• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4405 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۳ تير

خبر

متهم پرونده قتل امام جمعه كازرون به قصاص محكوم شد

صبح ديروز جلسه محاكمه متهم به قتل محمد خرسند در دادگاه كيفري يك شيراز برگزار شد و در پايان رسيدگي، رييس دادگاه، متهم پرونده را به قصاص محكوم كرد. به گزارش ايسنا، محمد خرسند، امام جمعه فقيد كازرون حوالي ساعت 30: 3 بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد 98) در حالي كه به اتفاق همسر خود از مراسم احياي شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و چشم از جهان فروبست. قاتل امام جمعه فقيد كازرون ظهر همان روز دستگير شد و هنوز از انگيزه اصلي او براي ارتكاب قتل، خبري منتشر نشده است. خرسند عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي بود.

نامه بيش از 500 روزنامه‌نگار براي آزادي مسعود كاظمي و مرضيه اميري

بيش از ۵۶۰ تن از اهالي رسانه و مطبوعات، طي نامه‌اي به سران سه قوه و نمايندگان مجلس، خواهان رسيدگي به وضعيت دو تن از روزنامه‌نگاران بازداشتي و آزادي آنها شدند.

به گزارش ايرنا، 564 روزنامه‌نگار، خبرنگار، عكاس و فعال رسانه‌اي طي نامه‌اي به حجت‌الاسلام حسن روحاني، رييس‌جمهوري، حجت‌الاسلام ابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواستار رسيدگي به وضعيت مسعود كاظمي و مرضيه اميري، دو روزنامه‌نگار بازداشتي شدند.در بخشي از متن اين نامه آمده است: «بر اساس ماده ۲ قانون مطبوعات رسالت مطبوعات «روشن ساختن افكار عمومي و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم در يك يا چند زمينه» است و به استناد ماده ۴ همين قانون، «هيچ مقام دولتي و غيردولتي حق ندارد براي چاپ مطلب يا مقاله‌اي درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآيد». ماده ۵ نيز «كسب و انتشار اخبار داخلي و خارجي كه به‌منظور افزايش آگاهي عمومي و حفظ مصالح جامعه باشد» را «حق قانوني ‌مطبوعات» عنوان مي‌كند. علاوه بر اينها، جمهوري اسلامي ايران به ميثاق بين‌المللي حقوق مدني سياسي متعهد و موظف به اجراي مفاد آن است.»

در بخش ديگري از اين نامه؛ نويسندگان تأكيد كرده‌اند: «به تداوم بازداشت همكاران‌مان معترضيم و از نمايندگان مردم، رييس‌جمهوري محترم و رييس محترم قوه قضاييه كه بنا به قانون اساسي، به ترتيب وظيفه آنان نظارت بر اجراي قوانين، مجري اصل سوم قانون اساسي، مسوول استيفاي حقوق مردم و اجراي عدالت است، تقاضا داريم به‌منظور پاسداري از اصول نهم و بيست و چهارم قانون اساسي و قانون مطبوعات، در راستاي حمايت از اصحاب قلم كه طي سال‌هاي اخير، بارها قرباني خلأ قانون جامع حمايتي و عدم امنيت شغلي بوده‌اند، اقدام و زمينه آزادي هرچه سريع‌تر همكاران‌مان را فراهم كنيد.»

حمايت ذوالنوري از پخش تصاوير مسير نفتكش ايراني در صدا و سيما

حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنوري، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره انتشار فيلم و گزارش فروش نفت ايران در يكي از شبكه‌هاي سيما بيان كرد: «اولا تصاوير اين فيلم و گزارش به صورت ماهواره‌اي گرفته شده است كه بارگيري، مسير تردد و محل تخليه نفتكش را نشان مي‌دهد و پيش از آن هم در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده بود. ثانيا اين فيلم از رسانه‌هاي مختلف داخلي و خارجي نشان داده شده بود و روي آن مانور داده بودند و چيز مخفي نبوده كه شبكه سه سيما بخواهد افشا يا برملا كند ولي اين شبكه از يك نفت ريخته چراغي را روشن كرده است.»

به گزارش فارس، او افزود: «در حقيقت چيزي كه ديگران آن را مطرح كردند سندي بر ناتواني دشمن است كه ما قادر هستيم نفت خود را بفروشيم. ضمن اينكه هجمه‌هايي كه صورت مي‌گيرد ناشي از ناراحتي‌هاي ناشي از خالي كردن عقده‌هاست.»

قاضي دادگاه خاتمي مرخصي است

امير حسين‌آبادي، وكيل سيدمحمدرضا خاتمي درباره جزييات پرونده و حكم موكلش گفت: «بر اساس پيگيري‌اي كه انجام دادم، به دليل اينكه قاضي پرونده در مرخصي به سر مي‌برد، اطلاعاتي درباره حكم پرونده موكلم موجود نيست.» به گزارش اعتمادآنلاين، وكيل محمدرضا خاتمي تاكيد كرد كه قاضي پرونده چيزي را ثبت نكرده است و گويا حكمي كه مطرح مي‌شود تعيين شده، فعلا در اختيار خود ايشان است. حسين‌آبادي عنوان كرد: «زمان مرخصي براي مراجعت قاضي به ما اعلام نشده است و منتظريم ايشان از مرخصي برگردند تا حكم ابلاغ شود.»

روزنامه كيهان از وزارت اطلاعات عذرخواهي كرد

روزنامه كيهان در متن كوتاهي كه تحت عنوان «تصحيح و پوزش» منتشر كرد از وزارت اطلاعات بابت يادداشتي كه در آن نسبت به «نفوذ در وزارت اطلاعات» هشدار داده شده بود، عذرخواهي كرد. متن اين تصحيح و پوزش« كيهان به اين شرح است: «چندي قبل در يكي از يادداشت‌هاي كيهان كه در آن به خطر نفوذي‌ها پرداخته شده بود، ضمن هشدار به همه مراكز و كانون‌ها درباره حضور نفوذي‌ها و مراقبت از اطلاعات نظام، ‌اشتباها به نفوذ در وزارت اطلاعات ‌اشاره شده بود! كه با ابراز تاسف به خاطر بروز اين خطا، از كاركنان وزارت محترم اطلاعات كه نام سربازان گمنام امام زمان(عج) برازنده آنان است، پوزش مي‌خواهيم.» به گزارش عصر ايران، اين روزنامه نوشت: «گفتني است كيهان نيز مانند همگان، قدردان خدمات بي‌شائبه فرزندان فداكار و پاكباخته ايران اسلامي در وزارت اطلاعات بوده و تلاش گسترده آنان را فراموش نشدني مي‌داند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون