• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4399 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

ارتباط ذوب‌آهن اصفهان با ۱۵ هزار تامين‌كننده مواد اوليه

ذوب‌آهن اصفهان با اكتشاف و راه‌اندازي معادن در دهه‌هاي گذشته، همچنان از تامين سنگ‌آهن رنج مي‌برد. همايش تجليل از شركاي تجاري ذوب‌آهن اصفهان با حضور تامين‌كنندگان اين مجموعه عظيم صنعتي و مسوولان اين شركت 28خردادماه در تالارآهن برگزار شد.

يزدي‌زاده مديرعامل ذوب‌آهن اصفهان در اين همايش گفت: برنامه ذوب‌آهن در سال جاري، توليد 3 ميليون تن و در سال آينده دستيابي به توليد 3 ميليون و600 هزارتن و همچنين در سال 1400، توليد 4 ميليون تن چدن است.

او افزود: تا سال 1400 با اصلاح LF و كنورتور، در توليد فولاد نيز به عدد 3 ميليون و 600 هزار تن مي‌رسيم.

يزدي‌زاده تصريح كرد: تلفيق معاونت‌هاي خريد و فروش و ايجاد معاونت بازرگاني در راستاي تسهيل ارتباط با تامين‌كنندگان و تسريع در فرآيندها صورت گرفت كه نتايج خوبي داشت.

او يادآور شد: ذوب‌آهن اصفهان كه در دهه‌هاي گذشته در اكتشاف و راه‌اندازي معادن نقش اصلي را ايفا كرده متاسفانه امروز مشكل تامين سنگ‌آهن دارد.

مديرعامل شركت گفت: در خصوص زغال‌سنگ با اقدامات صورت گرفته و تعامل با تامين‌كنندگان، دغدغه‌هاي گذشته از جمله قيمت‌گذاري وجود ندارد. در خصوص سنگ آهن نيز به زودي شاهد اتفاقات خوبي خواهيم بود.

نعمت‌ا... محسني معاون بازرگاني شركت طي سخناني ضمن تشكر از حضور شركاي تجاري ذوب‌آهن در اين همايش گفت: اميدواريم نتايج برگزاري چنين همايش‌هايي را در مراودات طرفين شاهد باشيم.

او افزود: ذوب‌آهن اصفهان با 15 هزار تامين‌كننده مواد اوليه، قطعات و تجهيزات در ارتباط است.

معاون بازرگاني شركت تصريح كرد: تامين‌كنندگان ذوب‌آهن در زمينه‌هاي مختلف از جمله مواد اوليه، تجهيزات و قطعات با وجود تحريم‌هاي ظالمانه غرب همكاري خوبي با شركت داشتند كه حاصل آن ركوردهاي بسيار خوبي بود كه در كارنامه ذوب‌آهن ثبت شد؛ بابت توليد 244 هزار تن چدن در ماه گذشته كه به همت بزرگواران از تامين‌كنندگان تجهيزات بوده است. او برخي از موفقيت‌ها در سال گذشته را چنين برشمرد: كسب ركوردهاي پي‌در‌پي توليد، دريافت نشان صادر‌كننده نمونه، حفظ و نگهداري 16 هزار و 500 هكتار فضاي سبز دست كاشت در شرايط كم آبي، صادرات بيش از 50 درصد محصولات به بيش از 20 كشور جهان انجام شده است، كاهش آلايندگي از طريق اجرايي كردن پروژه‌هاي زيست محيطي كه همچنان ادامه دارد، دريافت لوح زرين حمايت از مصرف‌كننده، توليد ريل U33 كه تحويل راه آهن شد وريل UIC60 براي خطوط بين‌شهري توليد و تحويل معاونت زيرساخت شد، ريل S49 براي استفاده در مترو اصفهان در دست برنامه‌ريزي توليد است و توليد انواع تيرآهن از جمله اقدامات است.

محسني اظهار داشت: زنجيره تامين عبارت است از: حلقه‌هاي كليدي كه ورودي‌هاي سازمان را به خروجي‌ها متصل مي‌كند و رويكردي است از نقطه تامين‌كننده تا مصرف‌كننده كه در صورتي خوب مديريت شود در نهايت باعث ايجاد زنجيره تامين پايدار مي‌شود. مسيري كه تلاش شد در سال گذشته در حوزه بازرگاني اجرايي شود.

معاون بازرگاني شركت گفت: شركاي تجاري نقش مهمي در موفقيت سازمان ايفا مي‌كنند و به عنوان بازوان شركت به شما‌ر مي‌روند. ايجاد موازنه بين انتظارات شركا و شرايط شركت نيز بسيار مهم است كه مورد توجه قرار دارد.

مهندس حسين محمدي، مديرعامل شركت نيكوتراش و رييس هيات‌مديره گدازكوبان سپاهان از ديگر سخنرانان همايش شركت‌هاي تجاري ذوب‌آهن اصفهان بود. او ضمن قدرداني از مديريت ذوب‌آهن اصفهان كه فرصتي فراهم كرده تا تامين‌كنندگان اين شركت، تبادل نظر و در رفع مشكلات موجود و تامين خواسته‌هاي مشترك بكوشند، يادآور شد: شركت نيكو تراش از سال 1367به مدت بيش از 30 سال است كه با ذوب‌آهن اصفهان همكاري داشته و در اين سال‌ها قطعات مختلف مورد نياز اين شركت از جمله بخش آگلومراسيون را ساخته و تحويل داده است. او با اشاره به مناسبات مشترك سازندگان قطعات فني و صنعتي با صنايع بزرگ افزود: ما سازندگان، خود را شريك تجاري صنعت نمي‌دانيم بلكه خود را بازوي صنعت دانسته و اعتقاد داريم كه هر چه شركت‌هاي صنعتي قوي‌تر باشند ما هم قوي‌تر بوده و در كار ساخت و توليد قطعات مورد نياز صنعت قوي‌تر و با تجربه‌تر خواهيم بود. محمدي با اشاره به مشكلات اقتصادي سازندگان در سال‌هاي اخير يادآور شدكه اين مشكلات سازندگان را از دور خارج كرده و كساني كه باقي مانده‌اند، عاشقان صنعت هستند، لذا لازم است كه صنايع بزرگ به آنها اعتماد كرده و همراه با درخواست و سفارش ساخت قطعات هزينه‌هاي مالي آن را نيزهمان موقع تامين و پرداخت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون