارايه مي‌دهند. اگر حكم غيابي صادر شود، مي‌توانند اقداماتي را در رابطه با واخواهي آن انجام دهند.»

مسعودي‌مقام همچنين درباره اينكه آيا در روزهاي اخير پرونده‌هاي اقتصادي جديدي ارسال شده و آيا پرونده عراقچي به شعبه شما ارسال شده است؟ توضيح داد:«پرونده آقاي عراقچي به شعبه ما ارسال نشده و فكر مي‌كنم در شعبه دوم باشد و توسط قاضي زرگر رسيدگي مي‌شود ولي پرونده‌هاي جديد پتروشيمي به ما ارجاع شده است.»

او ادامه داد:«كارهاي پرونده سابق پتروشيمي در حال انجام است و استخراج منابع مالي و اسناد را بررسي مي‌كنيم و فكر مي‌كنم ظرف دو هفته آينده تمام شود. سعي‌مان اين است كه تا قبل از مرداد ماه راي صادر شود.»

 

روحاني در جلسه بعدي شوراي عالي انقلاب فرهنگي حضور دارد

سعيدرضا عاملي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: «به دليل تراكم سفرهاي بين‌المللي رييس‌جمهوري اين هفته جلسه تشكيل نشد اما از همين جا اعلام مي‌كنيم كه آقاي روحاني در جلسه بعدي شورا حضور خواهند داشت.»

به گزارش تسنيم؛ سعيدرضا عاملي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه زمان برگزاري جلسه بعدي شورا و همچنين علت غيبت رييس‌جمهور در جلسه گذشته چه بود، بيان كرد: «جلسه بعدي شورا دو هفته آينده در روز سه‌شنبه برگزار مي‌شود. »

جزييات قتل زنداني فشافويه

محمدهادي عرفانيان‌كاسب، وكيل عليرضا شيرمحمدعلي درباره جزييات قتل اين زنداني در فشافويه گفت: «در‌ بندي كه ايشان حضور داشتند يك سلول انفرادي وجود داشته كه 2 قاتل در آن بودند. متاسفانه معلوم نيست آن شب چه اتفاقي افتاده كه آنها بدون هيچ درگيري قبلي دفعتا به ايشان حمله مي‌كنند و با ضربات متعدد ايشان را به قتل مي‌رسانند.»وي افزود: «به‌گفته خانواده عليرضا شيرمحمدعلي نيز هيچ گزارشي در پرونده پزشكي قانوني نبوده است.»او درباره علت انتقال اين زنداني به زندان فشافويه نيز گفت: «جرم ايشان امنيتي-سياسي است، چون قانون بر تفكيك زندانيان تاكيد دارد، من نمي‌دانم چرا ايشان را به زندان فشافويه منتقل كردند. ايشان به همين دليل قبل از سال به همراه يكي ديگر از هم‌بندي‌هاي خود كه فكر مي‌كنم نام‌شان برزان محمدي بود، اعتصاب غذا كردند، اما با قول مساعدت نماينده دادستان اين اعتصاب غذا شكست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون