• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4456 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

پدرخوانده‌ها كنار گذاشته شوند

قاسم ميرزايي‌نيكو

بايد به راي و نظر مجلس احترام گذاشت و به اين دو وزير تبريك گفت. اما مساله‌اي كه لازم است بر آن تاكيد شود، بحث گردشگري است. به نظرم بعد از نفت مهم‌ترين مساله گردشگري است كه مي‌تواند نقش توليد ثروت را ايفا كند. مضاف بر آنكه ما يك تمدن عظيم ايراني- اسلامي داريم كه اصلا به اين عقبه و اين تمدن توجهي نمي‌كنيم. مساله ديگر سند ملي گردشگري است كه آقاي مونسان مي‌تواند به ‌جاي آنكه به اين موضوع بپردازد كه چه كسي را بياورد و چه كسي را معاون كند، توجهش را معطوف به اين مسائل تخصصي سازد. به نظرم در آموزش و پرورش هم آقاي حاجي‌ميرزايي بايد تيمي قوي را كنار خود داشته باشد و اين كادر همه توجه‌اش را روي مساله آموزش متمركز كند. متاسفانه آموزش و پرورش همواره دستخوش مسائل سياسي بوده است؛ به عبارت ديگر از آنجا كه مي‌خواهند در نتيجه صندوق‌هاي راي، معلمان موثر باشند و به يك شيوه‌ خاص عمل كنند، هميشه تصميم گرفته شده است كه مديران مناطق را با يك گرايش انتخاب كنند. بنابراين بهترين راه اين است كه كادري دلسوز كه روابط پدرخواندگي با آموزش و پرورش نداشته باشد، روي كار بيايد.

تحقق اين موضوع هيچ كار سختي نيست؛ يعني با يك نظر‌سنجي مشابه كاري كه آقاي اردكانيان انجام داد و بر اين اساس، وقتي مي‌خواهد مديري را انتخاب كند، فرمي را روي سايت قرار مي‌دهد تا همه افرادي كه توانايي دارند بتوانند اين فرم‌ها را پر كنند وزير جديد نيز مي‌تواند تلاش كند كه حتي از فكر يك معلم در دوردست‌ترين و محروم‌ترين مناطق كشور هم استفاده كند.

از آنجا كه آقاي حاجي‌ميرزايي مدعي است با رابطه خوبي كه در درون دولت دارد، مي‌تواند هماهنگي‌هاي لازم را در مورد وزارت آموزش و پرورش جلب كند، لازم است از اين حربه استفاده كند. متاسفانه آموزش و پرورش روي توليد فكر خط كشيده و لازم است به اصلي‌ترين وظيفه خود بپردازد كه راهش هم اين است كه آنها در صدر قرار بگيرند.

نماينده اصلاح‌طلب دماوند

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون