• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4402 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۰ تير

عكس نوشت

در هفته‌اي كه گذشت خبرگزاري «رويترز» مجموعه عكس‌هاي ديدني از اتفاقات مهم در گوشه و كنار جهان داشت. اين مجموعه‌ها آن‌قدر جذاب و ديدني بود كه تصميم گرفتيم يك مجموعه را براي انتشار انتخاب نكنيم و از هر مجموعه يك عكس با توضيح را در ستون «عكس‌نوشت» اين هفته منتشر كنيم.

 

گرما در اروپا

موج گرما وارد اروپا شده است و گرماي هوا و تغييرات اقليمي سوژه مهم روزنامه‌نگاران و عكاسان حوزه محيط‌زيست است. «رويترز» مجموعه عكسي از سراسر اروپا و مواجهه مردم با گرماي امسال دارد. عكسي كه مي‌بينيد با اين توضيح در اين مجموعه منتشر شده است: «گرماي هوا جنگل‌هاي اسپانيا را مي‌سوزاند. در اين عكس يك هلي‌كوپتر در بالاي جنگل نزديك شهر تولدو در اسپانيا براي خاموش كردن آتش شعله‌ور شده تلاش مي‌كند.»

 

هند و كم‌ آبي

6 شهر بزرگ در هند گرفتار خشكسالي و كم‌ آبي هستند و اين اتفاق بهانه‌اي شده تا «رويترز» مجموعه عكسي از اين 6 شهر و زندگي مردمانش در خشكسالي منتشر كند. عكسي كه مي‌بينيد با اين توضيح در اين مجموعه منتشر شده است: «يك چوپان در رودخانه خشك در چن‌ناي هند استراحت مي‌كند و گله‌اش در همان اطراف به سختي به دنبال غذا و آب هستند.»

 

زن اردني و پناهگاهي براي سگ‌ها

روديكا اسامنه زني است كه يك پناهگاه براي سگ‌هاي خياباني در اردن ساخته و از 400 سگ در اين پناهگاه مراقبت مي‌كند. «رويترز» در توضيح مربوط به اين مجموعه عكس نوشته است: «هر وقت كه روديكا وارد حياط پناهگاه مي‌شود، سگ‌ها به سمتش مي‌دوند. او اين سگ‌ها را از بيماري و آزار و اذيت‌هاي خياباني نجات داده و به اين پناهگاه آورده است.»

 

مهاجران

«مهاجران ساحل ايتاليا را ترك كردند» اين نام مجموعه تصويري از يك كشتي حاوي مهاجران است كه نزديك حريم دريايي ايتاليا معطل مانده است. بحث مهاجران در چند هفته اخير به دليل همزماني با روز جهاني پناهندگان دوباره داغ شده و اين مجموعه عكس بي‌نظير «رويترز» يكي از مهم‌ترين گزارش‌ها درباره سرنوشت مردماني است كه سرزمين خود را ترك كرده‌اند و در آب‌ها سرگردانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون