• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4406 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۵ تير

خبر

تكذيب سخنان منتسب به وزير اطلاعات

روابط عمومي وزارت اطلاعات خبر منتشر ‌شده در برخي رسانه‌ها به نقل از وزير اطلاعات مبني بر اينكه «اگر مقام معظم رهبري اين اجازه را صادر كنند، مذاكره ميان ايران و امريكا انجام خواهد شد» را تكذيب و اعلام كرد:«چنين مطلبي به هيچ‌ وجه در سخنراني شب گذشته وزير اطلاعات در مسجد جامع قائم‌شهر بيان نشده است.»روابط عمومي وزارت اطلاعات تصريح كرده است: «متاسفانه برخي رسانه‌ها با فهم نادرست از سخنراني وزير اطلاعات در مراسم يادواره شهيد آيت‌الله قاسمي‌سوادكوهي از شهداي مازندراني هفتم تير و فرزند شهيدش حجت‌الاسلام محمد‌صادق قاسمي در مسجد جامع قائم‌شهر با تقطيع و جابه‌جايي كلمات، آنچه را كه به هيچ ‌وجه در سخنراني وزير اطلاعات نبوده به ايشان منتسب و منعكس كردند.»

روابط عمومي وزارت اطلاعات همچنين افزوده است:«وزارت اطلاعات وظيفه خود مي‌داند اينگونه موارد را كه باعث تشويش اذهان عمومي و دستاويز تبليغاتي رسانه‌هاي ضد‌انقلاب و بيگانه مي‌شود از مراجع قانوني پيگيري‌كند.»

سيد‌محمود علوي چهارشنبه شب در يادواره شهيد آيت‌الله قاسمي‌سوادكوهي از شهداي مازندراني هفتم تير و فرزند شهيدش حجت‌الاسلام محمد‌صادق قاسمي در مسجد جامع قائم‌شهر سخنراني كرد.

متن اين سخنراني در رسانه‌ها همان شب منتشر شد. از جمله رسانه‌هاي معتبري كه اين خبر را به نقل‌ از وزير اطلاعات نقل‌ كردند، ايرنا بود. دفتر بوشهر اين خبرگزاري نوشته ‌بود «وزير اطلاعات با اظهار اينكه اگر رييس‌جمهوري امريكا مي‌خواهد تحريم را از ايران اسلامي بردارد، ما آن را بررسي مي‌كنيم»، گفت:«اگر مقام معظم رهبري اين اجازه را صادر كند، مذاكره ميان ايران و امريكا انجام خواهد شد.»

8 ساعت شنا براي جمع‌آوري لاشه پهپاد امريكايي

سي‌ام خرداد ماه بود كه پهپاد جاسوسي متعلق به ايالات متحده امريكا بعد از برخاستن از فرودگاهي در امارات متحده عربي بعد از چندين بار نقض حريم هوايي جمهوري اسلامي، توسط پدافند هوايي سپاه پاسداران منهدم شد. نيروهاي سپاه ساعاتي بعد لاشه اين غول امريكايي را از خليج فارس جمع‌آوري و به معرض نمايش گذاشتند. اميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي كه رياست فراكسيون اقدام پيشدستانه عليه واشنگتن را عهده‌دار است، در همين زمينه و بعد از بازديد خود و جمعي ديگر از نمايندگان اصولگراي بهارستان از محل انهدام پهپاد امريكايي و دست‌اندركاران اين اقدام، در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر جزييات جديدي از اين اقدام ارايه كرد.

اين نماينده عضو جبهه‌پايداري مجلس شوراي اسلامي نوشت: «براي جمع‌آوري لاشه پهپاد ساقط شده امريكايي در هواي توفاني به دريا مي‌زند. قايق واژگون مي‌شود و ۸ ساعت يا ۱۶ كيلومتر را شنا مي‌كند تا به ساحل برسد. براي اثبات حقانيت جمهوري اسلامي در اسقاط پهپاد امريكايي اين جانفشاني صورت مي‌پذيرد، پس تا مي‌توانيد به آن افتخار كنيد.» رييس فراكسيون اقدام پيشدستانه عليه تهديدات امريكا در مجلس ايران در گفت‌وگوي جداگانه‌اي كه مهر آن را منتشر كرد، با اشاره به بازديد اعضاي فراكسيون متبوعش از لاشه پهپاد منهدم شده امريكا و تقدير از فرماندهان سپاه براي اين عمليات، گفت: «امريكايي‌ها اعلام كردند پهپاد منهدم شده RQ4 است ولي كدينگ روي بدنه هواپيما MQ4 ترايتون ثبت شده است.» او همچنين گفته: «بيش از ۳۰۰ ميليون دلار قيمت اين نوع پهپاد است و گران‌قيمت‌ترين هواپيماي جهان و پيشرفته‌ترين هواپيماي جهان براي اقدامات نظامي محسوب مي‌شود؛ اين اطلاعات با به دست آوردن لاشه هواپيما مشخص و ثبت شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون