• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4432 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد

خبر

تشريح وضعيت 2 بيمارستان‌ كرمانشاه 2 سال پس از زلزله

وزير بهداشت ضمن بازديد از بيمارستان‌هاي آسيب‌ديده در زلزله كرمانشاه، آخرين وضعيت ترميم و مقام‌سازي دو بيمارستان‌ سرپل ذهاب و اسلام‌آباد غرب را تشريح كرد.

سعيد نمكي در جريان بازديد از روند ترميم و مقام‌سازي دو بيمارستان آسيب‌ديده شهداي سرپل ذهاب و اسلام‌آباد غرب در زلزله كرمانشاه در گفت‌وگو با ايسنا گفت: «در بيمارستان سرپل ذهاب، اقدامات به خوبي پيش رفته و قطعا خدمات بهتر و مناسب‌تري در حال ارايه است. همچنين با توجه به تكميل اين بيمارستان در آينده، بهتر از اين هم خواهد شد و در توسعه ارايه خدمات درماني به مردم اين منطقه موثر خواهد بود. اما متاسفانه پروژه ترميم بيمارستان در اسلام‌آباد، بسيار كند پيش مي‌رود و با توجه به بازديدي كه داشتم و با اين آهنگ، قطعا تا يك سال ديگر هم اين كار به ثمر نخواهد رسيد. علت نيز آن است كه يكي از پيمانكارها به تعهداتش عمل نكرده و متاسفانه كار بر زمين مانده است. بر همين اساس قرار شد در خدمت همكاران در تهران جلسه‌اي براي تسريع امور مرمت بيمارستان گذاشته و راهكاري براي آن پيدا كنيم و مسائل اين بيمارستان را جمع و جور كنيم. پيش از اين قرار بوده كه سال گذشته مرمت اين بيمارستان نهايي شود، اما به سرانجام نرسيده و فرصت شهريورماه امسال گذاشته شده كه البته قطعا تا شهريورماه نيز عملي نخواهد شد. تلاش مي‌كنم كه با دعوت از همكاران و بسيج منابع بتوانم اقدامات مربوط به اين بيمارستان را تا پايان امسال نهايي كرده و به بهره‌برداري برسانم.»

 

فرمانده ناجا: مردم پليس
را دوست دارند

 

فرمانده ناجا با تاكيد بر اينكه مردم در كنار پليس احساس آرامش بيشتري مي‌كنند، گفت: «مردم پليس را دوست دارند.» سردار حسين اشتري گفت: «حتي خود من نيز اگر با خانواده در جاده رانندگي كنم، وقتي چراغ گردان پليس را مي‌بينم، احساس آرامش مي‌كنم.» سردار اشتري با بيان اينكه فضاي مجازي بايد مديريت شود، گفت: «جرايم در فضاي مجازي رشد پيدا كرده و مردم از ما مي‌خواهند كه در اين زمينه اقداماتي انجام شود كه اميدواريم مسوولان مربوطه در اين خصوص اقدام كنند.»

فرمانده ناجا در مورد رفتار يك نماينده مجلس با مامور پليس راهور نيز گفت: «آن نماينده مجلس در جمع آمد و عذرخواهي كرد. ما هم به مامورمان گفتيم كه مختار است كه رضايت بدهد يا نه اما علاوه بر آن شكايت خود ما نيز يك شكايت را طرح كرديم. در مساله شيراز فردي كه به مامور ما بي‌احترامي كرده بود هنوز در زندان است و با كساني كه طرفدارش بودند نيز برخورد كرديم. بدانيد كه ما از مامورمان حمايت مي‌كنيم و يك شكايت مامور ما مي‌كند و يك شكايت نيز خود ما انجام مي‌دهيم و پيگير آن هستيم. امروز محله‌اي را نداريم كه بگوييم يك سال، شش ماه يا مدت زيادي است كه اراذل و اوباش در آن قدرت‌نمايي مي‌كنند. ممكن است چند تازه به دوران رسيده بخواهند اقداماتي را انجام دهند اما بلافاصله پليس با آنها برخورد مي‌كند و اين افراد تحت رصد و نظارت پليس هستند. قبل از مناسبت‌هاي مختلف نظير چهارشنبه سوري و نظاير آن اين افراد را احضار مي‌كنيم و حتي بسياري از آنها حتي تغيير مكان خود را نيز به پليس اطلاع مي‌دهند.»

 

هزينه‌هاي بالاي ترك اعتياد تحت پوشش هيچ بيمه‌اي نيست

 

معاون توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: «هزينه‌هاي ترك اعتياد در كشور بالاست اما تحت خدمات بيمه‌اي قرار ندارد و اين موضوع مي‌تواند ترك اعتياد را با مشكلات مضاعفي مواجه كند.»

مجيد رضازاده در گفت‌وگو با پانا با تاكيد بر اينكه بايد مراكز ارزان قيمت درمان اعتياد براي جامعه هدف گسترش يابد، تاكيد كرد: «با وجود هزينه‌هاي بالاي ترك اعتياد به ويژه در مراكز اقامتي، اين خدمات تحت پوشش بيمه قرار ندارد كه بايد به هزينه‌هاي درمان اعتياد توجه شود.»

 

پاسخ شهرداري به انتقادات از استاندارد دوچرخه‌هاي «بيدود»

مدير سيستم حمل‌ونقل پاك شهرداري تهران به انتقاداتي درباره عدم استاندارد و مناسب نبودن سايز دوچرخه‌هاي طرح «بيدود» پاسخ داد.

يعقوب آزاده‌دل در گفت‌وگو با تسنيم گفت: «هر كالايي كه وارد ايران مي‌شود بايد از گمرك عبور كند و استاندارد آنها مورد توجه قرار مي‌گيرد. دوچرخه‌هايي كه در طرح بيدود مورد استفاده قرار مي‌گيرند، دوچرخه‌هاي شهري هستند و نه دنده‌اي كه شهروندان بخواهند در شيب‌هاي مختلف از آن استفاده كنند. شهروندان در صورتي ‌كه در شيب نامناسبي قرار گيرند، مي‌توانند دوچرخه را در همان نقطه رها كنند و اين يكي از مزيت‌هاي اين سيستم است. سايز اين دوچرخه‌ها 24 و دقيقا متناسب با متوسط قد ايرانيان يعني 170 تا 175 است. زين دوچرخه هم تا قد 180سانتيمتر تنظيم ‌مي‌شود ضمن آنكه افرادي با حداقل قد 140سانتيمتر به‌ راحتي مي‌توانند از اين دوچرخه‌ها استفاده كنند. در حال حاضر مناطق 2، 6 و 7 تقريبا به‌صورت كامل درگير اجراي پروژه شده‌اند، اولويت ما چهار منطقه مركزي شهر تهران است و فعلا انتظار نداريم كه كل تهران را پوشش دهيم. تا پايان سال به بيش از 100 ايستگاه در سطح شهر خواهيم رسيد، مناطق 11 و 12 در اولويت بعدي قرار دارند و در حال تجهيز شدن به اين سيستم هستند. خوشبختانه براي تامين دوچرخه مشكلي وجود ندارد و بخش خصوصي براي اجراي طرح وارد عمل شده كه شهرداري نيز از آن حمايت مي‌كند. در حال حاضر يك‌هزار دستگاه در شبكه وجود دارد كه تا پايان سال به تعداد آن افزوده خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون