• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4423 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ مرداد

پيدا و پنهان

راه منحصر به ‌فرد پكن براي دور زدن تحريم‌هاي نفتي ايران

اسپوتنيك گزارش داد: چين توانسته است از طريق انبار كردن نفت ايران در انبارهاي نفتي گمركي به ‌صورت كاملا واضح و قانوني تحريم‌هاي امريكا را دور بزند. راشل يو، كارشناس موسسه FGG سنگاپور مي‌گويد: ماه‌هاست كه محموله‌هاي نفتي ايران در حال تخليه در انبارهاي گمركي چين هستند و با وجود افزايش بازرسي‌ها اين مساله ادامه يافته است. وي ادامه داد: دليل اين مساله براي فروشندگان نفت كاملا واضح است چراكه ذخيره كردن نفت در نزديكي خريدار به نفع فروشندگان است به‌ خصوص اگر در مقاطعي شاهد تخفيف در تحريم‌ها باشيم. بر اساس اطلاعات رهگيري خطوط كشتيراني چين در ماه آوريل و درست پيش از پايان مهلت معافيت از تحريم‌ها براي چند كشور 3ميليون تن نفت از ايران وارد كرد.

هشدار ايران به برزيل

ايران تهديد كرد در صورت ممانعت برزيل از سوخت‌گيري كشتي‌هاي ايراني كه در ساحل برزيل سرگردان هستند، واردات از اين كشور را متوقف مي‌كند. به گزارش بلومبرگ، سيدعلي صادقيان، سفير ايران در برزيل به مقامات برزيل گفت اگر اين كشور اجازه سوخت‌گيري به كشتي‌هاي ايران را ندهد، ايران به ‌راحتي مي‌تواند تامين‌كنندگان ديگري براي ذرت، دانه‌هاي سويا و گوشت پيدا كند. برزيل ساليانه حدود 2 ميليارد دلار صادرات به ايران دارد كه بيشتر آن را كالاهايي مانند ذرت، گوشت و شكر تشكيل مي‌دهند. تهران يك‌سوم صادرات ذرت برزيل را دريافت مي‌كند.

 

حبس ابد براي مدير عامل «پديده»

خبرگزاري فارس مدعي شده كه پس از برگزاري ۱۵ جلسه دادگاه متهمان پرونده پديده شانديز، حكم مديرعامل اسبق اين شركت صادر شد و محسن پهلوان به حبس ابد محكوم شده است. نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شركت پديده به رياست قاضي منصوري در دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران در نظام اقتصادي كشور ۲۲ ارديبهشت ‌ماه امسال در مشهد برگزار شد. پرونده در حال حاضر داراي ۲۲ متهم و بيش از ۱۰۰ جلد بوده و پيگيري‌هاي قانوني در خصوص تخلفات احتمالي برخي مسوولان كه در انجام وظايف خود قصور داشته‌اند، مفتوح است.

چرا جلوي تخلفات «باستي‌ هيلز» گرفته نشد؟

وب‌سايت «الف» متعلق به احمد توكلي، نماينده پيشين مجلس در يادداشتي با عنوان «باستي هيلز و سوداي زراندوزي قارون‌ها در كشور» با اشاره به اعتراض رييس دفتر مقام معظم رهبري نسبت به ساخت شهرك اعيان‌نشين «باستي هيلز» در لواسان تهران نوشت: پرسش مهم در اين ميان اين است چه شد كه در مدت 4 دهه بعد از انقلاب اسلامي به قول رييس دفتر رهبري، اقليتي قارون‌صفت در جامعه ايجاد شده‌اند كه ويراژ ثروت و قدرت مي‌دهند و فخرفروشي مي‌كنند و اگر ساخت‌وسازهاي غيرقانوني در لواسان رخ داده چرا در طول اين مدت با آنها برخورد نشده است؟ در جمهوري اسلامي قانون و ارزش‌ها حرف اول را مي‌زنند و هيچ تبعيضي در رسيدگي به تخلفات وجود ندارد.

خريد و فروش وام ازدواج به قيمت 10 ميليون

تجارت نيوز گزارش داد: در حالي كه بسياري از مردم به دنبال گرفتن وام از شبكه بانكي هستند، برخي زوج‌هاي جوان قيد وام ۳۰ ميليون توماني كه دولت به آنها مي‌دهد را زده‌اند و آن را مي‌فروشند. به گزارش تجارت نيوز، در برخي آگهي‌هاي از اين دست يك طرف و در برخي ديگر هر دو طرف عقدنامه وام خود را مي‌فروشند و برخي نيز خواستار شريك هستند. ميانگين قيمت خريد اين وام‌ها ۱۰ ميليون تومان است. اما خريداراني هم در اين بازار حضور دارند كه با قيمت پايين‌تر و حدود هفت ميليون تومان از زوج‌ها خريداري مي‌كنند كه با سود چند ميليوني اين امتياز وام را به متقاضيان ديگر بفروشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون