• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4406 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۵ تير

سوئد با شكست مقابل هلند به ديدار رده‌بندي رفت

آخرين فرصت براي كسب افتخار

سامان سعادت

 

 

در دومين ديدار از مرحله نيمه‌نهايي جام جهاني هلند و سوئد مقابل يكديگر قرار گرفتند تا چهره دومين فيناليست جام معلوم شود. هلند با شكست دادن ايتاليا خودش را به جمع چهار تيم برتر رسانده بود و سوئد با شگفتي‌سازي و حذف آلمان. ديدار لاله‌هاي نارنجي و دختران سرزمين يخ بسيار نزديك و فشرده بود، به‌طوري كه در نود دقيقه دو تيم نتوانستند توپي از خط دروازه‌ها عبور دهند. البته هر دو تيم يك بار توپ را به تيرك دروازه حريف كوبيدند، اما شانس با آنها يار نبود. بازي به وقت‌هاي اضافه رفت و آنجا بود كه بالاخره در دقيقه 99 جكي گرونن موفق شد، گل پيروزي‌بخش را به ثمر برساند. بعد از گل سوئدي‌ها ديگر نايي براي بازگرداندن نتيجه نداشتند و در نهايت بازي با همان پيروزي يك بر صفر به سود هلند به پايان رسيد تا آنها در دو تورنمنت پياپي معتبر، يورو 2017 و جام جهاني 2019 به فينال رسيده باشند.

سارينا ويگمن سرمربي تيم هلند بعد از صعود تاريخي تيمش به فينال كه براي نخستين‌بار در تاريخ فوتبال زنان اين كشور رخ مي‌داد، گفت: «پتانسيل فوتبال زنان هلند از سال‌ها قبل وجود داشته است. البته از زماني كه ليگ زنان در هلند مشغول به كار شد و بازيكنان امكانات بيشتري به دست آوردند و تمرين‌هاي بهتري را پشت سر گذاشتند، پيشرفت بيشتر و بيشتر شد. بعد از آن وقتي تيم توانست در تورنمنت‌هاي معتبر مثل يورو و جام جهاني حاضر باشد، فوتبال در هلند توسعه بيشتري پيدا كرد. بازيكنان هلند در حال حاضر به تيم‌هاي بزرگ اروپايي راه پيدا كرده‌اند و اين بسيار خوب است.»

حالا بعد از اتمام مرحله نيمه‌نهايي فقط دو بازي تا انتهاي جام جهاني فوتبال زنان باقي مانده است. چهره‌ فيناليست‌ها، تيم‌هايي كه بايد براي بالا بردن جام قهرماني با هم بجنگند و همچنين آنها كه بايد براي كسب حداقل افتخار يعني كسب مدال برنز با هم روبه‌رو شوند، مشخص شده است. امريكا بايد در فينال با هلند روبه‌رو شود و سوئد و انگلستان هم ديدار رده‌بندي جام را برگزار مي‌كنند. بازي رده‌بندي جام جهاني امروز از ساعت 19:30 در استاديوم شهر نيس برگزار مي‌شود. قضاوت اين مسابقه برعهده آناستازيا پوستووويتوا از كشور روسيه خواهد بود كه سومين ديدارش را قضاوت مي‌كند.

تفاوت مقام سومي و چهارمي جام جهاني علاوه بر فاصله زياد قرار گرفتن روي سكو و چهارم شدن، يك تفاوت تقريبا نيم ميليون دلاري هم براي دو تيم دارد. تيم برنده بازي رده‌بندي 2 و تيم بازنده 1.6 ميليون دلار پاداش دريافت مي‌كنند. پس مي‌توان گفت ديدار رده‌بندي جام جهاني براي تيم‌هاي انگلستان و سوئد به هيچ عنوان يك ديدار تشريفاتي نخواهد بود و هر دو تيم با تمام توان به ميدان خواهند رفت. فيل نويل سرمربي انگلستان در مورد اين ديدار گفت: «ما فرصت‌هاي خوبي داريم كه مي‌خواهيم از آنها براي جشن گرفتن استفاده كنيم، اما بازيكنان ما هيچ توهمي در مورد از پيش برنده بودن ندارند. ما مي‌خواهيم با كار سخت و تلاش به راه‌مان ادامه دهيم و بعد به خانه برگرديم. قطعا شش پيروزي و يك شكست خيلي بهتر از پنج پيروزي و دو شكست است. بنابراين من مي‌خواهم هفته آينده كه روي تختخوابم دراز مي‌كشم، خوشحال باشم كه مسابقات را به خوبي پايان داديم.» پيتر گرهاردسون سرمربي تيم سوئد نيز پس از شكست مقابل هلند در مورد ديدار رده‌بندي گفت: «اكنون مساله مدال گرفتن مهم است؛ البته كه سوم شدن بسيار بهتر از چهارم شدن است. ما مرحله آخر را نيز با قدرت انجام مي‌دهيم. زمان زيادي براي آماده‌سازي نيست. ما بايد يك گام به عقب‌ برداريم و خودمان را بازسازي كنيم. شرايط در حال حاضر براي تيم سخت است اما ما خوشحاليم كه يك بازي ديگر مي‌توانيم داشته باشيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون