• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4412 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير

مدير اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش:

شكايات دانش‌آموزان را پيگيري مي‌كنيم

زهرا مظفر، مدير اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش گفت: اولياي دانش‌آموزان شكايت خود در خصوص كيفيت آموزش مدارس و اخذ شهريه را به ستاد مناطق اطلاع دهند.

مدير اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش اظهار كرد: خانواده‌ها مي‌توانند شكايات خود را به صورت حضوري يا در سامانه شكايت‌هاي ستادي اين وزارتخانه به صورت الكترونيكي ثبت كنند تا درخواست‌ها با مكاتبات اداري در ستاد پيگيري شود.

مظفر درباره ضوابط اخذ شهريه در مدارس اظهار كرد: براساس قوانين بالادستي از ماده ۳۰ و ۳۱ آيين‌نامه اجرايي مدارس كه مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش است، تاكيد شده كه مدارس دولتي و هيات امنايي هنگام ثبت‌نام به جز وجه بيمه و كتب درسي مدارس مجاز به اخذ هيچ‌وجه ديگري نيستند. او افزود: هزينه پرداخت كتاب‌هاي درسي كه توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي درسي مشخص شده در سامانه‌هاي الكترونيكي و تابلوي اعلانات مدارس به صورت مشخص اعلام مي‌شود.

به گفته مظفر معمولا اوليا درخواست خود براي دريافت كتاب‌ها را به مدارس مي‌دهند تا مسوولان مدارس نسبت به ثبت‌نام الكترونيكي به صورت گروهي اقدام كنند اما در صورت تمايل والدين مي‌توانند براي درخواست كتاب درسي فردي به سامانه وارد شده و درخواست خود را ثبت كرده و وجه را مستقل در سامانه پرداخت كنند.

مدير اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات درباره اخذ شهريه در مدارس هيات امنايي كه در دايره مدارس دولتي قرار دارند، گفت: مدارس هيات امنايي نبايد به جز وجه بيمه و كتاب مبلغي به عنوان شهريه دريافت كنند اما براساس برنامه خاص خود مي‌توانند براي برگزاري كلاس‌هاي فوق برنامه از دانش‌آموزان هزينه‌اي دريافت كنند.

مظفر با اشاره به اينكه شركت در كلاس‌هاي فوق برنامه مدارس هيات امنايي براي دانش‌آموزان الزامي نيست، خاطرنشان كرد: تعداد ساعت و ميزان هزينه كلاس‌هاي فوق برنامه در خارج از ساعت رسمي كلاس‌هاي درسي بايد در جلسات اوليا و مربيان مطرح و پس از تاييد اكثريت اعضا ابلاغ شود. او اعلام كرد كه شركت در كلاس‌هاي فوق برنامه خارج از ساعات رسمي مدارس و پرداخت شهريه براي دانش‌آموزان اختياري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون