• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4399 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

كوپا به ايستگاه حذفي رسيد

اوج هيجان در امريكاي‌جنوبي

علي كربلايي

 

 

مرحله گروهي كوپا آمه‌ريكا، بدون شگفتي خاصي به پايان رسيد و بهترين تيم‌هاي كونمبول موفق شدند به مرحله يك‌چهارم نهايي اين تورنمنت صعود كنند. از 12 تيم حاضر در مرحله گروهي، بازيكنان 4 تيم ژاپن، قطر، بوليوي و اكوادور بايد ادامه مسابقات را از تلويزيون پيگيري كنند.

در ادامه نگاهي كلي به مسابقات دور گروهي و همچنين بازي‌هاي مرحله يك‌چهارم نهايي خواهيم داشت.

 

ميزبان در اوج آمادگي

در گروه اول، برزيل ميزبان به راحتي و با 7 امتياز به عنوان صدرنشين به يك‌چهارم نهايي صعود كرد. ونزوئلا با 5 امتياز دوم شد و پرو 4 امتيازي به عنوان بهترين تيم سوم به جمع هشت تيم برتر رسيد. در آخرين ديدارهاي اين گروه برزيل 5 گل به پرو زد و ونزوئلا با نتيجه سه بر يك بوليوي قعرنشين را شكست داد. برزيل با هشت گل زده تا به اينجا بهترين خط حمله را به خود اختصاص داده است.

 

كلمبياي مقتدر كي‌روش

در گروه دوم، كلمبياي كي‌روش مقتدرترين تيم تورنمنت بوده و تنها تيمي است كه هر 3 ديدار اول خود در كوپا آمه‌ريكاي 2019 را با برد
پشت سر گذاشته و به همراه برزيل تنها تيم‌هايي هستند كه هنوز گل نخورده‌اند. آرژانتين متزلزل امسال به سختي و با 4 امتياز به مرحله بعد رسيد و پاراگوئه با 2 امتياز سوم شد و به جمع 8 تيم برتر رسيد. قطر با تنها يك امتياز قعرنشين شد، اما از نظر فني عملكردي قابل‌قبول داشت و به احتمال زياد در مسابقات سال بعد، نتايجي بهتر از امسال ثبت كند. در آخرين بازي‌هاي اين گروه آرژانتين با 2 گل قطر را شكست داد و كلمبيا هم با يك گل پاراگوئه را از پيش‌رو برداشت.

دوم شدن مدافع عنوان قهرماني در گروه

در گروه سوم، اروگوئه با 7 و شيلي با 6 امتياز اول و دوم شدند و از اين گروه صعود كردند. ژاپن
2 امتيازي به دليل تفاضل گل ضعيفش نسبت به پاراگوئه موفق به كسب جواز صعود به مرحله بعد نشد و اكوادور با يك امتياز قعرنشين شد. در آخرين ديدارهاي اين گروه اروگوئه با تك گل ادينسون كاواني، شيلي را از پيش رو برداشت و اكوادور و ژاپن با تساوي يك-يك به كار خود در اين تورنمنت پايان دادند.

 

در انتظار سوپركلاسيكو

برزيل ميزبان در اولين ديدار يك‌چهارم نهايي فردا بايد در ورزشگاه گرميو به مصاف پاراگوئه برود. برنده اين ديدار، بايد به مصاف برنده آرژانتين-ونزوئلا برود. مسي و يارانش بايد در ورزشگاه ماراكانا با ونزوئلايي‌ها روبه‌رو شوند.
برزيل-آرژانتين، سوپركلاسيكوي فوتبال، رويايي‌ترين نيمه‌نهايي قابل تصور براي اين مسابقات است و بسيار بعيد است كه يكي از دو تيم از پس حريفش در مرحله يك‌چهارم نهايي برنيايد. هر چند كه آرژانتين اين روزها اصلا احوالات خوشي ندارد و قابل پيش‌بيني نيست. برزيلي‌ها بسيار مشتاقند تيم آماده‌شان به اين آرژانتين سردرگم برخورد كند و يكي از روزهاي خوب تاريخ فوتبال‌شان را مقابل رقيب سنتي رقم بزنند.

 

نزديك‌ترين ديدار

كلمبيايي‌ها بايد در ورزشگاه كورينتيانس سائوپائولو مقابل قهرمان 2 دوره اخير مسابقات صف‌آرايي كنند و مي‌توانند يكي از زيباترين ديدارهاي اين مرحله را رقم بزنند. شيلي كه نتوانست از پس اروگوئه بربيايد كار سختي مقابل كلمبياي آماده دارد. در آخر، اروگوئه در يكي از ساده‌ترين بازي‌هاي اين مرحله بايد با پرو بازي كند. ديدار نيمه‌نهايي در اين سمت جدول قابل پيش‌بيني نيست. هر چند اروگوئه كار سختي مقابل پرو ندارد، اما مصاف كلمبيا و شيلي ديدار ساده‌اي براي هيچ‌ يك از 2 تيم نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون