• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4396 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲ تير

خبر

اصلاح ساختار بودجه بدون تاثير منفي بر زندگي روزمره مردم باشد

جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي روز شنبه با حضور سران سه قوه و به رياست حسن روحاني، رييس‌جمهوري تشكيل شد و در آن مهم‌ترين موضوعات اقتصادي كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت. به گزارش ايسنا، سران قوا و اعضاي شوراي عالي هماهنگي اقتصادي در اين جلسه به ادامه بيان ديدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پيرامون اصلاح ساختار بودجه و ارايه پيشنهادات در اين زمينه پرداختند.همچنين گزارشي از يارانه‌هاي پنهان در بودجه سالانه كل كشور نيز به جلسه ارايه شد.رييس‌جمهوري در اين جلسه تاكيد كرد هرگونه تغيير در ساختار بودجه بايد به نحوي باشد كه تاثير منفي و فشاري به زندگي روزمره مردم و به خصوص معيشت اقشار آسيب‌پذير جامعه وارد نشود. همچنين با توجه به نظرات و پيشنهادات اعضا، مقرر شد بررسي اين موضوع در جلسه آينده شوراي عالي هماهنگي اقتصادي ادامه پيدا كند.

از جنگ استقبال نمي‌كنيم

سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به سرنگوني پهپاد جاسوسي امريكا در سواحل ايران، بيان كرد: «اقدام امريكايي‌ها بر خلاف مقررات و عرف بين‌المللي بود و ما نيز بر اساس وظيفه قانوني خود عمل كرديم.»

به گزارش ايرنا؛ او با تاكيد بر اينكه نيروهاي مسلح و ملت ايران از جنگ استقبال نمي‌كنند اما آماده دفاع تمام‌قد از كشور هستند، افزود: «امكان دارد كه اين تخلف امريكايي‌ها توسط يك ژنرال يا چند اپراتور انجام شده‌ باشد؛ ما از اين موضوع با خبر نيستيم اما اين اقدام زير پا گذاشتن مقررات بين‌المللي هوانوردي توسط يك هواپيماي جاسوسي است كه با پاسخ طبيعي ما روبرو شد.»فرمانده نيروي هوافضاي سپاه توضيح داد: «كسي به ما تجهيزات دفاعي از جمله موشك و سيستم‌هاي پدافندي نمي‌دهد از اين رو تمام تجهيزات مورد نياز خود را به صورت خودكفا تامين مي‌كنيم. به عنوان مثال هواپيماي فوق پيشرفته جاسوسي امريكا كه اخيرا به فضاي سرزميني ايران تجاوز كرد توسط سامانه‌اي تمام ايراني هدف قرار گرفت.»او در پاسخ به سوالي در رابطه با احتمال بررسي سيستم‌هاي پهپاد جاسوسي امريكا كه هفته گذشته سرنگون شد، گفت: «ما نيازي به مهندسي معكوس و تكنولوژي اين پهپاد امريكايي نداريم.»

اجراي حكم اعدام كارمند سابق وزارت دفاع به جرم جاسوسي

سازمان قضايي نيروهاي مسلح اعلام كرد: «حكم اعدام جلال حاجي‌زوار، كارمند قراردادي سازمان هوافضاي وزارت دفاع كه براي سازمان سيا و دولت امريكا جاسوسي مي‌كرد، اجرا شد.» به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ اين پرونده با رعايت كامل موازين قانوني و حقوق دفاعي در مرحله تحقيق، صدور و اجراي حكم رسيدگي شده و وكيل مدافع متهم در همه مراحل دادرسي در دادسرا و دادگاه حضور داشته است.اين فرد را سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسايي كرد و تحت تعقيب دادسراي نظامي تهران قرار گرفت. متهم كه سال 1389 از خدمت منفك شده بود، در جريان تحقيقات، صريحا اتهام جاسوسي براي سازمان سيا را در قبال دريافت پول پذيرفته و اسناد و مدارك و تجهيزات جاسوسي نيز از منزل وي كشف و ضبط شده است. حكم اعدام صادره به تاييد ديوان عالي كشور رسيد و پس از تشريفات قانوني، اين حكم چند روز پيش در زندان رجايي‌شهر اجرا شد.همسر سابق نام‌برده نيز به جرم مشاركت در جاسوسي به تحمل 15 سال حبس محكوم شده و راي صادره به تاييد ديوان عالي كشور رسيده و در حال تحمل كيفر است.

روحاني لايحه شفافيت را به مجلس ارسال كرد

حسن روحاني، رييس‌جمهوري لايحه شفافيت را كه در جلسه 25 ارديبهشت 1398 هيات وزيران با هدف ارتقاي سطح شفافيت و تحقق اقتصاد سالم و پويا به تصويب رسيد، براي طي تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد. به گزارش ايسنا؛ براساس اين لايحه اطلاعات، صلاحيت‌ها، رفتارها و عملكردهاي موسسات مشمول در زمان مناسب و با كيفيت مناسب در معرض دسترسي و استفاده اشخاص ذي‌نفع يا عموم مردم يا مراجع نظارتي قرار مي‌گيرد.لايحه شفافيت در دو سطح تكاليف عام و اختصاصي مهم‌ترين حوزه‌هاي شفافيت را مورد توجه قرار داده كه در سه دسته «شفافيت وظايف، اختيارات، ماموريت‏‌ها و صلاحيت‌‏ها»، «شفافيت فرآيندهاي سازماني» و «شفافيت اطلاعات سازماني» تقسيم‌بندي شده است. گفتني است، لايحه مذكور اكثر حوزه‌هاي امور عمومي اعم از اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي را به صورت يكپارچه در‌برمي‌گيرد. اين لايحه پس از سير مراحل بررسي در كميسيون خاص شفافيت و معاونت اقتصادي رييس‌جمهور در 36 ماده در جلسه 25 ارديبهشت هيات وزيران به تصويب رسيد.

اظهارنظر دادستان فارس در مورد مهدي حاجتي

حيدر آسيابي، دادستان مركز استان فارس شنبه اول تيرماه در يك كنفرانس خبري در مورد يكي از اعضاي شوراي شهر شيراز نيز صحبت كرد.به گزارش ايسنا؛ او همچنين با انتقاد از طرح برخي نظرات پيرامون مهدي حاجتي، گفت: «اتهام آقاي حاجتي، امنيتي است و ارتباطي با توييت او ندارد و بر اساس شواهد و مدارك از سوي دادگاه صالحه به تحمل يك سال زندان و دو سال تبعيد به طبس محكوم شده است.»مهدي حاجتي، فعال سياسي اصلاح‌طلب و عضو شوراي شهر شيراز و نايب‌رييس كميسيون عمران و حمل‌و‌نقل اين شهر به دليل يك توييت كه ادعا شده در حمايت از بهاييان بوده، بازداشت و 12 خرداد براي اجراي حكم به زندان رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون