• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4406 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۵ تير

سلامت

ضرب و شتم تكنسين‌هاي اورژانس در حين ماموريت

دو تكنسين فوريت‌هاي پزشكي شهرستان سيريك در استان هرمزگان ديشب هنگام انتقال بيمار (حادثه واژگوني يك خودرو) مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. به گزارش ايلنا، فرماندار سيريك گفت: «ساعت ۲۲ شب گذشته با اعلام حادثه واژگوني يك خودرو در مسير شهرستان سيريك به ميناب، اورژانس ۱۱۵ اين شهرستان در صحنه تصادف حاضر شد.» احمد جمال‌الديني افزود: «بنابر تشخيص تكنسين‌هاي اورژانس تصميم به انتقال مصدوم به بيمارستان حضرت ابوالفضل(ع) ميناب براي اقدامات تشخيصي و درماني گرفته شد. با توجه به اينكه خودروي واژگون شده حامل مشروبات الكلي بود، نيروي انتظامي، همراهي مصدوم را با نيرو‌هاي اورژانس ۱۱۵ تا مركز درماني ميناب برعهده گرفتند. اما شماري از افراد ناشناس با سد كردن مسير آمبولانس در روستاي زهوكي ميناب با ضرب و شتم نيرو‌هاي اورژانس مصدوم را فراري دادند و به آمبولانس خسارت وارد كردند.» بنا به گفته فرماندار سيريك، ماموران انتظامي با مشاهده افراد ناشناس كه جاده را مسدود كرده بودند از همراهي آمبولانس خودداري كردند. فاطمه نوروزيان مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان هم گفت: «چاكر رييسي و يوسف زارعي تكنسين‌هاي فوريت‌هاي پزشكي سيريك از ناحيه سر و چشم آسيب ديدند و در حال مداوا هستند.»

 


توانمندسازي معتادان در جامعه مورد بي‌مهري قرار گرفته است

معاون توسعه و پيشگيري بهزيستي استان تهران اعلام كرد: «62درصد آسيب‌هاي اجتماعي از جمله قتل، طلاق و شرارت مربوط به افراد معتاد است كه لطمه فراواني را به خانواده‌ها وارد مي‌كند.

فرزانه جوادي گفت: «۱۸۶ مركز اقامتي بهبودي ميان‌مدت، 160 مركز سرپايي و 42 مركز كاهش آسيب‌هاي ناشي از مواد مخدر، 6 مركز دولتي و 7 مركز غيردولتي از معتادان در استان تهران نگهداري و مراقبت مي‌كنند. 13هزار معتاد متجاهر در استان تهران ساماندهي شده‌اند و لازم است همه دستگاه‌هاي مرتبط در حوزه درمان اعتياد وارد عمل شده و در بهبود وضعيت اين قشر همراهي و همكاري كنند. ۷۵۰ نفر از معتادان بهبوديافته پس از رهاسازي از اعتياد به دنبال بازگشت به جامعه و توانمندسازي هستند تا ديگر در دام اعتياد گرفتار نشوند اما درمان و توانمندسازي آنها در جامعه مورد بي‌مهري و كم‌توجهي قرار گرفته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون