• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4422 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ مرداد

از اكران مستندي درباره اولين قاتل زن سريالي تا درخواست از دي‌كاپريو

تقاضاي نجات درياچه «بايكال» از «دي‌كاپريو»

گروه فرهنگ و هنر

 

 

لغو برگزاري جشنواره جهاني فيلم «مونترال» كانادا، آغاز اكران يك فيلم مستند درباره اولين قاتل سريالي زن در ايران از سوي خانه مستند انقلاب اسلامي و درخواست حاميان محيط زيست روسي از لئوناردو دي‌كاپريو براي حمايت از نجات درياچه «بايكال» روسيه، اهم خبرهاي هنري انتشاريافته در رسانه‌ها هستند.

جشنواره جهاني فيلم «مونترال» لغو شد

چهل و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم مونترال كانادا كه طبق برنامه قرار بود از تاريخ ۲۳ آگوست تا سوم سپتامبر (اول تا دوازدهم شهريور) برگزار شود بر اساس اعلام مسوولان برگزاري در سال ۲۰۱۹ برگزار نخواهد شد. اين رويداد سينمايي در بيانيه‌اي ضمن اعلام وقفه يك ساله عنوان كرد خود را براي دوره باشكوه در سال ۲۰۲۰ آماده خواهد كرد اما اشاره‌اي به دليل اصلي لغو اين جشنواره سينمايي نكرد. جشنواره فيلم مونترال در چند سال اخير با مشكلات متعدد مالي مواجه بوده است و از سال ۲۰۱۴ شهر مونترال و كمپاني «Telefilm» حمايت‌هاي مالي خود از جشنواره را قطع كردند. كاركنان جشنواره مونترال دليل قطع همكاري خود با اين رويداد سينمايي را عدم اطمينان مالي و مديريت ناكارآمد «سرژ لوزيك» بنيانگذار و رييس جشنواره مونترال عنوان كرده بودند.

مستندي درباره اولين قاتل زن سريالي

مستند سينمايي «مهين» به كارگرداني محمدحسين حيدري در سينماهاي «هنر و تجربه» به نمايش درمي‌آيد. مستند سينمايي «مهين» به كارگرداني محمدحسين حيدري و تهيه‌كنندگي مهدي مطهر به زودي در سينماهاي گروه «هنر و تجربه» اكران مي‌شود. در اين مستند كه تازه‌ترين اثر خانه مستند انقلاب اسلامي است به شخصيت پيچيده‌ مهين قديري اولين قاتل سريالي زن ايران پرداخته شده است. اين مستند سينمايي در جشنواره سال گذشته «سينما حقيقت» رتبه دوم برترين فيلم از نگاه تماشاگران را از آن خود كرد. همچنين «مهين» در بين ۵ مستند ايراني حاضر در جشنواره جهاني فجر بود كه به رقابت با آثار بين‌المللي پرداخت. اين مستند كه فضاي ملتهبي را تجربه مي‌كند، شب ۳۱ تيرماه موفق به دريافت سه جايزه بهترين فيلم، بهترين كارگرداني و بهترين دستاوردهاي هنري از جشنواره بين المللي فيلم شهر شد.

درخواست فعالان محيط زيست از «دي‌كاپريو»

حاميان محيط زيست روسي با هجوم به صفحه اينستاگرام «لئوناردو دي‌كاپريو» بازيگر سرشناس هاليوود و فعال محيط زيست خواستند تا ناجي درياچه «بايكال» روسيه باشد. «لئوناردو دي‌كاپريو» ‌چند سالي است فعاليت خود را به عنوان حامي محيط‌زيست به طور جدي آغاز كرده است و از صفحه اينستاگرام خود براي انتشار پست‌هايي به منظور تشويق مردم به حفظ محيط زيست و آگاهي دادن از مشكلات زيستي كره‌زمين استفاده مي‌كند. اما اخيرا موضوع خاص «سرنوشت درياچه بايكال‌» در صفحه اينستاگرام اين هنرمند بيش از هر چيز پررنگ شده است. فعالان محيط زيست روسي با ارسال پيام‌هاي متعدد كه اغلب‌ آنها با الفباي «سيريليك» (سيستم نوشتاري رايج در روسيه) نوشته شده‌اند، از اين هنرپيشه برنده جايزه اسكار خواستند، از كمپين نجات درياچه «بايكال» حمايت كند.

درياچه «بايكال» كه‌ در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است، به عنوان قديمي‌ترين و عميق‌ترين درياچه جهان شناخته مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون