• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4463 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ شهريور

خبر

جبل‌الطارق: تهران تعهدي را نقض نكرده است

«فابيان پيكاردو» رييس اجرايي دولت محلي جبل‌الطارق مي‌گويد به سختي مي‌توان با استناد به تصاوير ماهواره‌اي ايران را به نقض توافق درباره نحوه فروش محموله نفتي «آدريان دريا ۱»، متهم كرد. به گزارش مهر، ادعا مي‌شود ايران در ازاي آزادي اين ابرنفتكش كه پيش‌تر تحت عنوان «گريس ۱» به توقيف جبل‌الطارق درآمده بود؛ تعهد داده كه ۲ ميليون بشكه نفت آن را به دولت سوريه نخواهد فروخت. اما اكنون امريكا و انگليس مدعي هستند محموله اين نفتكش از طريق انتقال كشتي به كشتي، تحويل دمشق شده و اين به‌مثابه نقض تحريم‌هاي امريكا و اتحاديه اروپاست. با اين حال پيكاردو مي‌گويد، با استناد به تصاوير ماهواره‌اي، محموله آدريان دريا ۱ سر از سوريه در آورده است؛ اما اين به معناي نقض تعهدات ايران نيست. او در اين باره افزود: ما تعهدي مبني بر اينكه نفت به سوريه نرود، از ايران نگرفتيم، بلكه ايران متعهد بود كه محموله به هيچ‌يك از شركت‌هاي اروپايي فروخته نخواهد شد.حميد بعيدي‌نژاد، سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن، روز شنبه با انتشار پيامي در كانال تلگرامي خود توضيح داد: فابيان پيكاردو رييس دولت جبل‌الطارق تاكيد كرده كه ايران اعلام كرده بود نفت ايران به مقصد كشور تحت تحريم اتحاديه اروپا نخواهد رفت، اما تعهدي به ما نداده بود كه نفت ايران از سوريه سر ‌در ‌نياورد، لذا با فروش نفت به شركت خصوصي حتي اگر نفت از سوريه سر در بياورد، نمي‌توان ايران را متهم به نقض موضع رسمي خود كرد. او افزود: لازم مي‌دانم اين توضيح را اضافه كنم كه اظهارات پيكاردو مويد همان مواضع و توضيحات اعلام شده از سوي كشورمان است. وقتي مقامات انگليس و جبل‌الطارق بعد از تصميم به رفع توقيف نفتكش، به تعهد ايران اشاره كردند، برخي معاندين كه نمي‌توانستند آزادي نفتكش در سايه اقتدار سياسي و ديپلماتيك ايران را باور كنند، اين تعهد را به ‌دروغ، به سپردن ضمانت‌هاي سنگين ايران نزد دولت انگليس و زد و بند سياسي تفسير كردند.

كاخ سفيد مرگ حمزه بن‌لادن را تاييد كرد

كاخ سفيد با انتشار بيانيه‌اي در روز شنبه اعلام كرد كه حمزه بن‌لادن پسر اسامه بن‌لادن رهبر پيشين القاعده طي يك عمليات ضدتروريستي در مرز پاكستان و افغانستان كشته شده است.
به گزارش فارس، مارك اسپر وزير دفاع امريكا يك ماه پيش از كشته شدن حمزه بن‌لادن خبر داده بود. برخي منابع اطلاعاتي امريكا زمان كشته شدن حمزه بن‌لادن را يكي، دو سال اخير اعلام كرده‌اند. در اين بيانيه آمده است، حمزه بن‌لادن از سركردگان ارشد القاعده و پسر اسامه بن‌لادن در يك عمليات ضدتروريستي نظاميان امريكايي در منطقه افغانستان-پاكستان كشته شده است. در اين بيانيه مشخص نشده كه زمان دقيق حمله چه زماني بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون