• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4432 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد

عطريانفر، در واكنش به تلاش براي حضور لاريجاني در دايره تصميم‌سازان اصلاح‌طلب:

توهم است

تلاش براي حضور «لاريجاني در دايره تصميم‌سازان اصلاح‌طلب» ادعايي بود كه چندي پيش علي تاجرنيا، عضو حزب اتحاد ملت ايران در مورد كارگزاراني‌ها مطرح كرد. البته كه تمايل كارگزاران و چهره‌هاي تاثيرگذار آن به علي لاريجاني بر كسي پوشيده نيست. نه تنها آنها بلكه مجموعه اصلاح‌طلبان بعد از ائتلاف انتخاباتي كه از سال 92 اتفاق افتاد زمين بازي سياست را شكل ديگري ديده و تحليل مي‌كردند. با اين حال در جريان اولين انتخابات هيات رييسه مجلس دوره دهم، كارگزاراني‌ها نشان دادند كه علاقه‌شان به از اين دست ائتلاف‌ها با وجود گزينه اصلاح‌طلب كم نيست.

محمد عطريانفر، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي روز گذشته در گفت‌وگويي با نامه‌نيوز طرح اين‌گونه مباحث را در راستاي ضربه زدن به كارگزاران در جبهه اصلاحات توصيف كرده و گفت: «برخي دوستان كه سياست‌هاي واقع‌بينانه كارگزاران را برنمي‌تابند به شكلي شايد علاقه دارند با طرح اين نوع گمانه‌زني‌ها و مواضع فاقد مبنا به كارگزاران در درون جبهه اصلاحات آسيب بزنند. طبيعتا اين دوستان اگر اين روند را ادامه دهند، بيش از آني كه بخواهند گام درستي براي جريان اصلاحات بردارند به سمت نوعي افراط، تندروي و خشونت كلامي مي‌روند. در واقع تمسك آنها به خواسته‌هاي ذهني خودشان موجب عارضه در درون جريان اصلاحات مي‌شود.»

اين عضو حزب كارگزاران همچنين در مورد تحميل لاريجاني به دايره تصميم‌سازان اصلاح‌طلب نيز توضيح داد: «درون كارگزاران چنين رويكردي دنبال نمي‌شود. اين مساله بيشتر از آني كه بياني از حتي يك صحبت عادي و متعارف و اوليه باشد، محصول ساخته و پرداخته ذهن دوستاني است كه انتظار داريم با اين مساله بيمارگونه برخورد نكنند و بيشتر با واقعيت‌هاي سياسي سروكار داشته‌باشند. آنها در ذهن‌شان توهماتي را مي‌پردازند و بعد فضاي رسانه‌اي را آشفته مي‌كنند.

او در پايان تاكيد كرد: «اولا تا انتخابات رياست‌جمهوري زمان زيادي باقي است و نمي‌توان از حالا درباره آن نظري داد. ثانيا چنين سخني هم گفته نشده است.»

كارگزاران دوست دارد شطرنج بازي كند تا پوكر

عطريانفر البته به صحبت‌هاي اخير‌ الله‌كرم نيز مبني بر نفوذ كارگزاران در انصار حزب‌الله واكنش نشان داد و گفت: «كارگزاران ممكن است هر كاري بكند ولي كار نفوذي انجام نمي‌دهد. ايشان افراد را معرفي كنند تا مشخص شود چه كساني بودند. كار نفوذ با نيروهايي تناسب دارد كه رويكرد راديكال تند دارند و قصدشان هم كودتا و به هم زدن معادلات سياسي به صورت غيرمنصفانه است. كارگزاران بازي روي صحنه انجام مي‌دهد و دوست دارد بيشتر شطرنج بازي كند تا پوكر.

زماني تحت تاثير مجاهدين خلق بودم

اين عضو حزب كارگزاران سازندگي البته شنبه‌شب در برنامه تلويزيوني «ميدان انقلاب» كه اجراي آن برعهده وحيد يامين‌پور است حضور يافت و در مورد سازمان مجاهدين خلق صحبت كرد.

عطريانفر كه خواهرش، زهره عطريانفر از اعضاي كادر مركزي سازمان مجاهدين خلق است؛ سخنان خود را با پاسخ به سوالي درباره ارتباطش با سازمان مجاهدين خلق آغاز كرد و گفت: «بايد بگويم كه هيچ نسبت تشكيلاتي با سازمان نداشتم اما تحت تاثير نوع مراودات و مناسباتي كه در آن مقطع زماني داشتند، بوديم. در آن زمان فضاي مبارزاتي دانشجويي بسيار تحت تاثير فعاليت‌هاي چريكي بود و ما نيز تحت تاثير اين فرآيند بوديم.»

او در بخش ديگري از سخنانش بيان كرد: «به تاريخ اوليه سازمان و بنيانگذاران آن يعني مرحوم حنيف‌نژاد، سعيد محسن، بديع‌زادگان، شريف واقفي و غيره نگاه كنيد و ببينيد كه چه مي‌كردند. آنان جايگاه دانشگاهي داشتند و برگرفته از بستر تحركات مذهبي عدالت‌گرا و ضد ظلم بودند. من به واسطه اصالت جغرافيايي با مجيد شريف واقفي از قبل آشنا بودم البته يك اختلاف سني ۵-۶ ساله داشتيم اما در شهر اصفهان مجموعه‌اي از دوستان بودند كه در پوشش كلاس تفسير قرآن فعاليت‌هاي سياسي انجام مي‌دادند؛ به اردو مي‌رفتند، كتاب مبادله مي‌كردند و در حوزه اخبار به روز مي‌شدند. در چنين فضايي اين جوانان رشد پيدا كردند و حس‌شان نوعي انتقام از نظام ستمشاهي و رسيدن به عدالت اجتماعي بود.» عطريانفر در بخش دوم صحبت‌هاي خود در مورد فصل جديد دشمني‌هاي سازمان مجاهدين خلق نسبت به مردم ايران توضيح داد: «تصويري كه امروز سازمان از خود عرضه مي‌كند به مراتب از دوراني كه در ايران بود، ضعيف‌تر است و دلايل زيادي براي اين موضوع وجود دارد. باور دارم كه رويكرد اطلاعاتي نهادهاي امنيتي ايران كاملا هوشمندانه، مدبرانه و قابل دفاع است. اكنون ۸۰ تا ۸۵ درصد از نيروهايي كه آنان از ايران با خود بردند از سازمان بريده و به ايران برگشته‌اند. در حقيقت، نهاد اطلاعاتي ايران به گونه‌اي عمل كرده كه بخش اعظمي از اين نيروها به ايران برگشته است. علاوه بر اين اساسا نسبت اين سازمان با گذشته فرق كرده است. آنان اكنون يك فرقه هستند كه ابزار دست قدرت‌هاي بزرگ قرار گرفته و هيچ نسبتي با مردم ايران ندارند. حتي نسل دوم و سوم آن‌كه ريشه حيات خود با فيزيولوژيك سازمان گره خورده است، هيچ نسبتي با ادبيات تروريستي ندارد.» او متذكر شد: «در حقيقت با يك سازمان رو به انقراض طرف هستيم و شايد به يك معنا مرده باشد. اگر ما در رويكردهاي سياسي خود در آينده به درستي عمل كنيم مطمئنا نشاط كنوني آنان نيز رنگ مي‌بازد. ممكن است كه آنان از تعداد معدودي جوان كم سواد و كم اطلاعات ما بهره گرفته باشند اما نبايد اين موضوع را به پاي اين نوشت كه سازمان مي‌تواند در بين جوانان ما نفوذ كند. پرونده سازمان مجاهدين خلق روزي بسته شد كه دست‌شان به سلاح رفت. ابعاد رهبران سازمان بسيار كوچك‌تر از آن است كه بتوان آنان را به حساب آورد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون