• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4412 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير

ماليات از خريداران سكه را اجرا مي‌كنيم

رييس سازمان امور مالياتي در سخنان پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه تهران با بيان اينكه ماليات بر خريد و فروش بيش از 20 قطعه سكه را اجرا مي‌كنيم، گفت: سال گذشته 38 نفر هر كدام بيش از 5 هزار سكه و يك نفر به تنهايي 38 هزار سكه خريداري كرده‌اند كه بايد ماليات بدهند. اميدعلي پارسا رييس سازمان امور مالياتي كشور گفت: در حالي كه در همه كشورهاي دنيا اداره‌ امور كشور با ماليات مردم انجام مي‌شود، گفت: در كشور ما 37درصد بودجه دولت از طريق ماليات و كمتر از 50درصد هزينه جاري دولت از ماليات تامين مي‌شود.

او با بيان اينكه در كشورهاي پيشرفته 25درصد كل درآمد مردم به عنوان ماليات به دولت پرداخت مي‌شود، گفت: اين رقم در ايران 8.5درصد درآمد مردم است كه با اين عدد نسبتا پايين، بسياري از كارهاي عمراني و اجرايي دولت نيمه‌تمام مي‌ماند. او همچنين با بيان اينكه نظام مالياتي كشور مي‌خواهد به سمت نوين‌سازي روش ماليات‌ستاني حركت كند، گفت: از روش قديمي تشخيص علي‌الرأس به روش تشخيص مبتني بر اطلاعات واقعي مردم عمل مي‌كنيم. به گفته رييس سازمان امور مالياتي، عادلانه‌ترين شكل ماليات‌ستاني زماني است كه نظام مالياتي به‌صورت كامل اجرا شده و سازمان مالياتي دسترسي كامل به درآمدها و اطلاعات مالي و املاك و مستغلات مردم داشته باشد كه اين امر در ماده 169 مكرر قانون ماليات‌هاي مستقيم ذكر شده است.

او همچنين يكي از مشكلات مالياتي را فرارهاي مالياتي بزرگ دانست و گفت: معضل ديگر معوقات مالياتي بالاست و برنامه‌هاي زيادي در سازمان امور مالياتي براي كاهش فرار مالياتي و كاهش معوقات شروع كرده‌ايم كه ماليات به صورت عادلانه و سالم دريافت كنيم و مانند همه كشورهاي دنيا، سازمان مالياتي بايد ريز داده‌ها و تراكنش مالي و ملك و املاك را دراختيار داشته باشد.

رييس سازمان امور مالياتي، عنوان فرار مالياتي را يك عنوان شيك براي كساني دانست كه مي‌خواهند جعل اسناد، دست‌درازي در جيب مردم، خوردن حق مردم و فرار از انجام وظايف و تكاليف قانوني و اجرايي خود داشته باشند، دانست و گفت: اگر قانون به درستي اجرا شود، نبايد كمتر از 50درصد هزينه جاري دولت از ماليات تامين شود. پارسا با بيان اينكه فرارهاي بزرگ مالياتي در كشور وجود دارد، گفت: فرار مالياتي حتي در بخش دولتي و بخش‌هاي عمومي غيردولتي وجود دارد و كساني كه براي فرارهاي مالياتي بزرگ سفارش و توصيه مي‌كنند، درواقع براي فرار از قانون و حق مردم اقدام مي‌كنند و سازمان امور مالياتي با قدرت و قوت وصول ماليات را دنبال مي‌كند و به جاي تشخيص علي‌الرأس مي‌خواهد تشخيص مبتني بر اطلاعات درست را انجام دهد و مدرن‌سازي سامانه جامع مالياتي و اطلاعات مالي را براي دريافت ماليات عادلانه و متناسب با ثروت و درآمد و مصرف مردم پيگيري مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون