• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4432 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد

خبرخوان

30 چالش صنعت با نظام مالياتي

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نزديك به ۳۰ چالش اصلي بخش صنعت با نظام مالياتي جمع‌آوري و در جلسه‌اي با حضور رييس سازمان مالياتي مطرح شد. سعيد زرندي اظهار كرد: اميدواريم قوانين مرتبط با ماليات هرچه سريع‌تر در مجلس شوراي اسلامي به تصويب برسد. او افزود: اينكه بيش از ۶۰ درصد ماليات كشور بر دوش بخش صنعت است را بايد با كمك مجلس و سازمان مالياتي حل كنيم. او كه در يك برنامه تلويزيوني با موضوع موانع توليد سخن مي‌گفت، ادامه داد: متوسط زمان صدور جواز در داخل اين وزارتخانه به‌طور متوسط ۴.۳ روز است. البته برخي مجوزها منوط به اخذ موافقت دستگاه‌هايي همچون محيط زيست است كه كمي صدور مجوز را زمان‌بر مي‌كند.

چهار قرارداد جديد شركت ملي نفت ايران

مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران، چهار قرارداد پژوهشي در حوزه‌هاي مختلف ژئوفيزيك، ژئوشيمي، منابع نامتعارف هيدروكربوري و سيالات حفاري، با دانشگاه‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني امضا كرد. براساس اعلام وزارت نفت، پيش از اين مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران با در نظر گرفتن چالش‌هاي موجود در اكتشاف منابع هيدروكربوري و با هدف رفع اين چالش‌ها، پروژه‌هاي پژوهشي مختلفي را تعريف و نقشه راه فناوري را در افق پنج‌ساله و همسو با استراتژي سازماني تهيه كرده بود كه قراردادهاي پژوهشي يادشده نيز در همين چارچوب تعريف شده‌اند. در اجراي اين پروژه‌ها، استفاده از شريك خارجي براي ايجاد شبكه فناورانه بين‌المللي و اجراي بهينه و انتقال فناوري به داخل كشور مدنظر قرار گرفته و بر تعامل سازنده صنعت و دانشگاه به‌منظور ايجاد خودكفايي و دستيابي به اهداف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تاكيد شده است.

تبديل بافت‌هاي صنعتي تهران به ‌شهرك صنعتي

‌مديرعامل شهرك‌هاي صنعتي استان تهران گفت: در استان تهران ۴۷ بافت صنعتي وجود دارد كه حدودا ۲۲۵ هزار نفر در اين بافت‌ها مشغول به كار هستند. صابر پرنيان گفت: با تصويب هيات دولت براي ايجاد شهرك صنعتي در اين منطقه، بافت‌هاي صنعتي ديگر بدون مجوز از شهرداري مي‌تواند پروانه بهره‌برداري را گرفته و توليدات خود را به شكوفايي برسانند. او بيان كرد: تمام آمار مربوط به واحدها و بافت‌ها طبق دستور استاندار تهران‌ توسط همكاران بنده جمع‌آوري و به هيات دولت ارسال شده ‌و در كارگروه‌هاي ذي‌ربط دولت مورد بررسي قرار گرفته است و اميدواريم با مصوب هيات دولت به اين بافت‌ها پروانه شهرك صنعتي اهدا كنند. پرنيان اضافه كرد: با ايجاد شهرك صنعتي تمام كارخانه‌ها و بافت‌هاي صنعتي مي‌توانند توليدات خود را افزايش دهند و شناسنامه‌دار كنند.

اجراي مقررات افشا، پذيرش و معاملات بازار پايه در فرابورس

رييس سازمان بورس از اجراي مقررات افشا، پذيرش و معاملات بازار پايه فرابورس در ۸ بند خبر داد و بخشي از تغييرات در سه تابلو زرد، نارنجي و قرمز را اعلام كرد. محمدي افزود: در شوراي عالي بورس به لزوم اصلاحات بازارپايه، اتخاذ تدابير پيشگيرانه و انضباطي براي برخورد با تخلفات ناشران بازار پايه همچون گذشته، طبقه‌بندي شركت‌ها در تابلوهاي زرد، نارنجي و قرمز و حراج ناپيوسته و كشف قيمت در تابلوي‌هاي فوق حداقل يك بار در هفته با تشخيص سازمان بورس و اوراق بهادار تاكيد شد. رييس هيات مديره سازمان بورس با بيان اينكه تسهيل انتقال به تابلوها و بازارهاي بالاتر از ديگر موارد تاييد شده شوراي عالي بورس بود، ادامه داد: دامنه نوسان بازارهاي پايه زرد، نارنجي و قرمز هم به ترتيب 3، 2 و يك درصد تعيين شده كه در روزهاي بعد از كشف قيمت، اعمال مي‌شود و قيمت پايه هر روز، قيمت كشف‌شده در روز حراج ناپيوسته است.

اولين عرضه بنزين سوپر در رينگ بين‌الملل بورس انرژي لغو شد

براساس اطلاعيه بورس انرژي، اولين عرضه بنزين سوپر در رينگ بين‌المللي اين بخش از بازار سرمايه لغو شد. طبق اطلاعيه ديروز يكشنبه ۱۳ مرداد ۹۸ بورس انرژي، اولين عرضه بنزين سوپر در رينگ بين‌الملل بورس انرژي لغو شد. براساس اطلاعيه قبلي، قرار بود ۳ هزار تن بنزين اكتان ۹۵ شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران براي اولين بار در رينگ بين‌الملل بورس انرژي عرضه شود. اين محموله به قيمت ۶۳۰ دلار در هر تن از انبار نفت تبريز به مقصد ارمنستان، افغانستان و اقليم كردستان عراق بود كه اطلاعيه لغو آن منتشر شده؛ ضمن اينكه چهارشنبه هفته گذشته ۱۰ هزار تن بنزين اكتان ۹۱ به مقصد افغانستان در بورس انرژي نيز براي اولين بار عرضه شد.

چهار ميليون تن كالاي اساسي در بنادر كشور وجود دارد

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه اكنون چهار ميليون تن كالاي اساسي در بنادر كشور وجود دارد، گفت: در چنين شرايطي نمي‌توان ادعا كرد كه ارز در كشور گم شده است بلكه بايد در حوزه فرآيند تخصيص ارز و ترخيص كالا اطلاع‌رساني دقيق صورت گرفته و شفاف‌سازي شود. وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به نامه رييس‌جمهوري به چهار وزير درباره تعيين تكليف تخصيص ارز دولتي به شركت‌ها گفت: فرآيند تخصيص و تامين ارز، واردات كالا و ترخيص و توزيع آن يك فرآيند آني نيست و يك دوره زماني را طي مي‌كند. اين عضو كابينه دولت دوازدهم، تصريح كرد: اكنون رييس‌جمهوري در نامه‌اي به دستگاه‌هاي ذي‌ربط دستور داده كه پاسخ دهند تخصيص ارز به شركت‌ها براي واردات كالاها در چه مرحله‌اي قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون