• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4412 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير

مديران سينمايي در فكر اجراي طرح‌هايي براي افزايش مخاطب

خوب و بد بليت نيم‌بها

تينا جلالي

 

 

هفته گذشته شوراي اكران براي حمايت از مخاطبان سينما و اجراي طرح تابستاني قيمت بليت سينماها را هر روز در سراسر كشور تا ساعت 15 نيم‌بها اعلام كرد. با اين مصوبه جديد سينماهاي سراسر كشور مي‌توانند علاوه بر نيم‌بها بودن قيمت بليت در روزهاي سه‌شنبه، بليت دو سانس اول فيلم‌هاي مورد نظر را تا قبل از ساعت شروع سانس 15:00 البته با هماهنگي دفتر پخش، نيم‌بها اكران كنند. بر اساس اين طرح كه از اول مردادماه سال جاري لازم‌الاجرا خواهد بود، طبق فروش برخط به ‌محض تراكنش، سهم صاحبان سينما و پخش‌كننده فيلم‌ها مشخص و توزيع خواهد شد.

اجراي اين طرح تا به امروز مخالفان و موافقاني داشته است. برخي بر اين باورند كه اساسا از سانس‌هاي سينما در صبح كسي استقبال نمي‌كند كه حالا بليت فيلم‌ها نيم‌بها باشد يا نباشد، اما برخي مخاطبان و صاحب‌نظران هم هستند كه با اجراي اين طرح موافقت كردند. حبيب اسماعيلي تهيه‌كننده و پخش‌كننده سينما نظرش را با «اعتماد» در ميان مي‌گذارد و مي‌گويد: «پيش‌تر بليت نيم‌بها روزهاي سه‌شنبه امتحان خود را پس داده بود و همان‌طور كه مي‌دانيد در اين روز حتي فروش فيلم‌ها سه يا چهار برابر روزهاي عادي مي‌شد. پس اين نشان مي‌دهد، مخاطباني كه توانايي مالي زيادي ندارند و از سوي ديگر علاقه‌مند به تماشاي فيلم‌ها روي پرده هستند، خواهان بليت نيم‌بها هستند. نتيجه مي‌گيريم نيم‌بها بودن بليت سينما تا به امروز تاثير خوبي در جذب مخاطب داشته است و به هر ترتيب بايد تسهيلاتي براي طيف‌هاي مختلف مردم قائل شد.»

اسماعيلي همچنين در بخش ديگر صحبت خود به اجرايي شدن اين طرح در سينماهاي دنيا اشاره مي‌كند كه قيمت بليت فيلم‌ها در سانس‌هاي مختلف متغير است و مي‌گويد: « تا چند وقت پيش و پيش از اعلام اين خبر، بعضي پرديس‌هاي سينمايي در تهران بليت فيلم‌ها را نيم‌بها به مخاطب عرضه مي‌كردند و اين طرح در ابتدا با استقبال خوبي هم همراه بوده و در حال حاضر هم به ‌صورت تستي اجرا مي‌شود تا ميزان جذب مخاطب ارزيابي شود.»

اين تهيه‌كننده نقش و تاثير فيلم خوب را در جذب مخاطب ناديده نمي‌گيرد: «به اين نكته اهميت دهيم كه كيفيت فيلم خوب تاثير بالايي در جذب مخاطب دارد و قبل از نيم‌بها بودن بليت قابليت اين را دارد كه مخاطب را به سالن سينماها بكشاند و به گمان بايد فيلم‌ها در وهله نخست از كارايي و جذابيت بالا برخوردار باشند و در مرحله بعد است كه نيم‌بها بودن بليت تاثير خود را خواهد گذاشت.»

او همچنين درباره انتقاد برخي سينماداران مبني بر اينكه اساسا فيلم‌ها در سانس صبح مخاطبي نخواهند داشت، توضيح داد: «به اين نكته واقفم و نكته درستي است براي اينكه صبح‌ها سينماها مخاطبان كمتري دارد اما همان‌طور كه گفتم اين طرح پيش‌تر در چند پرديس سينمايي اجرا شد و برخي خانواده‌ها كه اوقات فراغت بيشتري دارند از آن استقبال كردند و در حال حاضر هم به ‌صورت آزمايشي در سينماهاي سراسر كشور اجرا مي‌شود. به نظر من در صورت اطلاع‌رساني و رجوع خانواده‌ها به سايت‌ها اين طرح فراگير مي‌شود و با توجه به اينكه فروش سه‌شنبه‌هاي فيلم‌ها بالاست در آينده اين طرح هم مخاطبان خاص خود را خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون