• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4422 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ مرداد

تصويب لايحه حمايت از محيط‌بانان تا يك ماه آينده

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست كشور با اشاره به عدم تاييد لايحه حمايت از محيط‌بانان گفت: اين لايحه بعد از رفع ايرادات مطرح‌شده، بلافاصله در مجلس به راي مجدد گذاشته مي‌شود.

لايحه حمايت از محيط‌بانان و جنگل‌بانان در ماه گذشته به تصويب مجلس رسيد، اما شوراي نگهبان به دليل مغايرت مواد اين قانون با ماده ۵۷ قانون اساسي از تاييد آن خودداري كرد. سرهنگ جمشيد محبت‌خاني در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه بايد ايراداتي كه شوراي نگهبان به لايحه حمايت از محيط‌بانان گرفته از سوي مجلس رفع شود، گفت: يكشنبه هفته جاري اين موضوع در كميسيون قضايي مجلس مطرح شد و بعد از رفع ايرادات، خارج از نوبت در صحن علني مجلس بررسي و به راي گذاشته مي‌شود.او تاكيد كرد: فرآيند رفع ايرادات از لايحه حمايت از محيط‌بانان، پروسه كوتاهي دارد و نهايتا تا يك ماه بعد تعيين تكليف مي‌شود.

محبت‌خاني با اشاره به ديگر ايراد شوراي نگهبان به لايحه حمايت از محيط‌بانان گفت: بعد از ارسال لايحه پيشنهادي دولت به مجلس براي حمايت از محيط‌بانان و جنگل‌بانان، بند ديگري هم در مجلس به آن اضافه شد، مبني بر اينكه داوطلبان مردمي كه در پي مشاركت در عمليات محيط زيستي دچار جراحت مي‌شوند، تحت پوشش بيمه‌ درماني قرار گيرند و براي آنها جبران خسارت شود. چون در لايحه پيشنهادي دولت به مجلس اين بند نبود و منابع مالي مورد نياز آن نيز مشخص نشده بود شوراي نگهبان به آن ايراد گرفت.او تاكيد كرد: لايحه حمايت از محيط‌بانان بعد از رفع ايرادات به شوراي نگهبان براي تاييد ارسال مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون