• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4460 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ شهريور

مرگ دختر استقلالي با واكنش‌هايي از معاون رييس‌جمهور تا نمايندگان مجلس روبه‌رو شد

بغض امان نمي‌دهد

همه ‌چيز از بازي استقلال و العين شروع شد؛ آن روز يعني دوم ارديبهشت‌ماه 98 قرار بود در جريان بازي‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا، استقلال تهران به مصاف العين امارات برود. پشت درهاي ورزشگاه جمعيت زيادي آمده بود؛ همه آمده بودند تيم محبو‌ب‌شان را تشويق كنند؛ اصلا خاصيت فوتبال همين است؛ عشقش كه به سر كسي بيفتد، ديگر فقط آن هيجان و آن فرياد زدن و تشويق‌ها به شوق پيروزي است كه در دل جا‌خوش مي‌كند و متاسفانه چندان هم قاعده و قانون نمي‌شناسد.

«سحر خداياري» از هواداران تيم استقلال تهران، دوم ارديبهشت‌ماه خودش را از قم به ورزشگاه آزادي رساند تا بتواند آن بازي حساس را كه به ‌تعبيري يك رويداد ملي به حساب مي‌آيد، از نزديك ببيند؛ اما براي آنكه بتواند روي سكوهاي سيماني آزادي، تيم محبوبش را تشويق كند، تغيير چهره داد و با چهره‌ مردانه وارد «آزادي» شد اما پيش از آنكه چشمش به مستطيل سبز بيفتد، هويتش را به بازرسان اعلام كرد. او به دادگاه احضار و بازداشت شد. خانواده‌اش، سحر را با وثيقه 50 ميليون توماني از بازداشتگاه بيرون آوردند. چندماه بعد حكم دادگاه براي سحر خداياري صادر شد و او به 6 ماه حبس محكوم شد.سحر نتوانست اين حكم را بپذيرد و در اعتراض به آن، دست به خودسوزي مقابل دادسرا زد و بعد، با 90 درصد سوختگي به بيمارستان سوانح سوختگي تهران منتقل شد. در نهايت بامداد 18 شهريورماه براي هميشه با اين زندگي خداحافظي كرد.

مرگ سحر با واكنش‌هايي متعدد از مسوولان و نمايندگان مجلس روبه‌رو شد. البته تعدادي از چهره‌هاي ورزشي هم از اين واقع ابراز تاسف كردند. در ميان اين اظهارنظرها، اطلاعيه‌اي كه معاون رييس‌جمهوري در امور زنان صادر كرد بيش از همه قابل‌ توجه بود. معصومه ابتكار در اين اطلاعيه اعلام كرد: «با ابراز تاسف و تاثر شديد از درگذشت خانم سحر.خ به اطلاع مي‌رساند اقدامات اين معاونت از زمان انتشار اخبار مربوطه در رسانه‌ها در پي خودسوزي نامبرده، به شرح زير بوده است: «معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده هفته گذشته پس از اطلاع از موضوع خودسوزي خانم سحر.خ و بررسي صحت و سقم موضوع در جلسه چهارشنبه دولت، به دستيار ويژه حقوق شهروندي خود، خانم شهناز سجادي ماموريت داد تا در محل بيمارستان حاضر و موضوع را شخصا بررسي كند.» ابتكار در ادامه نوشت: «خانم سجادي روز پنجشنبه ۱۴ شهريور در بيمارستان با مادر و خواهر سحر ديدار و جزييات ماجرا را همان روز به طور كتبي گزارش كرد. اين گزارش روز شنبه به پيوست نامه‌اي رسمي به امضاي معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده براي رييس محترم قوه قضاييه ارسال شد. در جلسه دولت روز يكشنبه نيز موضوع مطرح شد و وزير ورزش و جوانان در مورد اقدامات صورت گرفته براي حضور خانم‌ها در مسابقات توضيح داد.»

پروانه سلحشوري، نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران نيز در واكنش به اين اتفاق در حساب ‌كاربري‌اش توييتي پر سر و صدا نوشت.

آذر منصوري، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت نيز در واكنش به اين واقعه در حساب كاربري‌اش در توييتر نوشت: «بغض امان نمي‌دهد و واژه‌ها از توصيف اين واقعه تلخ ناتوانند»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون