• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4424 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ مرداد

اميري به نامه بركناري رييس بنياد شهيد واكنش نشان داد

جدال بهارستان و شهيدي

سيد محمدعلي شهيدي محلاتي كه تا پيش از سال 92 با عنوان نماينده مجلس سوم شناخته مي‌شد، با روي كارآمدن حسن روحاني و گرفتن سكان قوه مجريه او را به عنوان رييس بنياد شهيد منصوب كرد. با تمديد دولت تدبير و اميد براي 4 سال ديگر، دوران رياست شهيدي بر بنياد شهيد نيز تمديد شد. اما حالا مدتي است كه منتقدان دولت، انتقادهايي را متوجه بنياد شهيد كرده و اين روزها كار به آنجا رسيده كه طيفي از نمايندگان به‌دنبال بركناري او هستند. جالب آنكه همزمان زمزمه‌هايي از كسالت و بيماري شهيدي نيز به گوش مي‌رسد.

هرچند اين موضوع در درجه اول به پاي سنگ‌اندازي‌هاي گاه و بي‌گاه منتقدان و مخالفان گذاشته شد اما هفته‌ پيش بود كه دايره انتقادات جنبه جدي‌تري به خود گرفت تا آنجا كه برخي از نمايندگان از تلاش برخي براي جمع‌آوري امضا براي نامه‌اي خبر دادند. نامه‌اي كه مخاطبش، حسن روحاني رييس‌جمهوري بود و موضوعش درخواست براي بركناري رييس بنياد شهيد! البته اين خبر چندروزي در حد شنيده‌اي تاييدنشده مطرح مي‌شد اما درنهايت رييس فراكسيون ايثارگري مجلس آن را تاييد كرده است. حجت‌الاسلام حسن نوروزي، نماينده نزديك به جبهه پايداري رباط‌كريم كه رياست فراكسيون ايثارگران مجلس را نيز برعهده دارد، چندي پيش خبر جمع‌آوري امضاي نامه‌اي ازسوي تعدادي از نمايندگان مجلس براي بركناري رييس بنياد شهيد را مطرح كرده و درباره چند و چون اين نامه به تسنيم گفته بود: «امضاكنندگان اين نامه دليل بركناري حجت‌الاسلام شهيدي از رياست بنياد شهيد را كسالت و بيماري وي عنوان كرده‌اند و معتقدند كه بيماري او موجب شده تا قادر به رسيدگي به امور نبوده و سيستم اداري بنياد شهيد نيز دچار ضعف شود.» او همچنين تاكيد كرد: «نمايندگاني كه نامه درخواست بركناري آقاي شهيدي را امضا كرده‌اند، خواستار اين هستند كه فرد جواني از داخل بدنه بنياد شهيد به رياست اين بنياد منصوب شود.» به گفته نوروزي، جمع‌آوري امضا براي درخواست بركناري رييس بنياد شهيد همچنان ادامه دارد و پس از نهايي شدن، از طريق هيات‌رييسه به دفتر آقاي روحاني ارسال خواهد شد.

مساله كسالت شهيدي وهمچنين تلاش نمايندگان براي جمع‌آوري امضا به‌منظور بركناري شهيدي با واكنش‌هاي مختلفي روبرو شد كه شايد مهم‌ترين آنها را بتوان متوجه معاون پارلماني رييس‌جمهور دانست. آن‌طور كه معاون روحاني مي‌گويد اين تلاش‌ها براي بركناري شهيدي نه از بابت كسالت بلكه به‌دليل پرداخت‌هايي است كه بايد صورت مي‌گرفته اما از آن جهت كه دولت با مسائل و مشكلات اقتصادي دست به گريبان است، نتوانسته اين وظيفه را به‌صورت تمام و كمال انجام دهد.

حسينعلي اميري در واكنش به جمع‌آوري امضا توسط گروهي از نمايندگان مجلس به‌منظور طرح درخواست بركناري رييس بنياد شهيد به ايلنا گفته است: «قطعا آقاي شهيدي هم بايد در اين مورد صحبت كنند اما آن چيزي كه برخي نمايندگان مطرح مي‌كردند، موضوع پرداخت‌ها است.» معاون امور پارلماني رياست‌جمهوري در ادامه اين گفت‌وگوي مطبوعاتي، با تاكيد بر اينكه نمايندگان مجلس شرايط بودجه‌اي كشور را مي‌دانند و به‌خوبي از اوضاع آگاهي دارند، ادامه داده است: «با وجود مشكلات مالي، دولت در اين شش سال گذشته به خاطر اينكه همه ما مديون ايثارگران، شهدا و خانواده‌هاي آنها هستيم، مسائل اين قشر را در اولويت قرار داده است.» به گفته اميري، «آقاي رييس‌جمهور بارها بر توجه ويژه به ايثارگران، آزادگان و خانواده معظم شهدا تاكيد كرده و بارها هم به رييس سازمان برنامه و بودجه اعلام كرده‌اند كه با توجه ويژه‌اي به مسائل ايثارگران پرداخته شود.» معاون پارلماني رييس‌جمهور همچنين با اشاره به مشكلاتي كه براي پرداخت‌ها، پيش پاي دولت قرار گرفته است، مي‌گويد: «با اين وصف مطالبات گسترده‌اي از سنوات گذشته مربوط به ايثارگران پرداخت شده و تخصيص‌هاي دولت نيز همواره با اولويت ايثارگران و جانبازان و خانواده شهدا بوده است.» اين عضو دولت تدبير و اميد تاكيد كرده است: «آقاي شهيدي هم پرتلاش، با اخلاص و اعتقاد در اين مسير حركت مي‌كنند و الحمدالله فعال هستند و در جلسات دولت هم همواره از حقوق اين قشر عزيز دفاع كرده‌اند.» اميري همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا قراري براي ديدار اعضاي فراكسيون ايثارگران مجلس و رييس بنياد شهيد جهت رفع ابهامات در نظر گرفته شده است، مي‌گويد: «هر زمان كه فراكسيون ايثارگران بخواهند با آقاي شهيدي براي رفع ابهامات ديدار داشته باشند، هيچ مانعي وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون