• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4405 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۳ تير

محمدرضا تابش از آخرين وضعيت پرونده متهمان زيست‌محيطي گفت

دعا مي‌كنم «ضامن آهو»، ضامن فعالان محيط‌زيستي باشند

سخنگوي قوه قضاييه روز گذشته از ارايه تحقيقات تكميلي دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي به دادگاه فعالان محيط‌زيستي خبر داده است. باتوجه به اينكه از ابتداي مطرح شدن اين پرونده وزارت اطلاعات به عنوان مرجع رسمي و قانوني تعيين جرم جاسوسي در كشور، برخلاف ديدگاه مطرح‌شده از جانب سازمان اطلاعات سپاه، رسما اتهامات وارده در حيطه جاسوسي به اين متهمان را نادرست خوانده، آيا از اينكه اين اطلاعات تكميلي در كدام نهاد تهيه شده است، اطلاع داريد؟

تا جايي كه ما خبر داريم، تحقيقات تكميلي در اين رابطه، مويد نظر كارشناسي وزارت اطلاعات است اما از محتواي موضوع خبر نداريم و بايد به نقل‌قول‌ها و اظهاراتِ مسوولان امر اعتماد كنيم و اميدواريم كه آقاي رييسي، با توجه به رويكرد متفاوتي كه به‌طور كلي در قوه قضاييه پيش كشيده است، در اين پرونده نيز زمينه بررسي عادلانه، فني و تخصصي پرونده اتهامات به فعالان محيط‌زيستي را فراهم كند.

شما در فراكسيون محيط زيست به ‌دفعات اين پرونده را مورد بررسي و پيگيري قرار داده‌ايد. آخرين اقدامات فراكسيوني يا شخصي شما به عنوان نماينده مجلس از طريق آقاي رييسي چه بوده است؟

چندماه قبل، در زمان تعطيلات نوروز امسال، خدمت آقاي رييسي رسيدم و درخواست كردم كه يك برنامه زماني براي ملاقات با خانواده‌هاي فعالان محيط‌زيستي بازداشت‌شده بگذارند و همچنين تقاضا كردم كه خود آقاي رييسي كه به هر حال، ساليان سال قاضي بوده و در مقام دادستان كل كشور نيز تجاربي ارزشمند داشته، شخصا پرونده را ملاحظه كند. بنده در آن جلسه به آقاي رييسي گفتم كه ما با اعتماد كامل، نظر كارشناسي آقاي رييسي را قبول داريم. به جز اين، البته در اين مدت به ‌دفعات با معاونان آقاي رييسي و همچنين رابط پارلماني قوه قضاييه در ارتباط بوديم. آخرين ملاقات با خانواده‌هاي بازداشت‌شدگان نيز در دفتر آقاي عارف در مجلس و با حضور خود ايشان برگزار شد كه در آن جلسه نيز خانواده‌ها خواسته‌هايي را مطرح كردند كه در اين ديدار، ضمن تشريح سوابق فعالان محيط‌زيستي بازداشت‌شده براي آقاي عارف، تاكيد كردند كه آنها چه خدماتي به كشور داشته‌اند، يكي از اين عزيزان به نسبت خويشاوندي‌شان به خانواده نظام‌مافي كه مسجد بزرگي را ساخته است، اشاره كرد و علاوه بر آن، به سوابق مثبت علمي، تخصصي بازداشت‌شدگان پرداختند. در ادامه نيز خواستار ملاقات با مسوولان امر شده و درخواست كردند كه اجازه ورود وكلا به پرونده صادر شود كه ما نيز بنابر وظيفه، اين مطالبات را به مسوولان امر منتقل كرديم كه خوشبختانه محقق شد. فراموش نكنيم اين پرونده، متاسفانه بسيار پيچيده شده و با اين وجود، بايد از خانواده‌هاي بازداشت‌شدگان تشكر كنم كه ضمن اجابت دعوت ما در مجلس، همكاري بسيار خوبي داشتند و شخصا هيچ حرفي كه احيانا بخواهد در اين شرايط سخت كشور، هزينه‌اي بر جمهوري اسلامي تحميل كند، نشنيدم و اميدواريم اين رويكرد نيز ملاك ارزيابي و رسيدگي قرار گيرد.

ديدار مجددي با آقاي رييسي يا ديگر مسوولان دستگاه قضايي نخواهيد داشت؟

اتفاقا درخواست ديدار مجدد با رييس قوه قضاييه ارايه شد و خوشبختانه آقاي رييسي نيز زماني را براي تشكيل اين جلسه با نمايندگان مجلس تعيين كردند كه متاسفانه با توجه به وضعيت جسماني مادر، احتمالا بنده امكان حضور نخواهم داشت. اما عازم مشهد مقدس هستم و دعاگوي همه عزيزان و اميدوارم نگاه مهرآميزِ حضرت امام رضا كه «ضامن آهو» بودند، به دل همگي ما منعكس شود و ضامن اين عزيزان نيز باشند تا ان‌شاءالله تكليف اين پرونده هرچه سريع‌تر روشن شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون