• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4454 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ شهريور

دفتر تبليغات اسلامي به بر هم زدن سخنراني در قم واكنش نشان داد

چماق‌داران مُدرن

بازهم برهم زدن يك سخنراني در قم؛ اين‌بار اما در حضور رييس دستگاه قضا. روز پنجشنبه بود كه در همايش مبلغان در دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از سخنراني احمد واعظي، رياست دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم جلوگيري كردند.

هفتم شهريورماه هنگامي كه رييس دفتر تبليغات احمد مبلغي پشت تريبون رفت و درحال خوش‌آمد‌گويي بود، يكي از طلاب در حضور رييس قوه قضاييه، با اعتراض به سخنراني احمد واعظي از او خواست سخنان خود را قطع كند و تريبون را به ابراهيم رييسي بسپارد.

او هم چندان واكنش تندي به موضوع نشان نداد، تريبون را خالي كرد و جاي خود را به سيد ابراهيم رييسي داد.

اين اتفاق البته در قم بي‌سابقه نيست. كما اينكه يك بار هم تندروهاي قم‌نشين حامي محمود احمدي‌نژاد با پرتاب مهر و نعلين به سمت علي لاريجاني كه آن زمان نيز رياست قوه مقننه را برعهده داشت، مراسم سخنراني او در 22بهمن‌ماه 91 را با اخلال مواجه كردند. اتفاقي كه روز پنچشنبه در اين شهر و در هنگام سخنراني رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم افتاد يادآور همان واقعه 22 بهمن‌ماه 91 بود كه واكنش‌هايي به همراه داشت و برخي روحانيون به آن اعتراض كردند.

 

اگر احمد واعظي را تحمل نكنند، كي را تحمل مي‌كنند؟

در همين رابطه، رييس هيات امناي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در گفت‌وگو با جماران گفت: «متاسفانه اين افراد در تمامي مراسم‌ها حضور دارند. براي نمونه، در گذشته هم كه رييس مجلس شوراي اسلامي در اين شهر سخنراني داشت، امثال اين افراد درصدد برهم زدن سخنراني او بودند.اين افراد چماقداران مدرن هستند و براي چنين كارهايي خلق شده‌اند. وقتي كسي احمد واعظي را كه 5 حكم از مقام معظم رهبري دارد، تحمل نكند ديگر چه كسي را مي‌تواند تحمل كند؟» حجت‌الاسلام محمد جعفري گيلاني با بيان اينكه ريشه چنين اقداماتي در بي‌عقلي، بي‌مبالاتي، خودزني و خودسري خلاصه مي‌شود، بيان كرد: «متاسفانه وقتي دو رييس قوه‌قضاييه پيشين به جان هم مي‌افتند و به هم توهين مي‌كنند، چنين رفتارهايي هم در جامعه بروز مي‌كند.»

اگر بودم، نمي‌گذاشتم جسارت كنند

او با ابراز اميدواري نسبت به برخورد با چنين رفتارهايي گفت: «البته به نظر مي‌رسد كه در اين ماجرا مقام‌معظم رهبري ورود كنند. اگر من به شخصه در اين مراسم حضور داشتم نمي‌گذاشتم كه چنين اتفاقي بيفتد و با همه كساني كه قصد اخلال و برهم زدن سخنراني‌ها را داشتند برخورد مي‌كردم. من خودم 40 سال است كه در دفتر تبليغات اسلامي هستم و همچنين موسس اين دفتر بوده‌ام و در اين قبيل مراسم معمولا چند ده نفر روحاني را در جاي جاي مجلس مي‌نشاندم كه اگر كسي بخواهد در آنها حرفي اضافه بزند، فورا 50 نفر بگويند خفه شو! متاسفانه من حضور نداشتم اگر بودم حتما اين كار را مي‌كردم و نمي‌گذاشتم كسي به رييس دفتر تبليغات اسلامي جسارت كند.»

جعفري گيلاني با بيان اينكه تعداد اخلال‌گران مراسم‌ سخنراني اندك و محدود است و ضمن يادآوري هتاكي به آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در سال 85 گفت: «با اين وجود كاملا مشخص است كه آبشخور اين افراد كجاست. وقتي عده‌اي در 15خرداد سال 85 به آيت‌الله هاشمي كه در حرم حضرت معصومه(س) سخنراني داشت، هتاكي كردند. چنين رفتارهايي با سخنراني رييس دفتر تبليغات اسلامي امر عجيبي نيست. ولي فكر مي‌كنم اين‌بار مقام معظم رهبري پيگير ماجرا خواهند شد.»

با اين حال به نظر نمي‌رسد پاياني براي اين حركات به اصطلاح «خودجوش» در قم وجود داشته‌ باشد، حركاتي كه از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام تا علي لاريجاني رييس‌ مجلس شوراي اسلامي را نشانه مي‌گيرد و در حضور رييس دستگاه قضا در سخنراني اخلال ايجاد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون