• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4394 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ خرداد

محمدرضا حضرت‌پور، ليبروي تيم ملي واليبال:

مي‌خواهيم در امريكا قهرمان شويم

علي ولي‌اللهي

 

 

هفته چهارم ليگ ملت‌هاي واليبال از فردا به ميزباني شهر اردبيل آغاز مي‌شود و تيم ملي كشورمان كه صدرنشين مسابقات است به مصاف پرتغال خواهد رفت. بازي‌هاي خوب تيم واليبال ايران در اين دوره چشم همه هواداران را به واليباليست‌ها دوخته و علاقه‌مندان را براي كسب نتايج بهتر و صعود به فينال مسابقات اميدوار كرده است. يكي از ستاره‌هاي تيم واليبال كشورمان محمدرضا حضرت‌پور، ليبروي تيم است كه توانسته به خوبي در تركيب تيم جا بيفتد. حضرت‌پور با تنها 20 سال سن در پايان هفته سوم در رده پنجم بهترين ليبروهاي مسابقات قرار گرفته است. به بهانه درخشش اين بازيكن جوان و شروع هفته چهارم رقابت‌ها گفت‌وگوي كوتاهي با او داشتيم.

 

ما در اروميه موفق شديم هر سه بازي را با پيروزي پشت سر بگذاريم. از اين سه بازي و حمايت هواداران براي‌مان بگوييد.

ابتدا جا دارد به تمام بازيكنان و كادر فني خسته نباشيد بگويم و از مردم عزير اروميه تشكر كنم بابت حمايت‌هاي‌شان. بايد بگويم من اصلا در عمر ورزشي‌ام چنين چيزي نديده بودم. درست است كه سنم كم است و دو، سه سال است كه واليبال را به صورت حرفه‌اي دنبال مي‌كنم اما اين اتفاق برايم تازگي داشت كه ببينم مردم اين همه شوق داشته باشند براي واليبال. نه تنها در سالن بلكه بيرون از محل مسابقه كه واقعا يك چيز استثنايي بود. مردم خيلي خوشحال بودند و من واقعا افتخار مي‌كنم كه توانستم به نوبه خودم دل حداقل چند نفر از مردم را شاد كنم و من اين انتظار را دارم كه نه تنها در اروميه كه در كل ايران اين اتفاق بيفتد. درباره بازي‌ها بايد بگويم كه تمام تيم‌ها خيلي خوب هستند. هر سه ديداري كه ما در اروميه داشتيم، بازي‌هاي سختي بودند. تيم كانادا با نفرات كامل مقابل ما قرار گرفت و روسيه و لهستان هم با اينكه دو، سه بازيكن اصلي‌شان را در اختيار نداشتند اما اين كشورها، كشورهاي صاحب واليبالي هستند، مثل برزيل و ايتاليا. اين كشورها هميشه به بهترين شكل واليبال بازي مي‌كنند و اين كار را براي ما سخت مي‌كند.

تا قبل از حضور شما در تيم ملي، بازيكنان پست ليبرو با فرهاد ظريف مقايسه مي‌شدند و گفته مي‌شد كه هنوز كسي نتوانسته جاي او را بگيرد. اما شما با سن و سال كم توانستيد اعتماد هواداران را جلب كنيد.

اين را اصلا با غرور نمي‌گويم اما همان‌طور كه خودتان شاهد هستيد در حال حاضر در تيم ملي خوب كار مي‌كنم. تمام بزرگان تيم آقايان معروف و موسوي و امير غفور و ميلاد عبادي‌پور، همه و همه خيلي به من كمك كردند تا به اين سطح برسم. اين دوستان از من حمايت مي‌كنند و خدا را شكر توانستم جواب اين حمايت‌ها را بدهم. البته هنوز كارم تمام نشده و اميدوارم بتوانم در همه بازي‌ها بهترين عملكرد را داشته باشم. هنوز كار سختي در پيش داريم. ما بايد به مرحله نهايي صعود كنيم و در شيكاگو هم نتايج خوبي بگيريم تا دل مردم عزيزمان را شاد كنيم. بعد از ليگ جهاني انتخابي المپيك را داريم كه آنجا هم كارمان بسيار سخت است و اميدوارم بتوانم در حساس‌ترين بازي‌ها هم خوب كار كنم تا تيم ملي نتيجه خوبي بگيرد.

اعتماد آقاي كولاكوويچ به شما چقدر در نمايش خوبي كه ارايه مي‌كنيد، موثر است؟

ايشان خيلي مرا دوست دارند و به من اعتماد مي‌كنند و من هم جواب اعتماد ايشان را دادم. آقاي كولاكوويچ بسيار باشخصيت و مهربان هستند و به خوبي از بازيكنان حمايت مي‌كند.

بعد از بازي با كانادا و هنگام ورود تيم به هتل به علت ازدحام جمعيت يك سري اتفاقات افتاد و برخي بازيكنان دچار مصدوميت شدند. ماجرا از چه قرار بود؟

بعد از بازي هنگام ورود به هتل عده خيلي زيادي از هواداران جلوي هتل بودند و اين باعث شد ورود به هتل سخت شود. واقعا مردم خيلي خوشحال بودند نه اينكه بخواهند مشكلي براي ما ايجاد كنند. اين خوشحالي باعث شد ورود ما به هتل سخت شود. ولي از روز دوم مسوولان برگزاري توانستند اين مشكل را حل كنند. موضوع اين نبود كه مردم اروميه بخواهند دردسري براي ما ايجاد كنند. مردم از برد ما آنقدر خوشحال بودند كه شوق داشتند بازيكنان تيم را از نزديك ببينند.

قبل از شروع بازي‌ها اظهارنظر منفي كوبياك درباره مردم ايران جو بدي به راه انداخت. اين جو در بازي ايران با لهستان چطور مديريت شد و آيا بازيكنان لهستان واكنشي نسبت به حرف‌هاي كوبياك داشتند؟

تيم لهستان و سرمربي اين تيم خيلي با شخصيت رفتار كردند. آقاي كوبياك هم با آن حرف‌ها و توهين‌هايش به مردم ايران شخصيت خودش را نشان داد. من حرف خاصي در مورد ايشان ندارم اما مربي و بازيكنان اين تيم همگي عذرخواهي كردند و نامه‌اي كه فدراسيون از آنها خواسته بود در سالن قرائت كردند. من نمي‌دانم كوبياك براي چه آن حرف‌ها را زده بود اما در مسابقه جو خيلي آرام بود و هيچ كل‌كل يا كري‌خواني خاصي نبود. همه چيز به آرامي دنبال شد.

با توجه به بازي‌هاي خوب شما در ليگ ملت‌هاي واليبال آيا براي فصل بعد پيشنهاد خارجي به دست شما رسيده؟

من دو تا پيشنهاد خارجي دارم. يكي از فرانسه و يكي هم از بلغارستان. هر دو پيشنهاد در همين ايام ليگ ملت‌هاي واليبال به دستم رسيده است. البته پارسال هم از فرانسه پيشنهاد داشتم كه به دليل آماده نشدن ويزا نتوانستم برم. البته حالا فعلا تمام تمركزم روي مسابقات تيم ملي است و ان‌شاء‌الله بعد از مسابقات هر جايي كه ببينم مي‌توانم پيشرفت بيشتري در آنجا داشته باشم به آنجا خواهم رفت.

سقف انتظار هواداران از تيم ملي واليبال در ليگ ملت‌ها چه بايد باشد؟ آيا مي‌توانيم اميدوار به كسب عنوان قهرماني باشيم؟

ان‌شاءالله به اميد خدا مي‌توانيم براي قهرماني تلاش كنيم. ما همه سعي خودمان را مي‌كنيم كه ابتدا به فينال رقابت‌ها در امريكا برسيم و بعد مقام قهرماني را به دست آوريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون