• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4394 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ خرداد

عدد و رقم

12 هزار و 770 تومان

قيمت خريد دلار

بانك‌ها قيمت ارز را نسبت به روز گذشته كاهش دادند؛ به‌طوري كه قيمت خريد دلار در بانك‌ها كه در دو روز گذشته ۱۲ هزار و ۹۱۶ تومان بود، ديروز به ۱۲ هزار و ۷۷۰ تومان رسيد. همچنين شعب ارزي بانك‌ها روز گذشته هر يورو را ۱۴ هزار و ۲۹۵ تومان ‌خريدند كه قيمت اين ارز نيز حدود ۲۰۰ تومان كاهش يافته است. هر پوند انگليس نيز در شعب ارزي بانك‌ها به قيمت ۱۶ هزار و ۴۳ تومان خريداري ‌شد. قيمت ارز مسافرتي در بانك‌ها همچنان از قيمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به‌طوري كه قيمت فروش ارز مسافرتي در بانك‌ها ۱۵ هزار و ۱۳ تومان اعلام شده كه با احتساب كارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان مي‌رسد اما صرافي‌هاي مجاز بانك مركزي قيمت دلار را نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان كاهش دادند؛ به‌طوري كه قيمت خريد دلار در اين صرافي‌ها ۱۳ هزار تومان و قيمت فروش آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان بود. اين صرافي‌ها همچنين هر يورو را به قيمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان مي‌خرند و ۱۵ هزار تومان مي‌فروشند كه اين نرخ‌ها نيز نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان كاهش داشته است.

۲۰۰۰ واحد

كاهش شاخص بورس

در حالي كه در روزهاي گذشته شاخص‌هاي بازار سرمايه هر روز ركوردشكني مي‌كردند روز گذشته شاخص اصلي با بيش از ۲۰۰۰ واحد كاهش مواجه شد.

در هفته گذشته فعالان بازار سرمايه شاهد رشد مداوم قيمت سهم‌ها در بورس و فرابورس ايران بودند اما سه روز است قيمت‌ها روند اصلاحي به خود گرفته و متعاقب آن شاخص‌هاي بازار سهام در حال كاهش است. شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس تهران روز گذشته ۲۲۶۸ واحد كاهش يافت و در تراز ۲۳۴ هزار و ۸۷۹ واحدي ايستاد. شاخص كل هم‌وزن نيز با ۸۸۹ واحد كاهش در تراز ۵۶هزار و ۲۶۱ قرار گرفت. در عين حال شاخص آزاد شناور با ۲۳۵۴ واحد كاهش عدد ۲۶۴ هزار و ۷۹۷ را تجربه كرد و شاخص بازار اول و بازار دوم هر كدام به ترتيب ۱۱۱۹ و ۷۰۲۸ واحد كاهش يافتند. خودرويي‌ها با معامله بيش از ۹۰۰ ميليون سهم و اوراق مالي ارزش معاملات ۱۷۳ ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان را به خود اختصاص دادند. به اين ترتيب اين گروه بيشترين ارزش معاملات را از آن خود كرد. در اين گروه نماد سايپا با صف خريد روبه‌رو شد و توانست در قيمت پاياني بيش از ۴.۷ درصد رشد را تجربه كند. اين نماد تاثير افزاينده روي شاخص‌هاي بازار داشت. در عين حال نماد ايران‌خودرو در قيمت پاياني حدود يك درصد كاهش يافت. در گروه محصولات شيميايي نيز بيش از ۱۶۲ ميليون سهم جابه‌جا شد كه ارزش معاملات آن به رقم ۱۳۰ ميليارد سهم و اوراق مالي رسيد. در اين گروه كه پس از خودرويي‌ها دومين گروه باارزش بالاي معاملات امروز بودند بيشترين سهم‌ها با كاهش قيمت روبرو شد. ارزش معاملات بورس تهران در مجموع به ۱, ۱۴۶ ميليارد تومان رسيد و حجم معاملات آن رقم ۳.۴ ميليارد سهم و اوراق مالي را تجربه كرد. آيفكس نيز با حدود ۵۶ واحد كاهش تراز ۳۰۰۰ واحدي را ترك كرد و به رقم ۲۹۷۸ رسيد. ارزش معاملات اين بازار عدد ۶۹۶ ميليارد تومان را تجربه كرد و حجم معاملات به رقم ۱.۲ ميليارد سهم و اوراق مالي رسيد.

 

۱۵ درصد زير قيمت

عرضه محصولات لبني

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه فرآورده‌هاي لبني پرمصرف به صورت مستقيم و بي‌واسطه در سازمان ميادين ميوه و تر‌بار و اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با حداقل ۱۵ درصد زير قيمت مصرف‌كننده درج شده روي كالا، عرضه مي‌شود.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، متن اين اطلاعيه به شرح زير است: براساس هماهنگي صورت گرفته توسط سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، انجمن صنايع لبني ايران، سازمان ميادين ميوه و تر‌بار و اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و در جهت رفاه حال مصرف‌كنندگان عزيز موضوع عرضه مستقيم سه محصول پرمصرف لبني (شير، ماست و پنير) مطرح و مقرر شد توزيع مستقيم اين اقلام در مراكز عرضه مذكور عملياتي شود. در حال حاضر ۲۵ درصد از قيمت مصرف‌كننده مندرج روي بسته‌بندي محصولات لبني را ضرايب سود پخش و خرده‌فروشي اين اقلام تشكيل مي‌دهد. انتظار مي‌رود در اين روش، افزايش هزينه‌هاي توليد كه اخيرا در بهاي محصولات لبني لحاظ شده است در حداقل ممكن به مصرف‌كننده منتقل شده و خانوارها بتوانند اقلام پرمصرف لبني را با حداقل افزايش قيمت به نسبت قيمت‌هاي قبلي، در اين مراكز تهيه كنند. خاطرنشان مي‌كند كه شهروندان مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف در اين زمينه يا گران‌فروشي، احتكار، كم‌فروشي و عرضه خارج از شبكه، مراتب را از طريق تلفن ۱۲۴ به اين سازمان و يا مراجعه به سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع دهند.

50 هزار تومان

كاهش ارزش سكه

نرخ هر قطعه سكه تمام با طرح جديد ديروز ۴ ميليون و ۵۹۰ هزار تومان بود كه نسبت به روز قبل از آن با كاهش ۵۰ هزار توماني همراه بوده است. محمد كشتي‌آراي در مورد آخرين وضعيت بازار گفت: از صبح روز گذشته (سه‌شنبه) قيمت‌ها روند كاهشي داشته كه علت آن تعديل نرخ ارز و قيمت اونس جهاني است. در مجموع بازار ديروز آرام و باثبات بود و اين ثبات تاثير كاهشي بر نرخ‌ها داشته است به طوري كه نرخ هر قطعه سكه تمام با طرح جديد ۴ ميليون و ۵۹۰ هزار تومان بود كه نسبت به روز قبل از آن با كاهش ۵۰ هزار توماني همراه بوده است. او ادامه داد: در حال حاضر نرخ هر قطعه سكه تمام با طرح قديم ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان، نيم سكه۲ ميليون و ۴۳۰ هزار تومان، ربع سكه يك ميليون و ۶۵۰ هزار تومان و سكه‌هاي گرمي نيز يك ميليون و ۱۰ هزار تومان بود. كشتي‌آراي نرخ هر گرم طلاي ۱۸ عيار را ۴۲۲ هزار تومان و هر مثقال طلا را يك ميليون و ۸۱۵ هزار تومان اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون