• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4419 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۰ تير

«حميد بقايي» سكته كرد

آيا در اعزام معاون احمدي‌نژاد تعللي صورت گرفته؟

خبر سكته مغزي حميد بقايي صبح امروز از سوي برخي رسانه‌هاي نزديك به جريان «بهار» منتشر شد. اين خبر زماني بازنشر گسترده پيدا كرد كه عبدالرضا داوري، مشاور رسانه‌اي محمود احمدي‌نژاد و تهيه‌كننده و مجري برنامه «اتاق شيشه‌اي» كه اين روزها روابط خانوادگي‌اش حواشي زيادي در توييتر ايجاد كرده در همين شبكه اجتماعي اين خبر را تاييد كرد. او ابتدا در توييتر خود نوشت: « شرايط جسمي آقاي حميد بقايي وخيم است.» چندي بعد نيز مهران عبدالله‌پور، وكيل بقايي نيز در توييتر خود خبر داد كه «متاسفانه مهندس حميد بقايي در زندان اوين دچار سكته مغزي شده است.»

بعد از اين توييت بار ديگر داوري در اين شبكه اجتماعي مدعي شد: «بر اساس نظر پزشكان متخصص بقيه‌الله، مهندس حميد بقايي در تاريخ 5 تير دچار سكته مغزي شده اما متاسفانه پس از آنكه به مدت دو هفته فاقد دسترسي به درمان بوده در تاريخ 19 تير با تشخيص سكته مغزي به بيمارستان منتقل شده است.»

بعد از اين اظهارات بود كه اصغر جهانگير، رييس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگويي با «تسنيم» خبر داد كه حميد بقايي از شنبه هفته گذشته در مرخصي 8روزه به سر مي‌برد.

اصغر جهانگير درباره انتشار خبري در فضاي مجازي مبني بر سكته مغزي حميد بقايي نيز توضيح داد: «طبق بررسي‌هاي صورت گرفته، نامبرده از روز شنبه هفته گذشته در مرخصي هشت روزه به سر مي‌برد و امروز مرخصي وي تمام مي‌شود. بقايي بايد خود را روز يكشنبه يعني 30 تير به زندان معرفي كند و اگر هم در خارج از زندان براي وي اتفاقي افتاده باشد ما اطلاعي نداريم.»

بنا به گفته جهانگير اگر بقايي در موعد مقرر خود را به زندان معرفي نكند، سازمان زندان‌ها علت را پيگيري خواهد كرد و در واقع رخ دادن سكته مغزي در اوين را تكذيب كرد.

اين اظهارات جهانگير و تكذيب سكته مغزي بقايي در زندان باعث شد كه بار ديگر عبدالرضا داوري در توييتر خود رييس سازمان زندان‌ها را خطاب قرار داده و اعلام كند مراجع ذي‌ربط بيش از دو هفته در انتقال بقايي به بيمارستان تعلل كرده‌اند و امروز پزشكي قانوني رسما سكته مغزي او را تاييد كرده است. همچنين عبدالله‌پور، وكيل بقايي نيز در توييتر خود نوشت: «رييس سازمان زندان‌ها فرمودند آقاي بقايي در زندان دچار سكته مغزي نشده است! در حالي‌ كه مدارك پزشكي حاكي از حدوث اين ضايعه در 3هفته قبل در زندان بوده و مرخصي ايشان هم جهت پيگيري امور درماني بوده است. مستندات پزشكي اين واقعيت را اثبات مي‌كند.» بعد از انتشار اين توييت بود كه داوري شروع به انتشار «اسناد پزشكي مبني بر سكته مغزي حميد بقايي» كرد. او برگه شرح حال پزشك متخصص مغز و اعصاب بيمارستان بقيه‌الله و همچنين گواهي پزشك مركز پزشكي شفا (وابسته به صداوسيما) را منتشر كرد. يكي از اين متخصصان گواهي كرده‌بود كه بقايي جهت انجام موارد درماني بايد دست‌كم 20 روز تحت مراقبت باشد و توصيه كرده ‌بود در تاريخ 12 مرداد بار ديگر به پزشك متخصص مراجعه كند. تاريخ ذيل اين گواهي 23 تير را نشان مي‌داد.

بعد از آن هم داوري با شبكه ايران‌اينترنشنال، شبكه خبري فارسي‌زبان مستقر در لندن گفت‌وگو كرده و ضمن شرح ماوقع كه در توييتر نيز به آن اشاره كرده‌بود، اعلام كرد لكه خون و حفره‌اي در مغز بقايي ايجاد شده كه ناشي از عدم خون‌رساني مناسب به مغز به دليل سوءتغذيه حاصل از اعتصاب غذا است. حميد بقايي معاون اجرايي رييس دولت دهم و سرپرست نهاد رياست‌جمهوري بود كه به اتهامات مالي و اقتصادي همزمان با پرداخت 43 ميليارد تومان جزاي نقدي براي گذران 15 سال حبس 22 اسفند 1396 به اوين فرستاده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون