• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4414 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير

سلامت

نگراني وزارت بهداشت از فاضلاب خوزستان و خطر بروز بيماري‌ها

عليرضا رييسي، معاون بهداشت وزارت بهداشت با بالقوه خواندن خطر بروز برخي بيماري‌ها در استان خوزستان گفت: به دليل گرمي هوا و مشكلات آب و فاضلاب اين منطقه با خطر بروز برخي بيماري‌ها مواجه هستيم.رييسي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه كنترل اوضاع از نظر شيوع و اپيدمي بيماري در مناطق سيل‌زده به خوبي در حال كنترل است، گفت: نكته قابل توجه در خصوص برخي مناطق سيل‌زده آن است كه حتي اگر به واسطه سيل هم دچار مشكل نمي‌شدند، مشكلات ديگري گريبانگير آنها بود. به عنوان مثال يكي از عمده‌ترين مشكلات در استان خوزستان، مشكل سيستم فاضلاب است.وي در اين باره افزود: مشكل فاضلاب در استان خوزستان بالقوه مستعد بروز بسياري از بيماري‌هاست. هر سال به دليل گرمي هوا و مشكلات آب و فاضلاب اين منطقه با برخي بيماري‌ها مواجه هستيم و رخ دادن بيماري در خوزستان به هيچ عنوان دور از ذهن نخواهد بود اما اين موضوع هيچ ارتباطي با سيل اخير ندارد. نمي‌توان از سيل به عنوان عامل تشديدكننده مشكلات استان خوزستان ياد نكرد اما بايد آگاه بود كه سيل تنها مسبب مشكلات در اين استان نيست.معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به همكاري‌هاي بسيار گسترده براي كنترل شرايط در مناطق سيل‌زده، گفت: با ياري خدا و همت مسوولين مربوطه توانستيم از بروز هر گونه بيماري اپيدمي در تمام مناطق سيل‌زده به ويژه استان خوزستان جلوگيري كنيم. البته بايد به فكر اصلاح زيرساخت آب‌ و فاضلاب در خوزستان باشيم؛ زيرا تا زماني كه فكر جدي براي اصلاح اين ساختار نشود، در معرض خطر بيماري‌ها قرار داريم و نگراني ما از بين نخواهد رفت.وي در پايان افزود: البته اوضاع ساير مناطق سيل‌زده مانند لرستان و گلستان تا اين حد نگران‌كننده نيست، اما توان مضاعف خود را براي مباحث كلرزني، كنترل آب، كنترل بيماري‌ها و… در مناطق سيل‌زده به كار بسته‌ايم.

 

انتقاد رييس كميسيون اجتماعي شورا از شيوه مديريت پسماند پايتخت

الهام فخاري، رييس كميته اجتماعي شوراي شهر تهران از ارايه نشدن برنامه براي تحول نظام مديريت پسماند از سوي شهرداري تهران گلايه كرد.به گزارش ايسنا، فخاري در تذكر پيش از دستور خود با بيان اينكه مديريت پسماند در شهر تهران مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بازنگري و بهبود الگوي مديريت پسماند يكي از كليدي‌ترين مسائل شهر تهران است اما همچنان دچار توقف و تعليق است.او با اشاره به اينكه بي‌توجهي به اصلاح نظام مديريت پسماند تهران آسيب‌هاي جدي به وضعيت شهرستان و روستاهاي اطراف تهران زده است، اظهار كرد: نظام مديريت پسماند در تهران هنوز در سامانه‌هاي برخط و پورتال، همچنين در اپليكيشن‌هاي مجازي قرار نگرفته است و با توجه به چند جانبه‌بودن پيامدهاي اجتماعي، اقتصادي و غيره پسماند در تهران لازم است كه هرچه سريع‌تر معاونت خدمات شهري و معاونت فرهنگي و اجتماعي توضيحات خود را در مورد عدم تحول در نظام مديريت پسماند ارايه كنند.

 

تكميل برنامه ايمني آب‌شرب تهران نيازمند عزم جدي است

شصت و سومين جلسه كميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران كه به بررسي گزارش ايمني آب‌شرب شهر تهران اختصاص داشت، برگزار و سيد آرش حسيني ميلاني با اشاره به فرارسيدن تابستان گفت: مساله ايمني يك چارچوب اصولي را براي بهبود وضعيت كمي و كيفي آب شرب فراهم مي‌كند. از آنجايي كه شركت آب و فاضلاب استان تهران از شورا و شهرداري كمك‌هاي مالي دريافت مي‌كند لازم است تا موضوع گزارش عملكرد شركت آبفاي استان تهران مورد بررسي گيرد.به گزارش ايلنا، اين عضو شوراي‌شهر تهران با يادآوري دغدغه‌هاي مربوط به مساله ايمني مربوط به آب تصريح كرد: اوايل امسال سيلابي در استان‌هاي مختلف كشور و از جمله تهران رخ داد كه موجب ايجاد برخي نگراني‌ها و طرح مخاطره اين موضوع در افكار عمومي شد. بطور حتم سيلاب‌ها در بالادست و كوهستان نيز رخ داده و تاسيسات آبفا را تحت تاثير قرار داده است. ويخاطرنشان كرد: گزارش‌هاي مربوطه به تغييرات اقليمي حاكي از افزايش دو درجه‌اي دما به صورت سالانه است كه در ماه‌هاي گرم ممكن است تا شش‌درجه افزايش دما را داشته باشيم. از نقاط قوت برنامه ايمني قابليت پيش‌بيني و ايجاد آمادگي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون