• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4445 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد

معاون وزير بهداشت:

حال سلامت تهران خوب نيست

گروه اجتماعي| به نظر مي‌رسد شهرداري تهران عزم خود را جزم كرده تا با كمك مديران بهداشت كشور، رويكرد جديدي را براي تامين بهداشت و سلامت شهروندان پايتخت به وجود آورد . اقداماتي كه امضاي تفاهمنامه شركت شهر سالم شهرداري و سازمان نظام پزشكي كه با حضور شهردار ورييس شوراي شهر تهران برگزار شد و حضور مديران ارشد بهداشت كشور در طرح سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو را به عنوان نمونه‌هايي از اين تغيير رويكرد دانست. در اين مراسم اما معاون وزير بهداشت گزارش جالبي از وضعيت سلامت تهران داد كه حكايت از حال بد اين روزهاي شهرما دارد. ايرج حريرچي در اين سخنان اشاره‌اي داشت به وضعيت نابسامان بهداشت و سلامت شهروندان در تهران و با ذكر اينكه حال سلامت تهران خوب نيست، گفت: ‌برخي از مراكز غيردولتي و خصوصي مانند بانك‌ها با ارايه دستمزد بالا و سرانه بيمه تكميلي چند برابر بيمه پايه به صورت غيرقانوني پزشك جذب مي‌كنند.

او شرايط سلامت در برخي مناطق تهران را حتي از برخي مناطق روستايي بدتردانسته و گفت: اين آمار در مقايسه با شهرهاي ديگر است و در زمينه عادلانه كردن خدمات در حوزه سلامت نقص جدي در تهران داريم.در شهري اطراف تهران كه 700 هزار نفر جمعيت دارد حتي
100 تخت بيمارستاني هم نداريم.حريرچي با اشاره به اينكه 40 درصد متخصصان كشور در تهران هستند ولي دسترسي عادلانه و همگاني براي مردم وجود ندارد گفت: ‌زنگ خطر حاشيه‌نشيني به صدا درآمده و هر چند كه مراقبان سلامت براي حاشيه تهران گذاشته‌ايم ولي معيارهاي دسترسي نسبت به جاهاي ديگر در كشور سخت است.معاون وزير بهداشت با اشاره به اينكه آلودگي هوا، ‌ترافيك، ‌چاقي و اضافه وزن از معضلاتي است كه تهراني‌ها با آن دست و پنچه نرم مي‌كنند، گفت: به تعبيري 24 درصد و به تعبيري ديگر 32 درصد از مردم در كل كشور به مداخلات روانپزشكي نياز دارند و اين آمار در تهران بيشتر است.او در اين باره تاكيد كرد: ‌اصلاحات اساسي در حوزه سلامت در تهران نياز داريم اكثر افراد چون خدمات معمولي متوسط نگرفتند يا دستگاه‌هايي در كشور مراكز كوچك، متوسط و بزرگ راه‌اندازي كرده‌اند به نوعي ارايه خدمات سلامت در تهران به هم ريخته است و بايد اين موضوع برطرف شود. حميد چوبينه مديرعامل شركت شهرسالم گفت: ‌تلاش مي‌كنيم كه خدمات ويژه‌اي براي اقشار پايين‌دست جامعه در حوزه سلامت داشته باشيم. بر همين اساس ساعات كاري برخي از مراكز را افزايش داده و بسته‌هاي خدماتي را نيز بيشتر كرده‌ايم.

ورود دادستاني كل كشور به مساله گودهاي پرخطر پايتخت

سيداميرحسين شمس، مديركل حقوقي شهرداري تهران با بيان اينكه شهرداري به دنبال تعيين تكليف قرارداد در مساله گود جنب برج ميلاد است، از تشكيل كميته و ستاد حفظ حقوق بيت‌المال در شهرداري تهران در آينده‌اي نزديك خبر داد. به گزارش شهرنوشت، سيداميرحسين شمس با تاكيد بر لزوم پيگيري حقوق عامه در شهرداري تهران از افزايش تعاملات اين سازمان با قوه قضاييه خبر داد و اظهار كرد: خوشبختانه رييس قوه قضاييه به بحث حقوق عامه توجه بسيار ويژه‌اي دارد و زماني هم كه دادستان كل كشور بودند شوراي حفظ بيت‌المال را در دادستاني كل كشور راه‌اندازي كردند. در نخستين ملاقاتي هم كه به همراه شهردار تهران با آقاي رييسي داشتيم او تاكيد زيادي به حساسيت حقوق عامه و مردم داشت و از آنجايي كه شهرداري تهران به طور مستقيم با حقوق عامه در ارتباط است، رييس قوه قضاييه تاكيد كرد كه موقعيت مجموعه حقوقي شهرداري تهران، حساس و خطير است.مديركل حقوقي شهرداري تهران همچنين از تشكيل و راه‌اندازي كميته حفظ حقوق بيت‌المال در شهرداري در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: رييس قوه قضاييه و شهردار تهران حساسيت ويژه‌اي در اين باره دارند و ما هم اين موضوع را به جد دنبال خواهيم كرد. او مواردي مانند رفع خطر از گودهاي پرخطر در شهر تهران را بخشي از حقوق عامه عنوان كرد و توضيح داد: گودهاي پرخطر در تهران يكي از بحث‌هاي اصلي و اساسي در حقوق عامه است به همين دليل چندين بار نه فقط از دادستاني كل كشور بلكه از طريق دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه ۳۷ هم موضوع گودها پيگيري شده و هم اكنون در حال بررسي است و اميدواريم در آينده نزديك معضلات آنها حل شده و كاملا رفع خطر شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون