• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4464 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ شهريور

هر محله برنامه خاص خود را مي‌طلبد

گروه اجتماعي

جمعي از شوراياران منتخب دوره پنجم با انتشار نامه‌اي كه به شوراي شهر تهران نوشته‌اند بر اهميت نقش شوراياري‌ها تاكيد كرده و خواستار توجه بيشتر شوراي شهر به اين نهاد شده‌اند.

در اين نامه آمده است: باتوجه به نياز مبرم به اصلاح ساختار سراها، گروه پويش محله متشكل از شوراياران قديمي و جديد و فعالان اجتماعي، تاكيد دارد كه سراي محله ظرفيتي است كه با هزينه‌هايي سنگين از بودجه شهري به وجود آمده، اما كاركرد آن از هدف اوليه كه كمك به توسعه محله‌محور بود، دور شده است، لذا بارها تاكيد شده كه اگر ساختار و مديريت سراها اصلاح نشود، شوراياري كار زيادي در محله از پيش نخواهد برد.

در نامه شوراياران منتخب دوره پنجم همچنين تاكيد شده است: هر محله به برنامه‌هايي برآمده از همفكري محلي نياز دارد و نه به برنامه‌هاي ابلاغي يكسان براي همه ۳۵۲ محله تهران.

همچنين در نامه گروه پويش محله به آسيب‌شناسي ساختار موجود در اين عرصه پرداخته و تاكيد شده است: سرا مجري سياست‌هاي معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري است و مردم و نهادهاي محلي آن را متعلق به خود نمي‌دانند، سياستگذاري‌ها محلي نيستند، وضعيت حقوقي سراها بلاتكليف است و كاركنان آن حقوق و بيمه معين ندارند، بودجه مستقلي براي سراها تعريف نشده و با فعاليت‌هاي انتفاعي تامين مي‌شود، به همين دليل تعادل بودجه‌اي بين محله‌ها برقرار نيست.

در بخش ديگري از آسيب‌شناسي گروه پويش محله آمده است: مدير سرا انتصابي و اغلب غيرساكن است و عنوان مدير محله پرابهام و نامتناسب با وظايف و اختيارات او است، پاسخگويي مدير سرا به شهرداري است و نه به شوراياري و مردم محل، تنظيم‌كنندگان اين نامه همچنين متناسب با آسيب‌شناسي‌هايي كه انجام داده‌اند پيشنهادهايي به شوراي شهر تهران داده‌اند و خواهان بحث و تبادل‌نظر در اين باره شده‌اند. روزنامه اعتماد نيز در اين عرصه آمادگي دارد تا ديدگاه‌هاي اعضاي شوراي شهر تهران و شوراياران را براي بهبود اين وضعيت منتشر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون