• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4422 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ مرداد

روزنامه‌نگاران بيشتر تشويق كنند

تجربه دوچرخه‌سواري داشته‌ام اما نه در داخل شهر. بيرون تهران و در پارك چيتگر دوچرخه رانده‌ام و به اين كار علاقه دارم اما به نظرم نبود سيستم يكپارچه حمل‌و‌نقل مانعي براي جايگزيني خودرو با دوچرخه است. من مشكلي براي استفاده از حمل‌و‌نقل عمومي ندارم اما فضاهايي در تهران هست كه نه تاكسي، نه اتوبوس و نه مترو راهي به آن نقاط كور ندارند. در مجله‌اي كار مي‌كردم كه در همين نقاط كور تهران بود و مجبور بودم بخشي از مسافت طولاني، شيب‌دار و يك طرفه را پياده‌روي كنم. از همين‌جا بود كه ايده داشتن خودروي شخصي در ذهن من شكل گرفت.

امنيت و ساعات كم‌تردد شهري هم مي‌تواند مانعي براي استفاده بانوان از دوچرخه باشد. به نظرم مي‌توان حداقل در روزهايي دوچرخه را جايگزين خودرو كرد و به نظرم با وجود مشكلات موجود اين اتفاق شدني است. مي‌توان در همين نقاط كور دوچرخه عمومي گذاشت و مطمئنم اگر ايستگاه دوچرخه در اين فضاها باشد، افراد بسياري از آنها استفاده خواهند كرد.

علاوه بر اين به نظرم در حال حاضر برخي خبرنگاران در توييتر مخاطب‌هاي بيشتري دارند و اگر آنها بتوانند سردمداران اين قضيه شوند، قطعا تاثير بيشتري خواهند گذاشت. به نظرم شايد امكان داشته باشد كه دوچرخه‌سواري مسوولان در ذهن مردم نمايشي جلوه كند اما خبرنگاران با مردم فاصله كمتري دارند و اگر دوچرخه‌سوار شوند ديگر جنبه نمايشي نخواهد داشت و مردم هم توجه بيشتري نشان خواهند داد.

دبير اقتصادي روزنامه شهروند

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون