• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4463 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ شهريور

سورنا ستاري اعلام كرد

وزارت دفاع پيشتاز در بهره‌ بردن شركت‌هاي دانش‌بنيان

سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري بيان كرد: ما يك خزانه از تكنولوژي و نوآوري‌ها داريم كه اين محصولات و توليدات با هدف دفاعي ايجاد نشده ولي مي‌تواند كاربرد دفاعي داشته باشند.

به گزارش ايلنا، آيين تبادل تفاهمنامه همكاري مشترك معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري با وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ظهر امروز با حضور سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري و امير حاتمي، وزير دفاع در معاونت علمي فناوري رياست‌جمهوري برگزار شد.

ستاري، معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري در ادامه اين نشست اظهار داشت: همان ‌طور كه وزير دفاع اشاره كرد از سال‌هاي قبل همكاري نزديكي بين معاونت علمي رياست‌جمهوري با حوزه دفاع برقرار بوده است. حسن اين ارتباط اين است كه وزارت دفاع خود وارد توليد نمي‌شود و اين كار را به شركت‌هاي دانش بنيان واگذار مي‌كند كه اين اقدام بسيار خوب است. زيرا خلاقيت از شركت‌هاي دانش بنيان بيرون مي‌آيد و خوشبختانه وزارت دفاع همواره پيشتاز اين مساله بوده است.

وي ادامه داد: با توجه به شرايط حساسي كه جامعه دارد اين شركت‌ها همچنان پاي كار مانده‌اند و به حركت خود ادامه داده‌اند و همين روال در حوزه دفاع خيلي تقويت شده است. ما يك خزانه از تكنولوژي و نوآوري‌ها داريم كه اين محصولات و توليدات با هدف دفاعي ايجاد نشده ولي مي‌تواند كاربرد دفاعي داشته باشد.

ستاري بيان كرد: مي‌توان محصولات و توليدات مختلف را رنگ و بوي دفاعي داد و از آن استفاده كرد. شركت‌هاي بزرگ،‌ فناوري و نوآوري‌هاي خود را در خدمت وزارت دفاع قرار دهند. نكته حائز اهميت اين است كه اين فناوري‌ها محرمانه نيستند و مي‌توانند به شركت‌هاي خصوصي نيز واگذار شوند تا آنها هم بتوانند از فناوري‌ها و توليدات بهره ببرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون